Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Möjligt. Vi åkte nyligen ARN-EWR och ATL-CPH på A330, och där satt bebisen på 1H båda vägar. Om jag förstod dem rätt (kundtjänst) så fick infant endast sitta på 1A & 1H pga. att övriga platser saknar extra syrgasmask.
Det stämmer ju inte, 1A och 1H har basinett fästen på väggen, men infants kan sitta på andra rader också. Kan ju vara att de haft egna säten då och haft egen syrgasmask, men infants kan definitivt sitta på andra rader.

Numera strikt tidsgräns på incheckning från BRU. Tidigare har jag fått lämna av väskor tidigt om incheckningen varit öppen och kunna sitta i loungen och jobba. Nu blev jag nekad trots att incheckningen för en tidigare flight fortfarande var öppen.

Tydligen var jag typ den tionde personen som frågat idag och blivit nekad. Återkom två timmar innan sa de.

Åkte ikväll ARN-GOT med Connect som utförare. På denna flygning så gick aldrig crew med café vagnen i GO utan erbjöd endast kaffe/te. Något nytt påhitt?

Vist vi hade en kort flygtid på 45min, men vagnen var ju ändå ute i Plus, så jobbigt hade det inte varit att gå hela gången. Nu är det ingen stor sak för mig mer än jag undrar varför de inte kör sitt concept.

Det sa inte ens ett ord om att de inte skulle ha serveringen på grund av kort flygtid.

Någon annan som varit med om samma sak?

Den flygtiden är standard på sträckan så det måste varit något annat. Men jag kan inte påminna mig om att dom struntat i vagnen i GO?

Numera strikt tidsgräns på incheckning från BRU. Tidigare har jag fått lämna av väskor tidigt om incheckningen varit öppen och kunna sitta i loungen och jobba. Nu blev jag nekad trots att incheckningen för en tidigare flight fortfarande var öppen.

Tydligen var jag typ den tionde personen som frågat idag och blivit nekad. Återkom två timmar innan sa de.
Hände mig i maj 2024, så inte alldeles nyinfört. Men irriterande.

Åkte ikväll ARN-GOT med Connect som utförare. På denna flygning så gick aldrig crew med café vagnen i GO utan erbjöd endast kaffe/te. Något nytt påhitt?

Vist vi hade en kort flygtid på 45min, men vagnen var ju ändå ute i Plus, så jobbigt hade det inte varit att gå hela gången. Nu är det ingen stor sak för mig mer än jag undrar varför de inte kör sitt concept.

Det sa inte ens ett ord om att de inte skulle ha serveringen på grund av kort flygtid.

Någon annan som varit med om samma sak?
Sånt där har kommit och gått genom åren. När tillräckligt många klagar så kommer serveringen tillbaka.

Idag är det 71 dagar sen jag flög tor BKK -SGN med Vietnam Airlines och 63 dagar sen jag mailade EB retro för att få mina poäng. Inte ett livstecken från SAS. Vad jag förstår så är jag långt ifrån ensam om att vänta på besked. Men vissa har ju till sist fått sina poäng.

27 Jan mailade jag VN som med vändande mail bekräftade att jag flugit. Jag tycker att SAS borde ha rampat upp backoffice mer för att hantera problemet med mängden retroaktiva registreringar. Eller IT om det nu är där skon klämmer. Samt att de borde satsa på en bättre kundkommunikation för att förtydliga vad som pågår. Att bara tillhandahålla ett claimnummer i appen och ett generellt infomail om förlängd tidsfrist räcker inte.

Men trots den i mitt tycke usla processen kommer väl poängen förr eller senare.

Toppen