Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Tycker ni skall lugna ner er lite och komma tillbaka på fokus för tråden som är dåliga erfarenheter med SAS. Att en av er gillar SAS ocg den andra inte gillar SAS tror jag alla har förstått nu....
Njae jag varken gillar eller tycker om SAS, det är ju bara ett flygbolag. Men eftersom de faktiskt gjort en NPS undersökning (som var det som efterfrågades) så trodde jag det fanns det ett visst intresse för fakta i stället för killgissningar och hittepå.

Men det kanske var fel av mig ;)
 
Har bara negativt att säga om dem på senare tid. Har väntat på min voucher sen en månad tillbaka, ska väl ta max 1 vecka. Jag vet att det är strejk osv som stört men när man pratar med dem så säger de bara att det är på gång, de eskalerar med mera men inget sker.

Sen har jag haft två chattar där jag inte varit klar med mitt ärende och de säger "Ok, om det inte är nått mer - tack och hej" och stänger chatten så jag får börja om från början. Rätt irriterande. Förutom det så har man blivit utslängd ur chattarna ibland med men detta var alltså att de aktivt inte orkade längre..
 

squeezen

Medlem
Har en resa till Bangkok som haft en himla massa olika turer.
Efter diverse ombokningar av Swiss och andra så är min rutt hem nu BKK-TPE-CDG-CPH
Där allt utom CDG-CPH är i business, denna är i Sas Go.
Tyvärr ca 6h i Taipei och 4h i Paris är inte optimalt jämfört med BKK-ZRH-CPH varpå jag kikat konstant efter bättre rutt.

Igår kväll hittade jag BKK-ARN och sedan ARN-CPH smidigt och bra även om Thai är avsevärt sämre än EVA. platser fanns i online verktyget hos SAS.
en efter 30 min svarade en engelsktalig agent och kunde boka om, men som (nästan) alltid numera så kunde han inte räkna om skatter och avgifter utan detta skulle ske som idag och sedan blir jag kontaktad.
Jag ser de nya segmenten i appen och seatar oss. Detta samtal totalt tog nog ca 60 min.

Vaknar idag och har en SAS notis "Changes to your booking look in the app" eller vad texten nu säger. Trodde att det var löst om inga extra avgifter tillkom. Till min förvåning när jag kollar så var BKK-ARN borta.

Ringer då vid 7:40 och pratar med en kille, som säger allt är ok och den ligger på kö för ombokning av Eurobnous teamet. jag kan sitta lugnt i båten och det ska fixas under dagen. total samtalstid var ca 35 min.

Efter ytterligare 3 timmar ser jag i appen att flighten är tillbaka men i klass X.... Economy, detta utan ingen som helst återkoppling om jag tycker detta var ok eller inte... Ringer in IGEN. 45 min i kö, pratar ca 30 min sedan blir jag put on hold medan killen ska kolla med Eurbonus avdelningen vad som hänt. Det ska ta ca 10 min trodde han "det blir tyst så länge". Sedan sitter jag i 1h och 15 min och tittar på sekunderna ticka på i samtalet. Något måste ha gått snett så tar en annan telefon och ringer in parallelt. i princip samtidigt så bryts originalsamtalet efter att ha tickat till 2h och 32min.

Agenten jag nu fick prata med var kunnig och hittade relevant info i loggen osv.
"Ticket request denied by Thai airways and autocancelled".

Med andra ord, det har funnits platser, jag har sett dem, agenten har bokat dem, men Thai på något vis denied class I.
Någon har då tyckt det var en bra ide att slänga in mig i Eco och lagt in den rutten hem.

Det enda positiva är att Businessbiljetten via Taipei låg kvar (frågan hur det nu går att åka via Taipei med idel militärövning etc återstår att se.

Men totalt ca 5h i telefontid för INGENTING.
Förstår att andra flygbolag är grundproblemet men kommunikationen och approachen av SAS är ju katastrof (som vanligt....)

