Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Förstår forumets reaktion och ville absolut inte ha en diskussion om vilka budskap som är okej eller inte ok på det sättet som blivit ovan. Men jag tycker ändå att man kan ha en diskussion om ifall SAS bör ha en policy som är hårdare än hets mot folkgrupp/ofredade/förargelse väckande beteende-lagstiftningen. Oavsett om det är höger/vänster/kristendom/islam/mc-gäng det hetsas för eller mot.

Förstår forumets reaktion och ville absolut inte ha en diskussion om vilka budskap som är okej eller inte ok på det sättet som blivit ovan. Men jag tycker ändå att man kan ha en diskussion om ifall SAS bör ha en policy som är hårdare än hets mot folkgrupp/ofredade/förargelse väckande beteende-lagstiftningen. Oavsett om det är höger/vänster/kristendom/islam/mc-gäng det hetsas för eller mot.
Fast kanske isåfall inte i tråden med vad SAS inte gör så bra.

Diskussionen kan man helt klart ha, men dock inte i denna tråd.
Det är dock väldigt stor risk att politik, religion och annat blandas in och det är sådant som vi inte diskuterar på forumet. Jag tror att en sådan tråd skulle spåra ur rätt fort tyvärr. Vi ser fortfarande över hur vi ska hantera dessa inlägg som kommit in nu

//Moderator

Ok back to the topic.

SK158 GOT-ARN fredag förra vecka

Äntligen "Back in business" och ute i tjänsten efter ett stort projekt i Stockholm.
Men nu efter flera månader diskussion är jag äntligen helt övertygad att SAS kommer aldrig lära sig hur det här med priority boarding fungerar. Aldrig. Nu vågar jag kalla (många) SAS anställda och deras ledning för inkompetent.
Personalen på gate 17 öppna både, prio kön och vändkorset samtidigt. Så klart.

Sen på ARN kom ett gäng resväskor men ingen priority baggage över huvud taget. "Sista bagaget på bältet" stod i displayen. Flera pax utan bagage. Efter diskussion med ytterligande okunniga och ohjälpsama SAS medarbetare så kommer plötsligen ett flertal resväskor utan notis fram på bältet.

En annan SAS upplevelse den dagen. Jag kännde mig inte alls som en prioriterad kund (EBD).
Blir svårt att motivera mig själv för att satsa på ett år till som EBD.

Attachments

• IMG_2297.JPG
    IMG_2297.JPG
    61 KB · Visningar: 318
Ok back to the topic.

Äntligen "Back in business" och ute i tjänsten efter ett stort projekt i Stockholm.
Men nu efter flera månader diskussion är jag äntligen helt övertygad att SAS kommer aldrig lära sig hur det här med priority boarding fungerar. Aldrig. Nu vågar jag kalla (många) SAS anställda och deras ledning för inkompetent.

Sen på ARN kom ett gäng resväskor men ingen priority baggage över huvud taget. "Sista bagaget på bältet" stod i displayen. Flera pax utan bagage. Efter diskussion med ytterligande okunniga och ohjälpsama SAS medarbetare så kommer plötsligen ett flertal resväskor utan notis fram på bältet.

En annan SAS upplevelse den dagen. Jag kännde mig inte alls som en prioriterad kund (EBD).
Det låter som en helt vanlig dag som EBD. SAS har ett allvarligt managementproblem här i mina ögon

Får själv kontakta SAS i morgon, har bara fått 1500 poäng för min senaste flygning fast det ska vara 1750 enligt e-posten som jag fick. Visste kanske inte hela världen men när man ska nå EBG gör 250 baspoäng en marginell skillnad.

Ok back to the topic.

Tycker prioritetsborading fungerar extremt dåligt med SAS, detta kan till viss del skyllas på vissa resenärers beteende där det bara räcker med att köa oavsett vad man har för status.

Hade personalen varit strikta med prioritetsboarding tror jag att detta problem inte hade varit lika stort efter ett tag.

Toppen