Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Ja det har jag stött på, men i detta fall sas inget om Pandion, jag är ganska säker på att det var boardinggrupp 1 de ropade upp, och en drös andra kom genom då. När jag förklarade mig sa de att de skulle öppna grupp 2 också, men det blev rött iaf i den bemannade stationen (oklart om hon faktiskt öppnade grupp 2 också), men hon vinkade igenom mig ändå. Min slutsats var att min grupp nedgraderats till oklar nivå (eller nivålös?) iom ombokningen.
Då kanske du ska hålla ett öga på om du får några poäng också?

Det ska jag. Utifrån tidigare erfarenhet brukar poäng från dessa ändrade flyg dröja flera dagar men dyka upp så småningom.
Inga poäng kom, så idag efterregistrerade jag. Inom en sekund (!) fick jag pushnotus i telefonen om att poängen var registrerade! Mindre bra dock att antalet poäng var fel. Så här ska det se ut numera för poäng för Plus Pro Bio-biljett som EBD (annan bokning):

IMG_4842.jpeg

dvs de extra poängen för Plus Pro Bio registreras separat. För denna bokning dök dock bara de vanliga poängen upp:

IMG_4843.jpeg

Ringde därför SAS. Der verkade vara ett känt fel, och handläggaren skrev upp mig på en lista över bokningar som ska fixas till ”inom några dagar”. Värt att fortsatt hålla ett öga på alltså.

Riktigt besviken på maten (kött) är slut igen i guldloungen på CPH, inte en korv var kvar.
Detta händer för ofta och är riktigt trist att få vänta 15min innan "kött" kommer ut igen..
Dock finns det ett alternativ som jag kommit på och det är att gå ner till businessloungen där det ofta finns mat med kött kvar.

Riktigt besviken på maten (kött) är slut igen i guldloungen på CPH, inte en korv var kvar.
Detta händer för ofta och är riktigt trist att få vänta 15min innan "kött" kommer ut igen..
Dock finns det ett alternativ som jag kommit på och det är att gå ner till businessloungen där det ofta finns mat med kött kvar.
Inget försvar till SAS, men för din info så var kön
lååååång mellan kl 16 och 17 medans gryta på gryta med pölse gick åt. Idag har nog någon beräknat fel hur många EBD/EBG med ingästade familjemedlemmar som tänk gå till loungen innan påskresan.

Inget försvar till SAS, men för din info så var kön
lååååång mellan kl 16 och 17 medans gryta på gryta med pölse gick åt. Idag har nog någon beräknat fel hur många EBD/EBG med ingästade familjemedlemmar som tänk gå till loungen innan påskresan.
Idag har jag lite förståelse bakom det gällande att det var "storhelg" på g.
Dock är det inte första eller andra....eller 10:e gången det händer det senaste året...
Har en kontaktperson i loungen som jag får ta upp detta med.

Inga poäng kom, så idag efterregistrerade jag. Inom en sekund (!) fick jag pushnotus i telefonen om att poängen var registrerade! Mindre bra dock att antalet poäng var fel. Så här ska det se ut numera för poäng för Plus Pro Bio-biljett som EBD (annan bokning):

Visa bifogad bild 163967

dvs de extra poängen för Plus Pro Bio registreras separat. För denna bokning dök dock bara de vanliga poängen upp:

Visa bifogad bild 163968

Ringde därför SAS. Der verkade vara ett känt fel, och handläggaren skrev upp mig på en lista över bokningar som ska fixas till ”inom några dagar”. Värt att fortsatt hålla ett öga på alltså.
Detta med dubbla nivåpoäng, har någon en länk eller bild med villkoren?
Fick det på ett leg i mars men inte på returen. Tänkte att det var en miss i min favör, men tydligen så är det snarare jag som missat en kampanj…

Bokade om ett flyg till dagen efter. Biljetten ombokningsbar och såg ut att fungera bra i appen. Men fungerar inte att checka in, verkar som den aldrig blev ticketed.

Väntade några timmar och tänkte det kanske löser sig av sig själv. Det gjorde det inte, när jag gick in i appen några timmar senare var biljetten istället helt borta. Bokade istället själv en ny biljett på den planerade avgången.

Ser nu att SAS gjorde en återbetalning till Amex, så något måste gått sönder vid ombokning så att hela biljetten blir återbetalades istället. Biljetten var alltså inte avbokningsbart. Hade varit skönt med mer info än att biljetten bara försvann.

CPH-GDN schemalagd flygtid 1h, i SAS Plus vanlig servering. I SAS Go enbart kaffe/te, som Diamond på rad 6 frågade jag om man kunde få beställa något att dricka.
”Det är bara vatten du kan få och har du synpunkter på det kan du skicka in dessa på SAS hemsida”.

Senast jag åkte ARN-GOT med A320 så var schemalagd flygtid 55min. Då satt jag på rad 17 och verkligen trevligt bemött, till och med erbjuden Mackan från plus.

Hur vet man vad man ska förvänta sig? Är det helt upp till cabin crew eller finns det någon officiell information?

Förstår inte riktigt hur SAS tänker, om det nu inte är någon service alls då kan man ju lika gärna åka Ryan eller wizz? Eller dom säljer väl tom dryck på sträckan..
CPH - GDN ...... Boy vad jag har synpunkter på den sträckan. Allt från tipp topp till ren och skär katastrof.

Precis.
Det är redan som det är lite bedrägligt att sälja plus på tex cph-gdn . Kunde sålts som one-class ekonomi och med ett premium pris på stolar långt fram.

Men helt uppenbarligen köper folk plus på de här linjerna, det är ju aldrig tomt och priserna är inte direkt låga. Så med den logiken blir det "full business klass" fast utan servering fram över.
Plus på en ATR - say no more (utöver pengar i sjön).

Man får väl titta på övriga bolag som kör business. Vad ger Lufthansa på MUC-STR, Finnair på HEL-ARN eller KLM på BRU-AMS?

Jag tror det är ytterst få som köper Plus CPH-GDN/HAM etc för att få mat och dryck. Antingen behöver man flexibiliteten, eller så är det en del av en längre resa där man köpte Plus. Eller så betalde man med poäng när man köpte resan och hade Fly Premium så man kunde lika gärna boka Plus.
Håller inte med. Du får åka samma remotebuss och om du har prio 1 boarding så får du likväl vänta.

Tror inte det fanns kaffe ens senast jag flög GDN, typ noll-service i plus. Men det kan ju ha varit en tillfällighet.
Nope. Std med "surprice". Har dock märkt att om du tar sista kärran så är det bättre service men då brukar kabinen vara "tom".

Men pruttigt vinutbud till köttet .....

Att ens sälja plus CPH - GDN är ju rena rånet. Inte ens hästhandlarna i Sjöbo hästhandlarmarknaden är så ogina.

Toppen