Undrar vad som hänt om jag bokat en enkelresa själv online och betalat "live" hade samma sak hänt då..?
Favorit i repris, de platser jag var på jakt efter dök upp igen idag. Bad dem boka, detta gjordes. Dessutom cancellerades den alternativa resan som var bekräftad…

Efter ändring skulle det skickas till EB avdelning för biljettering. Hade gett kortnummer och allt. Ska inte vara några problem. Agenten ringer dem och dubbelkollar. Japp, ligger på kö att biljetteras. Kommer ta 1-3 dagar, jag ber dem göra det nu genast och påpekar förloppet senast. ”jag kan lova det inte kommer hända, det har aldrig hänt mig när jag bokat… hmm nej men det har de facto hänt MIG.
Nåväl inget att be för.

Kommer hem från padel 21:30.
Pling pling. ”See changes to your booking in the app.”
Kollar, och japp där fanns bara CPH-BKK och ARN-CPH, den relativt viktiga delen BKK-ARN saknas

suck. Ringer guldlinjen ikväll som inte fattar nånting.
De kan iaf lägga in resan IGEN… och hon lovar ringa EB avdelningen och påtvinga biljettering imorgon när hennes skift börjat.

kommer ju fan inte våga sova.
Funderade på att boka eb enkel själv online och sen kräva åter poängskillnaden men det hade väl klart inte gått.

hur j-vla svårt ska det vara biljettera och räkna skatter? Tacka vet jag Talinn-tiden
 

squeezen

Medlem
Favorit i repris, de platser jag var på jakt efter dök upp igen idag. Bad dem boka, detta gjordes. Dessutom cancellerades den alternativa resan som var bekräftad…

Efter ändring skulle det skickas till EB avdelning för biljettering. Hade gett kortnummer och allt. Ska inte vara några problem. Agenten ringer dem och dubbelkollar. Japp, ligger på kö att biljetteras. Kommer ta 1-3 dagar, jag ber dem göra det nu genast och påpekar förloppet senast. ”jag kan lova det inte kommer hända, det har aldrig hänt mig när jag bokat… hmm nej men det har de facto hänt MIG.
Nåväl inget att be för.

Kommer hem från padel 21:30.
Pling pling. ”See changes to your booking in the app.”
Kollar, och japp där fanns bara CPH-BKK och ARN-CPH, den relativt viktiga delen BKK-ARN saknas

suck. Ringer guldlinjen ikväll som inte fattar nånting.
De kan iaf lägga in resan IGEN… och hon lovar ringa EB avdelningen och påtvinga biljettering imorgon när hennes skift börjat.

kommer ju fan inte våga sova.
Funderade på att boka eb enkel själv online och sen kräva åter poängskillnaden men det hade väl klart inte gått.

hur j-vla svårt ska det vara biljettera och räkna skatter? Tacka vet jag Talinn-tiden
Jaha, denna fars fortsätter, inatt vid 2:56 var även denna gång resan cancelled, tröttnar seriöst på inkompetensen och organisationen hos SAS.
För att inte riskera tappa biljetten så har jag nu bokat en one way för 99.000 per person, haha, hoppas att dessa går tillbaka till inventory och bokas om senare, alternativt SAS kan återbetala mellanskillnaden mot en retur i poäng för herregud vad tröttsamt detta är.
Det positiva med att ha gjort detta nu är att jag svart på vitt kan visa att paltserna faktiskt finns för SAS dvs de kan inte gömma sig bakom ”thai låter oss inte boka”… men oklart exakt hur detta kommer landa fortsatt. Känns ju sådär med 3v till resa. E-ticket i inboxen på 2 min… tänk om man bara kunde gjort saker själv vad mycket enklare det vore…
 

