Jag reste den 24 augusti med SK 2549 till MAN och i C klass, bokade biljetten till erbjudandet 2998 kr som jag hittade här på BC.
FastTrack på ARN var väldig långsam denna fredag em. det var ca 30 personer i köoch innan man var igenom tog det 12-15 minuter.
Väl om bord på 737-600 så annonserade kabinchefen att det skulle bli helt fullt ieftermiddag på denna avgång.
När jag väl hade satt mig ner på 1D, så kom jag på att jag glömt att gå till apoteket och köpt näsdroppar (har varit förkyl hela veckan), det vara bara att gå fram till kabin personalen och fråga om man fick störa och be om näsdroppar,f ick ett leende och kommentaren, det där låter inte så bra självklart har vi näsdroppar med och så fick jag 6 stycken små ”behållare”
Push back 2 minuter före tidtabell.
Rad ett och två var C klass och rad tre Y klass samtliga fram för gardinen,det har ju diskuteras en del här på forumet om detta med gardinerna på SAS och toaletterna.
Väl uppe i luften så startade SAS sedvanliga service program med att kabinchefen kom ut med varma handukar och även samlade in dem, sedan gick han till M kabinen och hjälpte till med serveringen.
Vi i C fick Mia som skulle sköta servicen, redan vid utdelningen av snacks kände jag hon gillar sitt jobb och ger det där extra!
Bredvid mig satt en gammal farbror som hörde dåligt och talade inte så bra heller, efter en stund så förstod Mia att han ville ha Whisky, vatten och is (han drack det även som måltiddryck)
Jag beställde en GT och Mia sa att idag så serverar vi Fisk i hummersås med risotto och sparris, och jag fick förfrågan vad jag ville ha att dricka till maten, jag beställde SAS nya mousserande vin (kalla mig inte svartfot)
Det var en fantastiskt god middag med rensteksrulle som förrätt och till dessert en ostbricka med två sortens vällagrade ostar, till osten föreslog Mia ett mycket gott rödvin.
Jag måste erkänna jag tog lång tid på mig att verkligen njuta av denna måltid, jag som normalt glufsar i mig maten.
Mia,hann med att börja servera kaffe till övriga pax innan jag var klar med måltiden.
När jag var klar med att börja dricka kaffe så frågade Mia vad jag ville ha för avec till kaffet och jag tycker ju så mycket om lite sött efter maten så jag beställde Drambuie, men det finns inte i sortimentet i C utan till försäljning i M, men kabinchefen fixade till det hela.
Nu var han klar med sin service i M kabinen och ägnade sin uppmärksamhet till C kabinen, det visade sig ju att även han var mycket trevlig.
Så detta med den ständiga diskussionen om toaletten i den främre delen av kabinen, nu var detta en maskin med skynke så vid endast ett tillfälle så kom det en pappa med en dotter på ca 5 år fram och släppte in dottern på Toa, jag såg att Mia var på väg att säga till men han inte, det var precis när vi hade fått våran middag, men nu kommer det konstiga i detta toa besök, pappan stod i gången med öppen dörr medan dottern satt på muggen, spolade gjorde han med öppen toa dörr. Jag vet inte men jag tror att han fick sig en tillrätta visning av Mia.
http://www.businessclass.se/sas-eurobonus/6111-sas-intra-europa-i-c.html
De goda tingen är tre brukar det heta och detta var en mycket trevlig resa med SAS och de goda tingen var Mia, kabinchefen och måltiden
Tack SAS detta gjorde Ni bra