Golfkillen
Medlem
Ja du, en politiker med en underbar människosyn.
Väldigt mycket tjat det blev om denna artikel nu då. Han gnäller väl inte mer än vad det normal sett gnälls om på detta forum. Att han sedan kanske inte reser lika mycket som många här och uppfattar vissa saker som konstiga, eller rent bedrövliga ur ett serviceperspektiv, är väl heller inte särskilt märkvärdigt. Han är ju knappast ensam om att tycka att SAS inte har en särskilt bra kundservice. Att nämna andra LCC-konkurrenter är ju ganska irrelevant. Kan hålla med om att det var mycket gnäll, men också i mångt och mycket helt befogat gnäll eftersom kundvården ofta brister hos flygbolagen.
Gnällception...Hmm, så du gnäller på vårt gnäll om hans gnäll?
Hmm. Just detta diskuterades för inte så länge sedan i en annan tråd.Lite sent inlägg i matchen men kom att fundera på en sak. I mitten på juli lade jag märke till en skylt vid SAS incheckningsdiskar på Arlanda, med ett meddelande om att otrevlig ton och andra otrevligheter inte är acceptabelt mot incheckningspersonal. Tycker det är tråkigt att en sådan skylt behöver komma. Oavsett resvanan borde passagerare ha förstånd nog att inte bete sig på ett ociviliserat sätt. Likt beteendet i artikeln är det inte acceptabelt att ena stunden skälla ut enskilda personer, för att sen uttrycka att människorna är okej, dock inte systemet. Jag upplever det som en konstig inställning. Frustration kan alla människor uppleva, så även vi som hänger här, men inställningen borde väl ändå vara att när saker 'skiter sig' så tar man det lugnt och sakligt, istället för uppjagad och förbannad?!?