palmen
Moderator
Och vissa andra personer hade blivit fly förbannade och gått till pressen om de inte blev erbjudna den andra maten som fanns trots att de är vegetarianer för de kunde ju petat bort kycklingen/fisken som låg tillsammans med annat de kunde äta.Jag blev som jag skrev (vilket du inte verkade förstå) förvånad över att de erbjöd mig animalisk mat trots att jag talat om för dem att jag inte åt det.
Jag tycker personen ombord gjorde helt rätt som erbjöd dig ett alternativ som inte var vegetariskt och att du då kunde göra ett val om du ville ha det eller inte. Som många redan påpekat så har en del personer inga problem med att peta bort det man inte vill äta oavsett om det beror på allerig, vegetarian, man ogillar det eller något annat. Att få göra valet själv tycker jag är mycket bättre än att någon annan gör valet åt mig och antar massa saker.
Jag har en vän som är väldigt allergisk mot mango, räcker med att ta i frukten för att få utslag över kroppen och skulle man råka äta det så är det akut till sjukhus som gäller (inget man vill uppleva ombord). Personalen ombord kan inte veta hur svår allergi personen har eller om det bara är att man inte gillar mango som man valt en maträtt utan det. Om det nu skulle vara något som erbjöds med mango i för att det man beställt inte passade så har det aldrig varit några problem att tacka nej till det men ändå uppskatta att de försökt lösa problemet med att erbjuda något annat.