Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Jag tror alla nu förstått att det var YTTERST värdefulla saker de skulle ta hem från Bryssel, faktiskt OTROLIGT värdefulla. Med all respekt för att det är trist med inställda flyg och borttappat bagage så får jag en känsla av att han är en väldigt dumdryg och lättkränkt person. Att han är politiker är jag inte ett dugg förvånad över. Bankuppgifterna som han inte visste han hade och absolut inte kunde få fram sent på kvällen gissar jag är swift, IBAN och liknande och det är ju inget som helst problem att ta fram från sin internetbank. Eurobonusnumret fick han fram med stor svårighet osv. Jag tror många skulle bli dumdryga mot honom med tanke på att hela hans text genomsyras av att han är en extremt jobbig kund.
 
Väldigt mycket tjat det blev om denna artikel nu då. Han gnäller väl inte mer än vad det normal sett gnälls om på detta forum. Att han sedan kanske inte reser lika mycket som många här och uppfattar vissa saker som konstiga, eller rent bedrövliga ur ett serviceperspektiv, är väl heller inte särskilt märkvärdigt. Han är ju knappast ensam om att tycka att SAS inte har en särskilt bra kundservice. Att nämna andra LCC-konkurrenter är ju ganska irrelevant. Kan hålla med om att det var mycket gnäll, men också i mångt och mycket helt befogat gnäll eftersom kundvården ofta brister hos flygbolagen.
 
Väldigt mycket tjat det blev om denna artikel nu då. Han gnäller väl inte mer än vad det normal sett gnälls om på detta forum. Att han sedan kanske inte reser lika mycket som många här och uppfattar vissa saker som konstiga, eller rent bedrövliga ur ett serviceperspektiv, är väl heller inte särskilt märkvärdigt. Han är ju knappast ensam om att tycka att SAS inte har en särskilt bra kundservice. Att nämna andra LCC-konkurrenter är ju ganska irrelevant. Kan hålla med om att det var mycket gnäll, men också i mångt och mycket helt befogat gnäll eftersom kundvården ofta brister hos flygbolagen.

Hmm, så du gnäller på vårt gnäll om hans gnäll?
 
Tråden har rensats lite på politiska inspel, vänligen håll allt vad politik heter utanför denna tråd så vi slipper ta åt tråkigare åtgärder som att tråden måste stängas.

//Moderator
 
Lite sent inlägg i matchen men kom att fundera på en sak. I mitten på juli lade jag märke till en skylt vid SAS incheckningsdiskar på Arlanda, med ett meddelande om att otrevlig ton och andra otrevligheter inte är acceptabelt mot incheckningspersonal. Tycker det är tråkigt att en sådan skylt behöver komma. Oavsett resvanan borde passagerare ha förstånd nog att inte bete sig på ett ociviliserat sätt. Likt beteendet i artikeln är det inte acceptabelt att ena stunden skälla ut enskilda personer, för att sen uttrycka att människorna är okej, dock inte systemet. Jag upplever det som en konstig inställning. Frustration kan alla människor uppleva, så även vi som hänger här, men inställningen borde väl ändå vara att när saker 'skiter sig' så tar man det lugnt och sakligt, istället för uppjagad och förbannad?!?
 
Lite sent inlägg i matchen men kom att fundera på en sak. I mitten på juli lade jag märke till en skylt vid SAS incheckningsdiskar på Arlanda, med ett meddelande om att otrevlig ton och andra otrevligheter inte är acceptabelt mot incheckningspersonal. Tycker det är tråkigt att en sådan skylt behöver komma. Oavsett resvanan borde passagerare ha förstånd nog att inte bete sig på ett ociviliserat sätt. Likt beteendet i artikeln är det inte acceptabelt att ena stunden skälla ut enskilda personer, för att sen uttrycka att människorna är okej, dock inte systemet. Jag upplever det som en konstig inställning. Frustration kan alla människor uppleva, så även vi som hänger här, men inställningen borde väl ändå vara att när saker 'skiter sig' så tar man det lugnt och sakligt, istället för uppjagad och förbannad?!?
Hmm. Just detta diskuterades för inte så länge sedan i en annan tråd.
 
Toppen