Jaha, denna fars fortsätter, inatt vid 2:56 var även denna gång resan cancelled, tröttnar seriöst på inkompetensen och organisationen hos SAS.
För att inte riskera tappa biljetten så har jag nu bokat en one way för 99.000 per person, haha, hoppas att dessa går tillbaka till inventory och bokas om senare, alternativt SAS kan återbetala mellanskillnaden mot en retur i poäng för herregud vad tröttsamt detta är.
Det positiva med att ha gjort detta nu är att jag svart på vitt kan visa att paltserna faktiskt finns för SAS dvs de kan inte gömma sig bakom ”thai låter oss inte boka”… men oklart exakt hur detta kommer landa fortsatt. Känns ju sådär med 3v till resa. E-ticket i inboxen på 2 min… tänk om man bara kunde gjort saker själv vad mycket enklare det vore…
Då kan vi äntligen stänga denna följetång... den dagliga rutinen startade vid 9 med samtal till SAS (endast 8 min kö, oväntat så fick abrupt avsluta möte viaTeams på jobbet , hade sagt jag stod i kö till SAS (inga detaljer)...
Pratade med en vettig agent, förklarade igen läget.
Som väntat helt död ingång att de skulle återbetala mellanskillnaden i poäng och att jag gick med på att behålla två enkelresor, det går inte sade hon.
Jaha, vad har ni för förslag på LÖSNINGAR snarare än att påpeka alla saker som inte går. jag har ju testat åtskilliga gånger som du ser i historiken, känner inte jag kan göra mer...
Hon säger då att hon kan cancellera enkelresan och vi hoppas de kommer tillbaka, jag tar den risken (den omständiga hemresan via TPE-CDG fanns att boka igen worst case). Platserna kom tillbaka hon lade in dem igen. jag förklarar att detta nu är 5:e gången denna process gjorts hur undviker vi att de inte avbokas igen? Jag föreslår hon kontaktar "rätt" avdelning och får det gjort under tiden hon är i kontakt med dem. "så brukar de inte göra och det kan jag inte garantera att de gör". Nej jag förstår att de inte BRUKAR göra så men ni kan ju se problemet i loggen och det känns fel både mot er och mig att slösa tid på samma procedur om och om igen.
Vet inte vad hon gjorde men nu en timme senare så har jag fått nya biljetter och appen är uppdaterad och den röda skrämmande bannern om att alla flygningar inte är bekräftade ännu är nu borta.
Så trägen vinner,synd bara det kostat 8-9h av min och deras tid i administration... hoppas de läser loggen och lyssnar på samtalen och justerar hur tusan de jobbar. Hon idag menar på de gör så här för att det ska gå snabbare.. dvs de bokar om och fixar "snabbt och lätt" sen hanterar en expertisavdelningen beräkning och betalning. Jag menar på att ringa in varje dag för att avd B inte slutföljt sin del kan ju inte bli snabbare och effektivare för någon.
Låt oss se. Nu är iaf denna resan klar och nu måste jag ta ett break från att ha att göra med SAS...