Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Det är väldigt knapphändig information i inlägget men framtiden kanske visar vad som egentligen hände. Normalt sett brukar de väl lasta om personen till en annan rullstol precis när man går ombord planet och bära ner rullstolen och stoppa den i bagageutrymmet så jag förstår inte hur den isf kan försvinna om den nu lastades på planet vid gate:n.

det står ju att han kom hem sent igår kväll, och sen har han skrivit följande:

Jag som var ute igår och flög ut från ARN tycker jag att det är på gränsen till mirakulöst insats av SAS att de kunde ta mig till Malmö igår kväll. Det snöade kraftigt och sikt var nästan på gränsen till obefintlig.

De små "traktorer" som kör bagage hade stora problem att komma framåt på grund av all snö så inte förvånad att något sånt kan hända. Jag tycker att Jespers sista kommentar visar att han iaf har förståelsen att det kan gå snett på någon gång. Vi alla har fått uppleva på någon gång att vi fått dåligt service.

Last edited:
Det är väldigt knapphändig information i inlägget men framtiden kanske visar vad som egentligen hände. Normalt sett brukar de väl lasta om personen till en annan rullstol precis när man går ombord planet och bära ner rullstolen och stoppa den i bagageutrymmet så jag förstår inte hur den isf kan försvinna om den nu lastades på planet vid gate:n.

det står ju att han kom hem sent igår kväll, och sen har han skrivit följande:

En tidningsartikel blev det också... SAS slarvade bort Jespers rullstol | Res | Resor Resetips Reseguider Tips om din nästa resa | Expressen Res

Följande hände mig någon vecka innan jul på Kastrup. Jag hade en genomgående biljett CPH-ARN-LLA.

Efter boarding på CPH upptäcker kaptenen malfunctioning displays och vi blir sittande en timme i väntan på rep. De misslyckas och det blir unloading och ombokningsrace till SAS Ground.

Nu min kritik, SAS Ground klarar av att boka om CPH-ARN utan problem men inte min anslutning på ARN som redan avgått och hänvisar mig till ankomst på ARN. När jag anländer till T5 så klarar de inte heller av detta utan hänvisar mig till T4. På inrikes klarar de inte heller av detta utan ställer istället ut en helt ny biljett. Det kändes märkligt att man på två av bolagets hubbar inte klarar av en sådan simpel irr-op. Hade allt varit klart på CPH hade man ju åtminstone kunnat stannat kvar på T5 och SL eftersom jag visste att det skulle bli en del tid över. Nu kändes det inte riktigt motiverande att knalla tillbaka till T5.

Lite småsurt att bara 3 sträckor av 4 genomförda förra veckan registrerades till EB. Ingen större sak i sig men den sista sträckan får mig över gränsen till EBG. Legs 1,2 och 4 dök upp inom 2 dagar så jag hade hoppet uppe.

Får hoppas att de trillar in imorgon innan det är dags att flyga hem från Istanbul, CIP loungen vill man ju bara in till :)

Lite småsurt att bara 3 sträckor av 4 genomförda förra veckan registrerades till EB. Ingen större sak i sig men den sista sträckan får mig över gränsen till EBG. Legs 1,2 och 4 dök upp inom 2 dagar så jag hade hoppet uppe.

Får hoppas att de trillar in imorgon innan det är dags att flyga hem från Istanbul, CIP loungen vill man ju bara in till :)

Om sträckorna är med SAS är det väl bara att kontakta EB och be de göra en manuell registrering i förtid (innan minimitiden har gått)? Det borde väl inte vara några bekymmer?! Värre om det inte är SK flygning...

Gör dem det? Till mig sa dem att man måste följa vanlig process. 10 veckor, trots skillnaden mellan silver av guld avgörs av precis denna flygningen.

/Christian

Gör dem det? Till mig sa dem att man måste följa vanlig process. 10 veckor, trots skillnaden mellan silver av guld avgörs av precis denna flygningen.

/Christian

10 veckor?? Var kommer det ifrån? Du kan retroregistrera TVÅ veckor efter flygningen på SAS hemsida, poängen dyker upp efter någon minut. Jag vet då jag har tvingats till retroregistrering ett par gånger

10 veckor?? Var kommer det ifrån? Du kan retroregistrera TVÅ veckor efter flygningen på SAS hemsida, poängen dyker upp efter någon minut. Jag vet då jag har tvingats till retroregistrering ett par gånger

Det förutsätter ju att flygbolaget är anslutet tilll Onlineregistreringen. Är det inte det, t.ex. airBaltic, är det manuell efterregistrering och tio veckor som gäller. Jag har dessutom haft en SAS-flygning som inte gick att registrera via Onlineregistreringen trots att jag testade alla möjliga alternativ med E-ticketnumret.

/Christian

Så länge det är med SAS så är det hur smidigt som helst och du kommer knappt hinna logga ut förrän poängen/sträckorna sitter på kontot. Däremot är det polsk riksdag när det gäller andra *A retroreggar ... det här är standardsvaret som jag brukar få "We regret that we are unable to retroactively register points for our partner flight number/s. Our partner has confirmed that ticketed name is not found ... "

Toppen