Det finns en separat tråd om detta.Lite sent inlägg i matchen men kom att fundera på en sak. I mitten på juli lade jag märke till en skylt vid SAS incheckningsdiskar på Arlanda, med ett meddelande om att otrevlig ton och andra otrevligheter inte är acceptabelt mot incheckningspersonal. Tycker det är tråkigt att en sådan skylt behöver komma. Oavsett resvanan borde passagerare ha förstånd nog att inte bete sig på ett ociviliserat sätt. Likt beteendet i artikeln är det inte acceptabelt att ena stunden skälla ut enskilda personer, för att sen uttrycka att människorna är okej, dock inte systemet. Jag upplever det som en konstig inställning. Frustration kan alla människor uppleva, så även vi som hänger här, men inställningen borde väl ändå vara att när saker 'skiter sig' så tar man det lugnt och sakligt, istället för uppjagad och förbannad?!?
Det intressanta är ju att SAS tydligen har badrum!Inte något klagomål, bara en nyfiken undran om det var någon här som var med i Plus på ARN-TXL 9 augusti, kvällsavgången?
Blev lite halvt högljudd dialog mellan en passagerare på 1 D som inte fick plats med bagaget, fick till svar att det visst finns plats, svarade att han letat men inte hittat någon plats, vilket besvarades med "Jo det finns det visst". Den missnöjde passageraren berättade sedan att han ställt in bagaget i badrummet och att väskorna "har det så bra där så". Flygvärdinnan (äldre blond) ilsknade till ordentligt och svarade "i badrummet!!?" och hämtade väskorna och letade upp ledigt utrymme. Var någonstans vet jag inte. Jag småfnissade lite åt dialogen då jag förvärmt med några glas vin i loungen.
Någon som kan berätta mer?![]()
Jag vill veta vart badrummet är så jag kan använda det nästa gång![]()