Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

eddo

Medlem
Haha ibland kan man inte göra annat än att skratta åt variationen i servicenivå på kundtjänst. Använde chatten för att få hjälp att välja platser med TK och förklarade att det inte fungerade att välja platser online eller i TK:s app, trots att jag hade Tk:s bokningsreferens.

Svaret från agent 1 blev först "det kan vi inte hjälpa med, men här är Turkish Airlines bokningsreferens, om det inte fungerar får då vänta till check-in". Svarade att det brukar fungera alldeles utmärkt via chatten och bad honom i alla fall testa, men fick svaret att "vi får endast boka platser på SAS-flyg.

Avslutade chatten, startade en ny och 2 min senare fick jag svaret "Absolut det ska jag hjälpa med, var vill ni sitta?" och platser bokade en minut senare.

Inget man förvånas över längre utan nästan så att man räknar med att behöva göra fler försök innan man kommer till en serviceminded agent, väljer som sagt att försöka skratta åt det istället för att bli irriterad. :)
 

ilon

Medlem
Haha ibland kan man inte göra annat än att skratta åt variationen i servicenivå på kundtjänst. Använde chatten för att få hjälp att välja platser med TK och förklarade att det inte fungerade att välja platser online eller i TK:s app, trots att jag hade Tk:s bokningsreferens.

Svaret från agent 1 blev först "det kan vi inte hjälpa med, men här är Turkish Airlines bokningsreferens, om det inte fungerar får då vänta till check-in". Svarade att det brukar fungera alldeles utmärkt via chatten och bad honom i alla fall testa, men fick svaret att "vi får endast boka platser på SAS-flyg.

Avslutade chatten, startade en ny och 2 min senare fick jag svaret "Absolut det ska jag hjälpa med, var vill ni sitta?" och platser bokade en minut senare.

Inget man förvånas över längre utan nästan så att man räknar med att behöva göra fler försök innan man kommer till en serviceminded agent, väljer som sagt att försöka skratta åt det istället för att bli irriterad. :)
Själv så försökte jag med att ringa TKs kundtjänst för att bli seatad, det fungerade inte det heller.
När du säger "chatten" (till sas kundtjänst), vilken menar du dåm
 

eddo

Medlem
Själv så försökte jag med att ringa TKs kundtjänst för att bli seatad, det fungerade inte det heller.
När du säger "chatten" (till sas kundtjänst), vilken menar du dåm
Chatten via SAS hemsida. https://www.sas.se/kundservice/support De verkar ha "dolt" den lite så den syns inte direkt på länken, du måste välja valfritt ämne och kategori, scrolla ned till "Behöver du mer hjälp?" så finns chatten där. Under öppettiderna som jag tror är fram till kl 19 kan du då välja "chatta med kundservice", övriga tider är det bara en chatbot. Oftast ingen kö och går då klart snabbare än att ringa.
 

palmen

Moderator
Behövde boka om en sas plus longhaul till business när det släpptes igår söndag. Gick inte boka om online (går aldrig enligt SAS kundtjänst).

Samtal 1: Agenten hittar allt, sen dör internet och de ber mig ringa igen för att någon annan ska göra ändringen.

Samtal 2: Yngre agent som tar alla uppgifter och ska biljettera, där börjar problemen. Först vill de ta betalt i DKK, får förklara att resan startar i Sverige även om bytet är i Köpenhamn. Efter några minuter på hold får jag infon om att det inte går att boka då jag har bokat "plus ekonomi" på utresan. Försöker förklara att något sådant inte finns och att det är "en lögn" och det är uppenbart att agenten inte vill hjälpa till och vill avsluta samtalet.

Samtal 3: Ny yngre agent som bokar allt men kan inte biljettera under samtalet.

Biljettering: Idag på förmiddagen biljetteras allt, men blir debiterad 1500 kronor för ändringen.

Ändå bra att det löste sig med bokningen. Agent 2 ljög helt uppenbart och blev väldigt defensiv när jag synade hennes lögn.
Nu måste jag ringa en 4e gång för att få 750 kronor krediterade från avgiften de drog. Återstår att se om set räcker med 1 samtal.
 

Hachans

Medlem
Behövde boka om en sas plus longhaul till business när det släpptes igår söndag. Gick inte boka om online (går aldrig enligt SAS kundtjänst).

Samtal 1: Agenten hittar allt, sen dör internet och de ber mig ringa igen för att någon annan ska göra ändringen.

Samtal 2: Yngre agent som tar alla uppgifter och ska biljettera, där börjar problemen. Först vill de ta betalt i DKK, får förklara att resan startar i Sverige även om bytet är i Köpenhamn. Efter några minuter på hold får jag infon om att det inte går att boka då jag har bokat "plus ekonomi" på utresan. Försöker förklara att något sådant inte finns och att det är "en lögn" och det är uppenbart att agenten inte vill hjälpa till och vill avsluta samtalet.

Samtal 3: Ny yngre agent som bokar allt men kan inte biljettera under samtalet.

Biljettering: Idag på förmiddagen biljetteras allt, men blir debiterad 1500 kronor för ändringen.

Ändå bra att det löste sig med bokningen. Agent 2 ljög helt uppenbart och blev väldigt defensiv när jag synade hennes lögn.
Nu måste jag ringa en 4e gång för att få 750 kronor krediterade från avgiften de drog. Återstår att se om set räcker med 1 samtal.

Sitter de här kundtjänstmedarbetarna och jobbar hemifrån där ingen hör när de hittar på alla möjliga regler?
 
IMG_7753.jpeg

Uselt att chat inte kan boka om (samma dag).
 
Toppen