squeezen

Medlem
Jaha, denna fars fortsätter, inatt vid 2:56 var även denna gång resan cancelled, tröttnar seriöst på inkompetensen och organisationen hos SAS.
För att inte riskera tappa biljetten så har jag nu bokat en one way för 99.000 per person, haha, hoppas att dessa går tillbaka till inventory och bokas om senare, alternativt SAS kan återbetala mellanskillnaden mot en retur i poäng för herregud vad tröttsamt detta är.
Det positiva med att ha gjort detta nu är att jag svart på vitt kan visa att paltserna faktiskt finns för SAS dvs de kan inte gömma sig bakom ”thai låter oss inte boka”… men oklart exakt hur detta kommer landa fortsatt. Känns ju sådär med 3v till resa. E-ticket i inboxen på 2 min… tänk om man bara kunde gjort saker själv vad mycket enklare det vore…
Då kan vi äntligen stänga denna följetång... den dagliga rutinen startade vid 9 med samtal till SAS (endast 8 min kö, oväntat så fick abrupt avsluta möte viaTeams på jobbet , hade sagt jag stod i kö till SAS (inga detaljer)...

Pratade med en vettig agent, förklarade igen läget.
Som väntat helt död ingång att de skulle återbetala mellanskillnaden i poäng och att jag gick med på att behålla två enkelresor, det går inte sade hon.
Jaha, vad har ni för förslag på LÖSNINGAR snarare än att påpeka alla saker som inte går. jag har ju testat åtskilliga gånger som du ser i historiken, känner inte jag kan göra mer...

Hon säger då att hon kan cancellera enkelresan och vi hoppas de kommer tillbaka, jag tar den risken (den omständiga hemresan via TPE-CDG fanns att boka igen worst case). Platserna kom tillbaka hon lade in dem igen. jag förklarar att detta nu är 5:e gången denna process gjorts hur undviker vi att de inte avbokas igen? Jag föreslår hon kontaktar "rätt" avdelning och får det gjort under tiden hon är i kontakt med dem. "så brukar de inte göra och det kan jag inte garantera att de gör". Nej jag förstår att de inte BRUKAR göra så men ni kan ju se problemet i loggen och det känns fel både mot er och mig att slösa tid på samma procedur om och om igen.

Vet inte vad hon gjorde men nu en timme senare så har jag fått nya biljetter och appen är uppdaterad och den röda skrämmande bannern om att alla flygningar inte är bekräftade ännu är nu borta.

Så trägen vinner,synd bara det kostat 8-9h av min och deras tid i administration... hoppas de läser loggen och lyssnar på samtalen och justerar hur tusan de jobbar. Hon idag menar på de gör så här för att det ska gå snabbare.. dvs de bokar om och fixar "snabbt och lätt" sen hanterar en expertisavdelningen beräkning och betalning. Jag menar på att ringa in varje dag för att avd B inte slutföljt sin del kan ju inte bli snabbare och effektivare för någon.

Låt oss se. Nu är iaf denna resan klar och nu måste jag ta ett break från att ha att göra med SAS...
 

Hachans

Medlem
Då kan vi äntligen stänga denna följetång... den dagliga rutinen startade vid 9 med samtal till SAS (endast 8 min kö, oväntat så fick abrupt avsluta möte viaTeams på jobbet , hade sagt jag stod i kö till SAS (inga detaljer)...

Pratade med en vettig agent, förklarade igen läget.
Som väntat helt död ingång att de skulle återbetala mellanskillnaden i poäng och att jag gick med på att behålla två enkelresor, det går inte sade hon.
Jaha, vad har ni för förslag på LÖSNINGAR snarare än att påpeka alla saker som inte går. jag har ju testat åtskilliga gånger som du ser i historiken, känner inte jag kan göra mer...

Hon säger då att hon kan cancellera enkelresan och vi hoppas de kommer tillbaka, jag tar den risken (den omständiga hemresan via TPE-CDG fanns att boka igen worst case). Platserna kom tillbaka hon lade in dem igen. jag förklarar att detta nu är 5:e gången denna process gjorts hur undviker vi att de inte avbokas igen? Jag föreslår hon kontaktar "rätt" avdelning och får det gjort under tiden hon är i kontakt med dem. "så brukar de inte göra och det kan jag inte garantera att de gör". Nej jag förstår att de inte BRUKAR göra så men ni kan ju se problemet i loggen och det känns fel både mot er och mig att slösa tid på samma procedur om och om igen.

