Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Davvelavve

Medlem
Häromdagen kunde SAS kundtjänst inte hitta lediga SAS plus bonus biljetter öht när jag själv sa att jag kan se dom när jag söker just_nu på hemsidan. "Dom kanske tog slut precis då". Fick boka dom själv online efter samtalet och sen ringa in om en ändring som inte gick att göra själv online istället.
 

eddo

Medlem
Någon med tips på hur man får SAS att inte strula till biljettering vid ombokning av award med Star Alliance?

Samtal 1: ombokar under morgonen idag. Ber agenten säkerställa att det skickas för biljettering då de ofta missat förut.

Samtal 2: vid 15.30-tiden ringer jag igen för att jag inte fått nya biljetterna ännu. Förklarar att jag gärna vill att de tittar på det under dagen då det blivit strul tidigare när biljettering inte skett i tid. "Det är en risk man får ta när man ombokar" enligt agenten så jag tackar för mig och lägger på.

Samtal 3: huaca direkt efter samtal 2 och hoppas att jag får prata med någon lite mer serviceminded person. Han säger att allt ser ut som det ska men kan inte påskynda biljettering.

Samtal 4: kl 16.50, agenten säger att agent 1 missat att skicka på biljettering. Hon gör det nu och ber mig vänta till imorgon. Att ingen av de andra kunde upptäcka den missen trots att jag påtalar i varje samtal att det hänt förut!?
Uppdatering, krävdes 2 samtal till innan biljettering.

Samtal 5: imorse kl 9.45 ringer jag igen och förklarar att jag fortfarande inte fått nya biljetter efter ett dygn, förklarar vad som sagts vid tidigare samtal. Får prata med vad som verkar vara en riktigt vettig kille som förstår problemet. Han säger att EB-avdelningen skickat tillbaka ärendet då första agenten missat att informera om ombokningsavgiften, han skulle ha kontaktat mig igen då men det har han inte gjort. Agenten frågar om ombokningsavgiften är ok, jag svarar ja, han skickar den för biljettering på nytt och ringer även över till EB-avdelningen för prioritering (på eget initiativ, tack), något som tidigare agenter absolut inte kunde göra!

Samtal 6: Agenten från förra samtalet ringer upp och frågar om agent 1 aldrig tog kortuppgifter. Jo, det gjorde han såklart, men sparade dem tyvärr inte på rätt sätt. Får lämna kortuppgifter igen.

Nu kl 10.51 kom nya biljetter på mailen så jag kan äntligen pusta ut.
 

JPE

Medlem
Uppdatering, krävdes 2 samtal till innan biljettering.

Samtal 5: imorse kl 9.45 ringer jag igen och förklarar att jag fortfarande inte fått nya biljetter efter ett dygn, förklarar vad som sagts vid tidigare samtal. Får prata med vad som verkar vara en riktigt vettig kille som förstår problemet. Han säger att EB-avdelningen skickat tillbaka ärendet då första agenten missat att informera om ombokningsavgiften, han skulle ha kontaktat mig igen då men det har han inte gjort. Agenten frågar om ombokningsavgiften är ok, jag svarar ja, han skickar den för biljettering på nytt och ringer även över till EB-avdelningen för prioritering (på eget initiativ, tack), något som tidigare agenter absolut inte kunde göra!

Samtal 6: Agenten från förra samtalet ringer upp och frågar om agent 1 aldrig tog kortuppgifter. Jo, det gjorde han såklart, men sparade dem tyvärr inte på rätt sätt. Får lämna kortuppgifter igen.

Nu kl 10.51 kom nya biljetter på mailen så jag kan äntligen pusta ut.
Lider med dig, har upplevt samma sak vid flera bokningar. Ofta går det hur smidigt som helst men allt för många gånger krävs fyra samtal eller fler för att kundtjänst ska lösa en enkel bokning.
 

FredLind

Medlem
I fredags var vår flight sen till Arlanda, så det blev språngmarsch till Malmöflighten. Att bagaget då inte kommer med får man ju räkna med. Det kom med första flighten lördag morgon. Dock påstods det att med nuvarande SAS-avtal, var det tidigaste vi kunde få bagaget levererat på måndagen. Då vi skulle på fest samma kväll och åka hem på söndag kväll, var det bara att pallra sig 2,5 mil till Sturup för att hämta ut väskorna. När jag fick dem, fick jag dessutom höra att de som lämnade ut väskorna inte kunde lämna något slags intyg om försening och när väskorna levererades (att ha till försäkringsbolaget) - det fick jag vända mig till SAS om. Inte direkt någon servicenivå som imponerar...
 

