Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

De har de väl? Iaf hade vi egen disk för A* när vi var där i juli
Jeg var også på Newak i juli, og der var det mange innsjekkdisker i 3 etasje for PLUS/Business og status kunder. Hvis man gikk ned til etasjen under var det kun innsjekk for sas go. Altså premium/status innsjekk er i etasjen over...

Reser ARN-GOT i Go som EBD och beställer kaffe, Ramlösa och en chokladbit. Plockar fram kortet och är redo att betala för chokladbiten som ju inte ingår men pursern ler och säger tack och går vidare. Tänker att det var snällt av dem att bjuda och lägger ned plånboken igen. Då rullas vagnen tillbaka "Du är Diamant - då måste du betala för chokladen". Jag betalar med glädje...

Jeg var også på Newak i juli, og der var det mange innsjekkdisker i 3 etasje for PLUS/Business og status kunder. Hvis man gikk ned til etasjen under var det kun innsjekk for sas go. Altså premium/status innsjekk er i etasjen over...
Tack! Gäller detta även för sena avgången? SK902?

27 Juni - Begär ersättning via formuläret för utlägg från strejken

1 Aug - Får svar om jag ska ersättas

19 Aug - 19 dagar senare och fortfarande inga pengar på kontot... en viss "Nicole" på customer-care har, via mail, lovat återkoppling ett flertal gånger, men återkopplar aldrig. Senaste beskedet jag fick av henne var att hon skulle ha återkommit i måndags, men har varit radiotystnad sedan en dryg vecka sedan när hon lovade det. Har mailat och bett om återkoppling några gånger, men tyvärr så verkar det mest vara envägskommunikation. Har ringt kundtjänst, men de kan inte göra något, utan uppmanar mig istället bara att fortsätta maila...

Helt sjukt hur dåligt SAS customer care är... Ibland önskar jag att ungdomsbiljetter inte fanns på SAS så att jag skulle kunna välja att flyga med ett annat bolag utan att ha dåligt samvete för min plånbok.
Maila goldsupporten så ska du se att det händer grejer!

Vet inte om detta kanske hör hemma här eller inte, men brukar alltid fråga om jag får ta ett foto med piloterna när jag flyger något som suttit i sedan jag var typ 5år. Hursomhelst detta har aldrig vart ett problem med SAS eller för den delen några andra bolag så länge planet står på marken, har de inte tid innan säger de vänta tills vi landat. Men i fredags på SK 2752 mellan Köpenhamn och Arlanda hände något jag inte riktigt fattar. Boardingen var kaosartad som vanligt, vilket gör att jag är sist på planet. Passar då på att fråga en flygvärdinna "Hej även fast vi är någon minut sen, skulle du fråga om jag får ta ett foto med piloterna?" Var på hon svarar något i stil med att det är olagligt och jag inte är något litet barn. Jag bara eh okej?. Men sen kommer hennes kollega som hörde vad jag frågade och säger att det absolut inte är olagligt men att de inte kan hjälpa till med det. Men 20 sekunder efter jag satt mig på min plats 2C så kommer de fram och säger att det visst går bra helt plötsligt.

Min fråga är, skulle det endast vara reserverat för passagerare i C att ta foto med piloterna? Jag gör 15-20 reser varje år och min hit-rate fram tills denna resa är mer eller mindre 100%, oavsett om jag flugit GO/Plus/Business på långdistans eller Go/Plus inom Europa/Sverige. Kanske ingen som vet men men.

Tyckte bemötandet från första flygvärdinnan var riktigt dåligt, och behövde skriva av mig. Visst det är inte värsta grejen men ändå.

VBoardingen var kaosartad som vanligt, vilket gör att jag är sist på planet. Passar då på att fråga en flygvärdinna "Hej även fast vi är någon minut sen, skulle du fråga om jag får ta ett foto med piloterna?" Var på hon svarar något i stil med att det är olagligt och jag inte är något litet barn. Jag bara eh okej?.

Tyckte bemötandet från första flygvärdinnan var riktigt dåligt, och behövde skriva av mig. Visst det är inte värsta grejen men ändå.

Ja det var väl ett dumt svar, men samtidigt kanske det inte är rätt läge att be om en sådan sak när man är sist på planet, jag hade nog bara gått direkt till min plats även om jag hade velat fota. Men, jag kanske bara är en surgubbe ;)

Ja det var väl ett dumt svar, men samtidigt kanske det inte är rätt läge att be om en sådan sak när man är sist på planet, jag hade nog bara gått direkt till min plats även om jag hade velat fota. Men, jag kanske bara är en surgubbe ;)

Hade inte så mycket val angående tid jag kom på planet. Prioboarding funkade inte och när jag kom till gaten så stod folk i kö. Inte så man orkar bråka sig fram, samt normalt frågar jag alltid när boardingen mer eller mindre är klar om jag reser plus så man slipper blockera gången

Toppen