Vet inte vad hon gjorde men nu en timme senare så har jag fått nya biljetter och appen är uppdaterad och den röda skrämmande bannern om att alla flygningar inte är bekräftade ännu är nu borta.

Så trägen vinner,synd bara det kostat 8-9h av min och deras tid i administration... hoppas de läser loggen och lyssnar på samtalen och justerar hur tusan de jobbar. Hon idag menar på de gör så här för att det ska gå snabbare.. dvs de bokar om och fixar "snabbt och lätt" sen hanterar en expertisavdelningen beräkning och betalning. Jag menar på att ringa in varje dag för att avd B inte slutföljt sin del kan ju inte bli snabbare och effektivare för någon.

Låt oss se. Nu är iaf denna resan klar och nu måste jag ta ett break från att ha att göra med SAS...

Logg och genomlyssning av samtal i utbildningssyfte. Jag tror du överskattar dem.
 
Då kan vi äntligen stänga denna följetång... den dagliga rutinen startade vid 9 med samtal till SAS (endast 8 min kö, oväntat så fick abrupt avsluta möte viaTeams på jobbet , hade sagt jag stod i kö till SAS (inga detaljer)...

Pratade med en vettig agent, förklarade igen läget.
Som väntat helt död ingång att de skulle återbetala mellanskillnaden i poäng och att jag gick med på att behålla två enkelresor, det går inte sade hon.
Jaha, vad har ni för förslag på LÖSNINGAR snarare än att påpeka alla saker som inte går. jag har ju testat åtskilliga gånger som du ser i historiken, känner inte jag kan göra mer...

Hon säger då att hon kan cancellera enkelresan och vi hoppas de kommer tillbaka, jag tar den risken (den omständiga hemresan via TPE-CDG fanns att boka igen worst case). Platserna kom tillbaka hon lade in dem igen. jag förklarar att detta nu är 5:e gången denna process gjorts hur undviker vi att de inte avbokas igen? Jag föreslår hon kontaktar "rätt" avdelning och får det gjort under tiden hon är i kontakt med dem. "så brukar de inte göra och det kan jag inte garantera att de gör". Nej jag förstår att de inte BRUKAR göra så men ni kan ju se problemet i loggen och det känns fel både mot er och mig att slösa tid på samma procedur om och om igen.

Vet inte vad hon gjorde men nu en timme senare så har jag fått nya biljetter och appen är uppdaterad och den röda skrämmande bannern om att alla flygningar inte är bekräftade ännu är nu borta.

Så trägen vinner,synd bara det kostat 8-9h av min och deras tid i administration... hoppas de läser loggen och lyssnar på samtalen och justerar hur tusan de jobbar. Hon idag menar på de gör så här för att det ska gå snabbare.. dvs de bokar om och fixar "snabbt och lätt" sen hanterar en expertisavdelningen beräkning och betalning. Jag menar på att ringa in varje dag för att avd B inte slutföljt sin del kan ju inte bli snabbare och effektivare för någon.

Låt oss se. Nu är iaf denna resan klar och nu måste jag ta ett break från att ha att göra med SAS...
Inget kommer tyvärr hända. Detta är ett helvete som devalverar hela värdet på Eurobonus. Möjligen kan du mejla Eurobonus och påpeka detta.
 
Sen min senaste post så har detta hänt:

Mina EB-poäng försvann men har nu återkommit.
Inget funkar att boka längre på hemsidan, mitt i en bokning.
Supporten fråga om jag rensat cache osv.. jotack. Har gjort allt det men funkar ändå inte.
Blivit utslängd ur chatten 2 gånger.

Heja Heja!
 

mischadee

Medlem
Alltså man blir ju lite mörkrädd när man har kontakt med SAS. Se bifogad bild på min chatt angående att efterregistrering av poäng som inte funkar (vilket också är värdelöst). Vet inte om jag ska skratta eller gråta.

upload_2022-8-16_13-52-4.png
 
Toppen