Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Flög GOT-CPH-MUC-CPH-GOT i plus.

GOT:
Ingen prioboarding över huvudtaget. Man annonser inte ens ut.

Ombord ATR:en funkar det bra med en effektiv och vänlig besättning. Frågade efter en polarrulle som inte fanns. ( vilka flighter kan man få en sådan ?).

Ankom CPH med försening varpå det var otroligt tajt med tid. Blev buss till terminalen och vi hann precis. Frågade innan vi landade om info angående gater osv men fick ingen av besättningen.

CPH-MUC

Boarding:

Rulltrappa ner till bussgate. På något konstigt sätt hade man lyckats spärra av där nere så att folk inte fick plats. Det öste på med folk från rulltrappan och folk fick nästan panik och klämdes likt en festival där nere. Personal stod bara och såg på utan att göra något.
Tills slut nödstoppade jag trappan.

Trött besättning ombord utan minsta antydan till service. Hade beställt vegetariskt men fick mat som alla andra. Påtalade det och det tog en bra stund innan jag fick rätt mat.

Man serverar drickan efter maten vilket jag tycker är märkligt.

Maten var för övrigt 3 falafel och tärnade morötter ä. Totalt oätbart.

MUC-CPH, här fungerar prioboarding och tyskarna är noga med att annonsera och kontrollera! Bra!

Ombord får jag samma mat igen som på nerresan. Jag ber om något annat och säger att jag fick samma mat på resan ner och att den inte var bra.
Hon säger att Det är jag själv som beställt specialmat och att det är det enda som finns. Om jag inte gillar den kan jag få laxen. Jag är vegetsrian svarar jag för andra gången och då blir hon irriterad och säger att jag ska beställa ngt annat nästa gång.

Jag får inget bröd eller efterrätt ett apertizer till som alla andra, utan jag får en liten matlåda som är oätlig. Jag bad om ngt annat men då skulle hon givetvis servera de andra först.

På nästa flight var det samma besättning. Inget hej, inte något leende, ingenting får man. De är så sjukt oproffsiga och icke serviceminded.

Hon kunde väl ha sagt ngt i stil med: hej igen.

SAS klarar inte av något annat än att ta oss dit vi ska.

I loungen i CPH satte vi oss vid ett bord som inte var bortplockat. Vi satt där 3 timmar utan att någon rensade bordet.

Priobaggage funkade inte alls.
Min väska kom sist medans min fars kom först.

Jag är så innerligt trött på SAS och deras personal. Är det så jobbigt att arbeta i en garderob så kanske man ska söka ett annat jobb. Kanske i en korvkiosk där man har kunderna på utsidan och inte inne i kiosken.

Jag är vegetsrian svarar jag för andra gången och då blir hon irriterad och säger att jag ska beställa ngt annat nästa gång.
Just det där ligger det något i.

Om du har beställt specialmat räknar de med att det är den du ska ha. Därmed så fanns det kanske inget annat än lax kvar när du beklagade dig. Det kan visserligen framföras i trevlig ton, men jag tycker inte att hon hade fel i sak.

Just det där ligger det något i.

Om du har beställt specialmat räknar de med att det är den du ska ha. Därmed så fanns det kanske inget annat än lax kvar när du beklagade dig. Det kan visserligen framföras i trevlig ton, men jag tycker inte att hon hade fel i sak.

Jag säger inte heller att hon hade fel i sak. Vad jag däremot är skeptisk till är hennes sätt att erbjuda animalisk mat till en vegetarian.

Jag har heller inte sagt att hon hade en otrevlig ton, däremot blev hon märkbart irriterad på att jag inte var nöjd med maten. Det är skillnad det.

Jag säger inte heller att hon hade fel i sak. Vad jag däremot är skeptisk till är hennes sätt att erbjuda animalisk mat till en vegetarian.

Jag har heller inte sagt att hon hade en otrevlig ton, däremot blev hon märkbart irriterad på att jag inte var nöjd med maten. Det är skillnad det.
Jo, men det finns ganska många som kallar sig vegetarianer men ändå äter fisk, ägg, mjölkprodukter e t c. Trots motsatsförhållandet i ordet.

Jo, men det finns ganska många som kallar sig vegetarianer men ändå äter fisk, ägg, mjölkprodukter e t c. Trots motsatsförhållandet i ordet.
Dessutom kan man ju beställa vegetariskt även om man inte är vegetarian. Inge helt ovanligt att folk gör det för att man anser/tror att den maten generellt håller högre kvalitet åtminstone på vissa flygbolag.

Vad jag däremot är skeptisk till är hennes sätt att erbjuda animalisk mat till en vegetarian.
Rent krasst hade du ju kunnat ta den maten och strunta i att äta fisken. Det finns många saker jag inte äter, som ost tillexempel, men jag ber inte om specialmåltid för att undvika den utan petar helt enkelt bort den om den ligger ihop med övrig mat.

Ja, det kan vara lite skillnad i det, men jobbar man i ett serviceyrke så är den skillnaden rätt oviktig. Man ska varesig bli irriterad eller otrevlig för en sådan här sak. Det var ju knappast hon som lagat maten, så hon har ju ingen egen prestige i det hela.

Vi alla tänker olika här.
Om jag var vegitarian och inte har förbeställt vegi-mat så skulle jag inte klaga på "hennes sätt att erbjuda animalisk mat".
Är det viktigt att äta specifik mat pga religion, allergi eller levnadsstil då beställer man det i förväg alternativt tar man maten med sig.

Om situationen uppstått pga tvingad ombokning skulle jag ha förståelse för detta men annars kan man beställa specialmat i förväg.

Vi alla tänker olika här.
Om jag var vegitarian och inte har förbeställt vegi-mat så skulle jag inte klaga på "hennes sätt att erbjuda animalisk mat".
Är det viktigt att äta specifik mat pga religion, allergi eller levnadsstil då beställer man det i förväg alternativt tar man maten med sig.

Om situationen uppstått pga tvingad ombokning skulle jag ha förståelse för detta men annars kan man beställa specialmat i förväg.

Skillnaden är att jag hade beställt i förväg, talat om ombord att jag är vegetarian och inte äter animaliskt. DÅ förväntar jag mig inte att bli erbjudanden animaliskt.

Toppen