Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Tomas E

Medlem
Fjärde SAS Connect-flyget i rad utan Wi-Fi just avverkat på sträckan LHR-ARN! De föregående två var med nylevererade flygplan men denna gången var det ”inoperabel” Wi-Fi som angavs. :confused: För min del börjar det bli ärligt talat bli dags att SAS slutar påstå att det finns Wi-FI ombord, eftersom det mer är undantag än regel! :mad:

Det innebar att jag ännu en gång inte kunde skriva i tråden ”Hälsningar från luften”. I den tråden hade jag tänkte påpeka att kabinpersonalen som vanligt (för Connect) var trevliga och uppmärksamma, och höll koll på EBD-status på rätt sätt, dvs behövde inte visa kortet. Brukar vara samma för svenskspråkig och (som denna gång) engelskspråkig kabinpersonal. Denna gång fick jag dock frågan om jag ville ha något mer i samband med ”slutstädningen” av kabinen 25 min före landning, vilket kändes något överflödigt. ;)
7E1A070C-C3CC-4A11-959A-76081723F947.jpeg


Hade Wi-Fi fungerat hade jag också tänkt recensera det nya bubbelvinet, cavan Heretat El Padruell. Någon skrev ”sötsliskigt” vilket jag inte riktigt håller med om; det är en Brut. Dock har den rätt mycket toner av mogna gula och röda äpplen, i kombination med viss beska (det är väl inslaget av druvan Xarel-lo som visar sig). Så om det förra franska bubblet var mer grönäppligt och stramt är det här mer ”matigt”, vilket möjligen inte är vad vissa letar efter i ett bubbel före maten.

Men avsaknaden av Wi-Fi gjorde alltså att jag inte fick möjlighet att dela med mig av dessa intryck. ;)
 

011430121

Medlem
I går från CPH till ARN annonserade att under några dagar kommer det att vara begränsningar med ombord WI-FI anledningen är att systemet håller på och uppgraderas
 

NotRyan

Medlem
Det är så förbannat dåligt av Sutherlands eller Sykes eller vad sjutton dom heter, att bara några ur personalen kan biljettera. Det är ju något så självklart att man ska kunna om man sitter på resebyrå.

Uppdragsgivaren SAS verkar inte bry sig heller, trots att det är deras kunder som får lida och företaget får onödiga processbristkostnader då kunden ringer in igen.

Dessutom har agenterna uselt IT-stöd där de nästan måste vara IT-tekniker för att hitta vad kunden efterfrågar och faktiskt finns då man "söker på annat sätt".

Jag håller fullständigt med @bnr Det är så uselt så det finns inte.
 

Hachans

Medlem
Det är så förbannat dåligt av Sutherlands eller Sykes eller vad sjutton dom heter, att bara några ur personalen kan biljettera. Det är ju något så självklart att man ska kunna om man sitter på resebyrå.

Uppdragsgivaren SAS verkar inte bry sig heller, trots att det är deras kunder som får lida och företaget får onödiga processbristkostnader då kunden ringer in igen.

Dessutom har agenterna uselt IT-stöd där de nästan måste vara IT-tekniker för att hitta vad kunden efterfrågar och faktiskt finns då man "söker på annat sätt".

Jag håller fullständigt med @bnr Det är så uselt så det finns inte.

Varför skulle de bry sig? Kunder verkar ju komma ändå.
 

SK989

Medlem
Varför skulle de bry sig? Kunder verkar ju komma ändå.
Ja, det är ju så. Visst, ibland finns alternativ men ofta är SAS mer eller mindre det enda rimliga som finns. Sträckan Stockholm - Tallinn, som jag flyger regelbundet, är ett bra exempel. Det finns fyra flygbolag som flyger nonstop på denna korta linje (flygtiden ligger på eller under en timme): SAS, Air Baltic, Norwegian och Ryanair.

Endast SAS flyger dagligen, och dessutom flera gånger dagligen (utom lördag då de har en avgång). Ibland kan någon av de andra bolagens avgångar passa men sällan. På söndag t.ex. är Norwegians enda avgång Tallinn - Stockholm väldigt sent, kl. 22.30, och Ryanairs enda avgång går redan kl. 09.00. Air Baltic har ingen avgång alls. SAS däremot har tre avgångar utspridda över dagen (07.00, 11.00, 16.30). Hur urusel kundservice och IT SAS än har kommer många välja SAS. Och jag antar att det ser likadant ut på en hel del destinationer.
 
  • Gilla
Reactions: hco
Toppen