Flög GOT-CPH-MUC-CPH-GOT i plus.
GOT:
Ingen prioboarding över huvudtaget. Man annonser inte ens ut.
Ombord ATR:en funkar det bra med en effektiv och vänlig besättning. Frågade efter en polarrulle som inte fanns. ( vilka flighter kan man få en sådan ?).
Ankom CPH med försening varpå det var otroligt tajt med tid. Blev buss till terminalen och vi hann precis. Frågade innan vi landade om info angående gater osv men fick ingen av besättningen.
CPH-MUC
Boarding:
Rulltrappa ner till bussgate. På något konstigt sätt hade man lyckats spärra av där nere så att folk inte fick plats. Det öste på med folk från rulltrappan och folk fick nästan panik och klämdes likt en festival där nere. Personal stod bara och såg på utan att göra något.
Tills slut nödstoppade jag trappan.
Trött besättning ombord utan minsta antydan till service. Hade beställt vegetariskt men fick mat som alla andra. Påtalade det och det tog en bra stund innan jag fick rätt mat.
Man serverar drickan efter maten vilket jag tycker är märkligt.
Maten var för övrigt 3 falafel och tärnade morötter ä. Totalt oätbart.
MUC-CPH, här fungerar prioboarding och tyskarna är noga med att annonsera och kontrollera! Bra!
Ombord får jag samma mat igen som på nerresan. Jag ber om något annat och säger att jag fick samma mat på resan ner och att den inte var bra.
Hon säger att Det är jag själv som beställt specialmat och att det är det enda som finns. Om jag inte gillar den kan jag få laxen. Jag är vegetsrian svarar jag för andra gången och då blir hon irriterad och säger att jag ska beställa ngt annat nästa gång.
Jag får inget bröd eller efterrätt ett apertizer till som alla andra, utan jag får en liten matlåda som är oätlig. Jag bad om ngt annat men då skulle hon givetvis servera de andra först.
På nästa flight var det samma besättning. Inget hej, inte något leende, ingenting får man. De är så sjukt oproffsiga och icke serviceminded.
Hon kunde väl ha sagt ngt i stil med: hej igen.
SAS klarar inte av något annat än att ta oss dit vi ska.
I loungen i CPH satte vi oss vid ett bord som inte var bortplockat. Vi satt där 3 timmar utan att någon rensade bordet.
Priobaggage funkade inte alls.
Min väska kom sist medans min fars kom först.
Jag är så innerligt trött på SAS och deras personal. Är det så jobbigt att arbeta i en garderob så kanske man ska söka ett annat jobb. Kanske i en korvkiosk där man har kunderna på utsidan och inte inne i kiosken.
GOT:
Ingen prioboarding över huvudtaget. Man annonser inte ens ut.
Ombord ATR:en funkar det bra med en effektiv och vänlig besättning. Frågade efter en polarrulle som inte fanns. ( vilka flighter kan man få en sådan ?).
Ankom CPH med försening varpå det var otroligt tajt med tid. Blev buss till terminalen och vi hann precis. Frågade innan vi landade om info angående gater osv men fick ingen av besättningen.
CPH-MUC
Boarding:
Rulltrappa ner till bussgate. På något konstigt sätt hade man lyckats spärra av där nere så att folk inte fick plats. Det öste på med folk från rulltrappan och folk fick nästan panik och klämdes likt en festival där nere. Personal stod bara och såg på utan att göra något.
Tills slut nödstoppade jag trappan.
Trött besättning ombord utan minsta antydan till service. Hade beställt vegetariskt men fick mat som alla andra. Påtalade det och det tog en bra stund innan jag fick rätt mat.
Man serverar drickan efter maten vilket jag tycker är märkligt.
Maten var för övrigt 3 falafel och tärnade morötter ä. Totalt oätbart.
MUC-CPH, här fungerar prioboarding och tyskarna är noga med att annonsera och kontrollera! Bra!
Ombord får jag samma mat igen som på nerresan. Jag ber om något annat och säger att jag fick samma mat på resan ner och att den inte var bra.
Hon säger att Det är jag själv som beställt specialmat och att det är det enda som finns. Om jag inte gillar den kan jag få laxen. Jag är vegetsrian svarar jag för andra gången och då blir hon irriterad och säger att jag ska beställa ngt annat nästa gång.
Jag får inget bröd eller efterrätt ett apertizer till som alla andra, utan jag får en liten matlåda som är oätlig. Jag bad om ngt annat men då skulle hon givetvis servera de andra först.
På nästa flight var det samma besättning. Inget hej, inte något leende, ingenting får man. De är så sjukt oproffsiga och icke serviceminded.
Hon kunde väl ha sagt ngt i stil med: hej igen.
SAS klarar inte av något annat än att ta oss dit vi ska.
I loungen i CPH satte vi oss vid ett bord som inte var bortplockat. Vi satt där 3 timmar utan att någon rensade bordet.
Priobaggage funkade inte alls.
Min väska kom sist medans min fars kom först.
Jag är så innerligt trött på SAS och deras personal. Är det så jobbigt att arbeta i en garderob så kanske man ska söka ett annat jobb. Kanske i en korvkiosk där man har kunderna på utsidan och inte inne i kiosken.