Rent krasst hade du ju kunnat ta den maten och strunta i att äta fisken. Det finns många saker jag inte äter, som ost tillexempel, men jag ber inte om specialmåltid för att undvika den utan petar helt enkelt bort den om den ligger ihop med övrig mat.
Ja, det kan vara lite skillnad i det, men jobbar man i ett serviceyrke så är den skillnaden rätt oviktig. Man ska varesig bli irriterad eller otrevlig för en sådan här sak. Det var ju knappast hon som lagat maten, så hon har ju ingen egen prestige i det hela.
Ärligt talat bryr jag mig inte det minsta om vad du äter och kan pilla bort. Det var inte vad inlägget handlade om.
Sen är det en ganska så sor skillnad mellan din ost som du så snällt kan peta bort. Jag vill inte ha dött djur på min tallrik och definitivt inte för att slänga! Bara inse, förstå och respektera det är du vänlig.
Jag har insett att du inte vill/kan förstå i tidigare inlägg om liknande saker vad gäller vegetarisk kost. Det begär jag heller inte, så som min 89-åriga farmor har svårt att ta till sig varför jag inte äter kött.
Det du inte vet någonting om bör du ta reda på mer om eller undvika att diskutera.