intuition
Medlem
Jag tycker inte integreringen av Braahtens alls går bra.
Ombord-upplevelsen jag har haft är rent ut sagt dålig. Det är ändå mer än 2 månader in i samarbetet och de som jobbar borde veta vad och hur man säljer från vagnen. Det känns som upprampningen går alldeles för snabbt och där är helt enkelt inte tillräckligt med erfaren personal för att driftsätta så många flyg. Långsamt, förvirrat, tafatt är tre ord som beskriver.
Bara ett exempel som sammanfattar väl:
En flygvärdinna står mitt i gången under boarding och blockerar hela flödet i flera minuter. Mer än en gång. Tex bestämmer hon sig för att försöka skicka fram en förbeställd mat precis när boarding börjat. Eller bestämmer sig för att köra genomgången om exit-row medan boarding pågår (hade ens alla på exit row boardat då? Tror inte det..)
Flera runt mig noterade det tokiga och sa typ "ja, och så tjatar de på oss att vi ska ta ett steg åt sidan..."
Och när jag gick av planet stod en flygvärdinna och berättade för 3 andra om "knacket på dörren" och rutinen kring när/hur man öppnar dörren. Vet inte vad de sysslar med, de kan väl omöjlighen flyga med personal som inte ens är upplärda? Det var kanske 6-8 flygvärdinnor totalt i kabinen så det var den del off-duty. Eller under utbildning? Eller paro-elever?! Helt absurt i alla fall.
Sedan debaclet med att "byte av avgång" inte fungerar i appen. Enligt uppgift ska det bara fixat, men jag fick inte chans att testa. Istället gjorde service desk bytet med följd att benet helt försvann från reservationen och nu ser jag att jag inte heller fått poäng för flyget.
Om 4 av 6 flyg till Malmö nu ska vara Braathens så vill det nog till att de mycket snabbt får ordning på Braathens både driten och tekniken, för så här tänker i alla fall jag inte flyga med SAS.
Ombord-upplevelsen jag har haft är rent ut sagt dålig. Det är ändå mer än 2 månader in i samarbetet och de som jobbar borde veta vad och hur man säljer från vagnen. Det känns som upprampningen går alldeles för snabbt och där är helt enkelt inte tillräckligt med erfaren personal för att driftsätta så många flyg. Långsamt, förvirrat, tafatt är tre ord som beskriver.
Bara ett exempel som sammanfattar väl:
En flygvärdinna står mitt i gången under boarding och blockerar hela flödet i flera minuter. Mer än en gång. Tex bestämmer hon sig för att försöka skicka fram en förbeställd mat precis när boarding börjat. Eller bestämmer sig för att köra genomgången om exit-row medan boarding pågår (hade ens alla på exit row boardat då? Tror inte det..)
Flera runt mig noterade det tokiga och sa typ "ja, och så tjatar de på oss att vi ska ta ett steg åt sidan..."
Och när jag gick av planet stod en flygvärdinna och berättade för 3 andra om "knacket på dörren" och rutinen kring när/hur man öppnar dörren. Vet inte vad de sysslar med, de kan väl omöjlighen flyga med personal som inte ens är upplärda? Det var kanske 6-8 flygvärdinnor totalt i kabinen så det var den del off-duty. Eller under utbildning? Eller paro-elever?! Helt absurt i alla fall.
Sedan debaclet med att "byte av avgång" inte fungerar i appen. Enligt uppgift ska det bara fixat, men jag fick inte chans att testa. Istället gjorde service desk bytet med följd att benet helt försvann från reservationen och nu ser jag att jag inte heller fått poäng för flyget.
Om 4 av 6 flyg till Malmö nu ska vara Braathens så vill det nog till att de mycket snabbt får ordning på Braathens både driten och tekniken, för så här tänker i alla fall jag inte flyga med SAS.