Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Rent krasst hade du ju kunnat ta den maten och strunta i att äta fisken. Det finns många saker jag inte äter, som ost tillexempel, men jag ber inte om specialmåltid för att undvika den utan petar helt enkelt bort den om den ligger ihop med övrig mat.

Ja, det kan vara lite skillnad i det, men jobbar man i ett serviceyrke så är den skillnaden rätt oviktig. Man ska varesig bli irriterad eller otrevlig för en sådan här sak. Det var ju knappast hon som lagat maten, så hon har ju ingen egen prestige i det hela.

Ärligt talat bryr jag mig inte det minsta om vad du äter och kan pilla bort. Det var inte vad inlägget handlade om.

Sen är det en ganska så sor skillnad mellan din ost som du så snällt kan peta bort. Jag vill inte ha dött djur på min tallrik och definitivt inte för att slänga! Bara inse, förstå och respektera det är du vänlig.

Jag har insett att du inte vill/kan förstå i tidigare inlägg om liknande saker vad gäller vegetarisk kost. Det begär jag heller inte, så som min 89-åriga farmor har svårt att ta till sig varför jag inte äter kött.

Det du inte vet någonting om bör du ta reda på mer om eller undvika att diskutera.

Skillnaden är att jag hade beställt i förväg, talat om ombord att jag är vegetarian och inte äter animaliskt. DÅ förväntar jag mig inte att bli erbjudanden animaliskt.
Personligen tycker jag att det är fel sak du klagar på.

Om du ska klaga i detta fall, bör du klaga på att de har levererat så pass dålig vegi-mat. Inte på sättet personalen erbjöd alternativa maten.

Personligen tycker jag att det är fel sak du klagar på.

Om du ska klaga i detta fall, bör du klaga på att de har levererat så pass dålig vegi-mat. Inte på sättet personalen erbjöd alternativa maten.

Helheten är vad jag klagar på.
Personligen så tycker jag att jag kan göra det i en tråd där man klagar på allt.

Skillnaden är att jag hade beställt i förväg, talat om ombord att jag är vegetarian och inte äter animaliskt. DÅ förväntar jag mig inte att bli erbjudanden animaliskt.
Som du inte tyckte om (den mat du förbeställt) och ville ha något annat? Jag tycker det ändå var snällt av henne att erbjuda något annat trots att du förbeställt mat.

Sen hur hon uttryckte saker och ting kan kanske förbättras.

Som du inte tyckte om (den mat du förbeställt) och ville ha något annat? Jag tycker det ändå var snällt av henne att erbjuda något annat trots att du förbeställt mat.

Sen hur hon uttryckte saker och ting kan kanske förbättras.

Precis, så allt faller inte på en matlåda som jag inte tyckte om och dessutom fann fantasilös eftersom att jag fått den 4 dagar tidigare.

Tyckte bara att de var synd och tråkig och att de drog ner min helhetsupplevelse med SAS.

Precis, så allt faller inte på en matlåda som jag inte tyckte om och dessutom fann fantasilös eftersom att jag fått den 4 dagar tidigare.

Tyckte bara att de var synd och tråkig och att de drog ner min helhetsupplevelse med SAS.

Det är väl ganska petiga att gnälla på att man råkar bli erbjuden samma mat som på en flight 4 dagar tidigare?

Dessutom förstår jag absolut inte din upprördhet över att personalen försökte lösa problemet (som sagt, vissa vegetarianer äter exempelvis fisk).

Man kan väl knappast kräva att SAS skall lasta minst 3 olika vegetariska alternativ på en så pass kort flight utifall det inre skulle råka passa någon av de 1-3 vegetarianer man eventuellt har ombord?

Det är väl ganska petiga att gnälla på att man råkar bli erbjuden samma mat som på en flight 4 dagar tidigare?

Dessutom förstår jag absolut inte din upprördhet över att personalen försökte lösa problemet (som sagt, vissa vegetarianer äter exempelvis fisk).

Man kan väl knappast kräva att SAS skall lasta minst 3 olika vegetariska alternativ på en så pass kort flight utifall det inre skulle råka passa någon av de 1-3 vegetarianer man eventuellt har ombord?

Jag gnäller inte, jag skriver här
Om att jag bar missnöjd och tyckte att det var fantasilöst och beklagligt att det var likadan mat.

Har jag krävt att de ska lasta mer mat?
Har jag krävt annat mat?
Nej. Jag klagade heller inte ombord eller till sas i efterhand på
Maten.

Men det roliga är att när jag fick en låda rivna morötter med hackad lök till middag i vintras på en sas flygning så blev det diskussion här om att jag skulle skriva det ena och det andra till sas och att jag absolut inte skulle finn mig i vad jag blev serverad. Då tyckte jag mest det var kul att de var så jäkla kassa på att komma ned veggo-mat 2016.

Jag blev som jag skrev (vilket du inte verkade förstå) förvånad över att de erbjöd mig animalisk mat trots att jag talat om för dem att jag inte åt det.

Jag hade nöjt mig med vad f*n som helst, men allt som fanns var nötter och chocklad och det är ingen mat.

Jag är ungefär lika missnöjd som på TK som serverade exakt samma mat 4 flighter i rad. Den gången var det tvärtom väldigt god mat och jag var nöjd.

Och om jag var en så kallad fiskvegetarian hade jag inte sagt att jag inte åt animaliskt.

Ni verkar tro att allt handlar om maten, vilket inte var fallet. Jag hade varit lika missnöjd med SAS även om de serverat ngt annat. SAS som helhet på min resa var rent utsagt värdelöst. De klarar inte av det.

Tycker det är märkligt att du citerar mig i mitt inlägg där jag skriver att det inte spelade någon roll om maten utan att det var helhetskonceptet som föll för mig.

Missade du det eller läste du ens det du citerade ?

Nej nu tycker jag vi lämnar det här och fortsätter att gnälla på att det är för lätt att skaffa guldkort eller att hotellen är mer kriminella än mördare som raggar kunder genom att man kan matcha sin status. Känns nästan som att vi borde ha en folkomröstning om huruvida det får lov att fortskrida.

Kasta inte sten i glashus brukar det väl heta.

Last edited:
Toppen