Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Snarare ett problem med förväntningar kanske. Brukar man (förutom Pandion) någonsin få speciellt särskiljande recognition i C med SAS? Och varför skulle det göra skillnad att bokningen är revenue, när det isåfall är knutet till status-nivå?

Sedan är förhoppningar en helt annan sak, och de kan jag någorlunda förstå. Och så även förståelse att man kan ha en starkare känsla av besvikelse för något man betalat väldigt mycket för.

Men detta bör inte vara knutet till en förväntan av särskiljande recognition ombord på SAS.

Huvudsaken att crew är trevlig, glad och alerta i servicen generellt :)
Tja, i det här fallet tycker jag inte det har så mycket att göra med förhoppningar som ett konstaterande att jag kan tycka det är tråkigt när bemötande från cc varierar så stort, och som sagt ligger under vad personalen i entren till loungen håller (i det här fallet ett enkelt "välkommen Ilon").

Sedan så blir det särskilt tydligt efter utresa med CC som när jag svarade vilken plats jag satt på vid ombordstigning blixtsnabbt sa just detta, följt av två legs Air Canada som försökte sig på konststycket att uttala mitt svenska efternamn.

Tja, i det här fallet tycker jag inte det har så mycket att göra med förhoppningar som ett konstaterande att jag kan tycka det är tråkigt när bemötande från cc varierar så stort, och som sagt ligger under vad personalen i entren till loungen håller (i det här fallet ett enkelt "välkommen Ilon").

Sedan så blir det särskilt tydligt efter utresa med CC som när jag svarade vilken plats jag satt på vid ombordstigning blixtsnabbt sa just detta, följt av två legs Air Canada som försökte sig på konststycket att uttala mitt svenska efternamn.

Det är väl ganska mycket svensk/skandinavisk service generellt. Strunta i manualer och så. Inte för go above and beyond utan för att göra minsta möjliga ansträngning. Resultatet blir SAS service. Konsekvent inkonsekvent där man inte vet ifall de kommer en runda till med drickan eller om man ska chansa på att trycka på knappen och få snäst ett ”vi kommer snart med drycken igen, du får vänta”.

Det märks väldigt tydligt. Är något valfritt eller ska ske i mån av tid så skiter man i det.

CPH-GDN schemalagd flygtid 1h, i SAS Plus vanlig servering. I SAS Go enbart kaffe/te, som Diamond på rad 6 frågade jag om man kunde få beställa något att dricka.
”Det är bara vatten du kan få och har du synpunkter på det kan du skicka in dessa på SAS hemsida”.

Senast jag åkte ARN-GOT med A320 så var schemalagd flygtid 55min. Då satt jag på rad 17 och verkligen trevligt bemött, till och med erbjuden Mackan från plus.

Hur vet man vad man ska förvänta sig? Är det helt upp till cabin crew eller finns det någon officiell information?

Förstår inte riktigt hur SAS tänker, om det nu inte är någon service alls då kan man ju lika gärna åka Ryan eller wizz? Eller dom säljer väl tom dryck på sträckan..

CPH-GDN schemalagd flygtid 1h, i SAS Plus vanlig servering. I SAS Go enbart kaffe/te, som Diamond på rad 6 frågade jag om man kunde få beställa något att dricka.
”Det är bara vatten du kan få och har du synpunkter på det kan du skicka in dessa på SAS hemsida”.

Senast jag åkte ARN-GOT med A320 så var schemalagd flygtid 55min. Då satt jag på rad 17 och verkligen trevligt bemött, till och med erbjuden Mackan från plus.

Hur vet man vad man ska förvänta sig? Är det helt upp till cabin crew eller finns det någon officiell information?

Förstår inte riktigt hur SAS tänker, om det nu inte är någon service alls då kan man ju lika gärna åka Ryan eller wizz? Eller dom säljer väl tom dryck på sträckan..
Det finns vissa destinationer där service är ett minimum, många av dessa är från CPH till norra Europa, typ Hamburg och gissar polska städer går in där också.

Det finns vissa destinationer där service är ett minimum, många av dessa är från CPH till norra Europa, typ Hamburg och gissar polska städer går in där också.
SAS har satt sin "service" ut ifrån att det är en snabb/kort linje, men med en ATR går det inte lika snabbt..

Precis det finns vissa destinationer. Det kan jag förstå och acceptera, problemet är snarare att man inte vet vad man kan förvänta sig. Sist jag åkte Köpenhamn-Berlin så var det endast vatten i plus. Om man betalat extra för att få något att dricka på flyget så blir ju besvikelsen stor. Borde inte vara så svårt att publicera vad som gäller.

Har för mig att det tidigare varit flyg kortare än 1h men det stämmer ju inte i detta fallet.

• Gilla
Reactions: hco
Precis.
Det är redan som det är lite bedrägligt att sälja plus på tex cph-gdn . Kunde sålts som one-class ekonomi och med ett premium pris på stolar långt fram.

Men helt uppenbarligen köper folk plus på de här linjerna, det är ju aldrig tomt och priserna är inte direkt låga. Så med den logiken blir det "full business klass" fast utan servering fram över.

Det blir intressant att se vad SAS kommer ha för service på dessa korta linjer när Plus försvinner och Business införs.

Man får väl titta på övriga bolag som kör business. Vad ger Lufthansa på MUC-STR, Finnair på HEL-ARN eller KLM på BRU-AMS?

Precis.
Det är redan som det är lite bedrägligt att sälja plus på tex cph-gdn . Kunde sålts som one-class ekonomi och med ett premium pris på stolar långt fram.

Men helt uppenbarligen köper folk plus på de här linjerna, det är ju aldrig tomt och priserna är inte direkt låga. Så med den logiken blir det "full business klass" fast utan servering fram över.

Jag tror det är ytterst få som köper Plus CPH-GDN/HAM etc för att få mat och dryck. Antingen behöver man flexibiliteten, eller så är det en del av en längre resa där man köpte Plus. Eller så betalde man med poäng när man köpte resan och hade Fly Premium så man kunde lika gärna boka Plus.

Toppen