Hachans

Medlem
Uppdatering, krävdes 2 samtal till innan biljettering.

Samtal 5: imorse kl 9.45 ringer jag igen och förklarar att jag fortfarande inte fått nya biljetter efter ett dygn, förklarar vad som sagts vid tidigare samtal. Får prata med vad som verkar vara en riktigt vettig kille som förstår problemet. Han säger att EB-avdelningen skickat tillbaka ärendet då första agenten missat att informera om ombokningsavgiften, han skulle ha kontaktat mig igen då men det har han inte gjort. Agenten frågar om ombokningsavgiften är ok, jag svarar ja, han skickar den för biljettering på nytt och ringer även över till EB-avdelningen för prioritering (på eget initiativ, tack), något som tidigare agenter absolut inte kunde göra!

Samtal 6: Agenten från förra samtalet ringer upp och frågar om agent 1 aldrig tog kortuppgifter. Jo, det gjorde han såklart, men sparade dem tyvärr inte på rätt sätt. Får lämna kortuppgifter igen.

Nu kl 10.51 kom nya biljetter på mailen så jag kan äntligen pusta ut.

Precis sådär gick det till när jag bokade om en bonusresa också. Särskilt det där med ”glömde upplysa dig om avgiften”. Men den jag pratade med först hade upplyst mig.

I fredags var vår flight sen till Arlanda, så det blev språngmarsch till Malmöflighten. Att bagaget då inte kommer med får man ju räkna med. Det kom med första flighten lördag morgon. Dock påstods det att med nuvarande SAS-avtal, var det tidigaste vi kunde få bagaget levererat på måndagen. Då vi skulle på fest samma kväll och åka hem på söndag kväll, var det bara att pallra sig 2,5 mil till Sturup för att hämta ut väskorna. När jag fick dem, fick jag dessutom höra att de som lämnade ut väskorna inte kunde lämna något slags intyg om försening och när väskorna levererades (att ha till försäkringsbolaget) - det fick jag vända mig till SAS om. Inte direkt någon servicenivå som imponerar...

Det måste väl stå på kvittensen du fick?

Annars kolla Worldtracer, finns väl en logg där?
 

GOTBound

Medlem
Dagens i-lands gnäll, GFML på måndagens SK936; variation på kyckling, detta är inte unikt för SAS men det är jädrigt trist att bara få äta kyckling som protein. Nötkött, lamm etc innehåller inget gluten om nu SAS missat detta.
Som bonus hade SAS inte lastat glutenfritt bröd för dagen till middagen eller till frukosten.
IMG_5603.jpeg
IMG_5604.jpeg
 
Dagens i-lands gnäll, GFML på måndagens SK936; variation på kyckling, detta är inte unikt för SAS men det är jädrigt trist att bara få äta kyckling som protein. Nötkött, lamm etc innehåller inget gluten om nu SAS missat detta.

Det har hänt nått med maten på långt. Både lägre ambitionsnivå och betydligt tråkigare menyer. Kan inte låta bli att skratta lite uppgivet åt att din GFML måltid var en copy paste på barnmenyn på SK904 för några veckor sedan.
 

Hachans

Medlem
Dagens i-lands gnäll, GFML på måndagens SK936; variation på kyckling, detta är inte unikt för SAS men det är jädrigt trist att bara få äta kyckling som protein. Nötkött, lamm etc innehåller inget gluten om nu SAS missat detta.
Som bonus hade SAS inte lastat glutenfritt bröd för dagen till middagen eller till frukosten.
Visa bifogad bild 148249 Visa bifogad bild 148250

Det har hänt nått med maten på långt. Både lägre ambitionsnivå och betydligt tråkigare menyer. Kan inte låta bli att skratta lite uppgivet åt att din GFML måltid var en copy paste på barnmenyn på SK904 för några veckor sedan.

De försöker kombinera så många olika kostpreferenser de kan i en och samma måltid. Då blir det tråkigt.
 
Toppen