Fick för första gången uppleva ett riktigt uselt beteende av en CC på SK945 påväg mot Chicago för ca en vecka sedan. Åkte på betald business-biljett med en kollega när en i personalen (manlig svensk cc i ca 50-års ålder) uppenbarligen hade en riktigt dålig dag ombord.
Kan bjuda på ett par smakprov på upplevelserna:
Bl.a då jag mitt under dessert-serveringen snällt frågar CC om jag inte skulle kunna få en ny vattenflaska då jag druckit upp min
och får svar av en irriterad CC: Kan du inte se att jag är upptagen? Du får vänta!
Och ytterligare ett exempel då personen som satt raden bakom mig frågade CC hur länge de skulle vara kvar i Chicago? Och fick svaret:
Det har väl inte ni med att göra? Och gick vidare. Personen som ställde frågan såg helt chockad ut av svaret, vilket jag förstår då det verkligen "snästes" ut i otrevlig ton.
Ångrar såhär i efterhand givetvis att jag inte tog upp det med personen i fråga eller purser ombord, men har i alla fall skickat in det till SAS customer care, lär ju bara få ett vanligt standardsvar men hoppas innerligt de tar det vidare intern till behörig chef som tar sig en diskussion med personen i fråga så andra kunder slipper uppleva samma sak.