Traveller
Medlem
Dags för ett inlägg igen, strandad för en stund i MUC. Skulle flyga från MUC via CPH till ARN. Väl rullandes och allt klart var vi nästan framme vid banans slut då planet svängde "fel håll". Insåg snabbt att något var tok på vår MD-80. Strax återkom kaptenens röst i högtalarna, han som nyss lovat tidig ankomst i CPH, och berättade att det var lågt oljetryck i motorn. Tillbaka till parkeringsplatsen, buss till gaten och in. Jag var bland de första in och frågade efter SAS personal, finns ingen i MUC. Sa att jag skulle till ARN och sa dom att vi var tre som hade en resa via CPH. Allt var liksom redan arrangerat trots att det bara gått max 15 minuter. Vi skulle få flyga via London till ARN... Glöm det sa jag till Lufthansamedarbetaren ( ni vet ju att jag inte gillar LH alls) och ringde SAS. Planet till Stockholm med LH 19.40 hade redan 8 på kö. Jag når SAS, berättar, och vips så hade jag en Business istället för ek extra fast med LH.... Träffade en annan Svensk som blev strandsatt en stund och bjöd in han i loungen. Fick nu veta att SAS skickat ny kärra från CPH att hämta resten...
BRA SAS - Igen!
Men, två trasiga plan på 1,5 veckor är lite mycket... Fast, det händer ju nästan aldrig så det är ok!!
BRA SAS - Igen!
Men, två trasiga plan på 1,5 veckor är lite mycket... Fast, det händer ju nästan aldrig så det är ok!!