Haha ibland kan man inte göra annat än att skratta åt variationen i servicenivå på kundtjänst. Använde chatten för att få hjälp att välja platser med TK och förklarade att det inte fungerade att välja platser online eller i TK:s app, trots att jag hade Tk:s bokningsreferens.
Svaret från agent 1 blev först "det kan vi inte hjälpa med, men här är Turkish Airlines bokningsreferens, om det inte fungerar får då vänta till check-in". Svarade att det brukar fungera alldeles utmärkt via chatten och bad honom i alla fall testa, men fick svaret att "vi får endast boka platser på SAS-flyg.
Avslutade chatten, startade en ny och 2 min senare fick jag svaret "Absolut det ska jag hjälpa med, var vill ni sitta?" och platser bokade en minut senare.
Inget man förvånas över längre utan nästan så att man räknar med att behöva göra fler försök innan man kommer till en serviceminded agent, väljer som sagt att försöka skratta åt det istället för att bli irriterad.
Svaret från agent 1 blev först "det kan vi inte hjälpa med, men här är Turkish Airlines bokningsreferens, om det inte fungerar får då vänta till check-in". Svarade att det brukar fungera alldeles utmärkt via chatten och bad honom i alla fall testa, men fick svaret att "vi får endast boka platser på SAS-flyg.
Avslutade chatten, startade en ny och 2 min senare fick jag svaret "Absolut det ska jag hjälpa med, var vill ni sitta?" och platser bokade en minut senare.
Inget man förvånas över längre utan nästan så att man räknar med att behöva göra fler försök innan man kommer till en serviceminded agent, väljer som sagt att försöka skratta åt det istället för att bli irriterad.