Det finns ju Burst IPA!!Coalcandy skrev:Har samma erfarenhet! Tur att chokladbollen finns kvar än så länge. Annars tycker jag SAS ombordmeny på shorthaul är ganska kort och trist.Klicka för att utvidga...
Det finns ju Burst IPA!!Coalcandy skrev:Har samma erfarenhet! Tur att chokladbollen finns kvar än så länge. Annars tycker jag SAS ombordmeny på shorthaul är ganska kort och trist.Klicka för att utvidga...
Eller så har SAS inte betalat fakturan till leverantören...011430121 skrev:I går från CPH till ARN annonserade att under några dagar kommer det att vara begränsningar med ombord WI-FI anledningen är att systemet håller på och uppgraderasKlicka för att utvidga...
Cristoffer Cedergren skrev:Eller så har SAS inte betalat fakturan till leverantören...Klicka för att utvidga...
Kanske ska patcha ett litet säkerhetshål...011430121 skrev:I går från CPH till ARN annonserade att under några dagar kommer det att vara begränsningar med ombord WI-FI anledningen är att systemet håller på och uppgraderasKlicka för att utvidga...
Just den är väl bekräftat att den inte påverkade de system som flygplanen använder. Fel satellit och fel hårdvara. Men visst, har de hackat det ena kanske de ger sig på det andra....fcx skrev:Kanske ska patcha ett litet säkerhetshål...Viasat Satellite Hack Spills Beyond Russia–Ukraine War | WIREDKlicka för att utvidga...
NotRyan skrev:Det är så förbannat dåligt av Sutherlands eller Sykes eller vad sjutton dom heter, att bara några ur personalen kan biljettera. Det är ju något så självklart att man ska kunna om man sitter på resebyrå.Uppdragsgivaren SAS verkar inte bry sig heller, trots att det är deras kunder som får lida och företaget får onödiga processbristkostnader då kunden ringer in igen.Dessutom har agenterna uselt IT-stöd där de nästan måste vara IT-tekniker för att hitta vad kunden efterfrågar och faktiskt finns då man "söker på annat sätt".Jag håller fullständigt med@bnrDet är så uselt så det finns inte.Klicka för att utvidga...
Ja, det är ju så. Visst, ibland finns alternativ men ofta är SAS mer eller mindre det enda rimliga som finns. Sträckan Stockholm - Tallinn, som jag flyger regelbundet, är ett bra exempel. Det finns fyra flygbolag som flyger nonstop på denna korta linje (flygtiden ligger på eller under en timme): SAS, Air Baltic, Norwegian och Ryanair.Hachans skrev:Varför skulle de bry sig? Kunder verkar ju komma ändå.Klicka för att utvidga...
NotRyan skrev:Det är så förbannat dåligt av Sutherlands eller Sykes eller vad sjutton dom heter, att bara några ur personalen kan biljettera. Det är ju något så självklart att man ska kunna om man sitter på resebyrå.Uppdragsgivaren SAS verkar inte bry sig heller, trots att det är deras kunder som får lida och företaget får onödiga processbristkostnader då kunden ringer in igen.Dessutom har agenterna uselt IT-stöd där de nästan måste vara IT-tekniker för att hitta vad kunden efterfrågar och faktiskt finns då man "söker på annat sätt".Jag håller fullständigt med@bnrDet är så uselt så det finns inte.Klicka för att utvidga...
Hachans skrev:Varför skulle de bry sig? Kunder verkar ju komma ändå.Klicka för att utvidga...
SK989 skrev:Ja, det är ju så. Visst, ibland finns alternativ men ofta är SAS mer eller mindre det enda rimliga som finns. Sträckan Stockholm - Tallinn, som jag flyger regelbundet, är ett bra exempel. Det finns fyra flygbolag som flyger nonstop på denna korta linje (flygtiden ligger på eller under en timme): SAS, Air Baltic, Norwegian och Ryanair.Endast SAS flyger dagligen, och dessutom flera gånger dagligen (utom lördag då de har en avgång). Ibland kan någon av de andra bolagens avgångar passa men sällan. På söndag t.ex. är Norwegians enda avgång Tallinn - Stockholm väldigt sent, kl. 22.30, och Ryanairs enda avgång går redan kl. 09.00. Air Baltic har ingen avgång alls. SAS däremot har tre avgångar utspridda över dagen (07.00, 11.00, 16.30). Hur urusel kundservice och IT SAS än har kommer många välja SAS. Och jag antar att det ser likadant ut på en hel del destinationer.Klicka för att utvidga...
SAS– vinner två priser på årets Business Travel Awards - SASNotRyan skrev:Det skulle vara intressant att se ett NPS-värde för SASKlicka för att utvidga...
Christiansson skrev:SAS– vinner två priser på årets Business Travel Awards - SASKlicka för att utvidga...
SAS har - förtjänt eller inte - fortfarande ett starkt varumärke i Skandinavien, vilket väl är förklaringen.Hachans skrev:Jo, men även med alternativ så lockar ju SAS uppenbarligen. Se den lojalitet mot SAS som finns på forumet här. SAS kan strunta i sina kunder vid ombokningar och vänta på att bli tagna till ARN. De kan slarva bort väskor i mängder. De kan strunta i att betala ut ersättningar som resenärerna har laglig rätt till. De kan ta mycket mer betalt än konkurrenterna och erbjuda mindre service. Och trots allt detta ställer sig folk på kö för att köpa biljetter och samla poäng i deras program.Detta vet SAS såklart och profiterar på detta. Det är en himla tur för SAS att de har dessa kunder.Klicka för att utvidga...
Det var ett svar på en fråga om NPS undersökning som SAS har gjort. Vet inte riktigt varför du blandar in folk på Klarabergsviadukten, det är fullständigt irrelevant.Hachans skrev:2017! Undrar var de hamnar nu i en random jämförelse gjord av två gubbar på Klarabergsviadukten.Klicka för att utvidga...
Christiansson skrev:Det var ett svar på en fråga om NPS undersökning som SAS har gjort. Vet inte riktigt varför du blandar in folk på Klarabergsviadukten, det är fullständigt irrelevant.Klicka för att utvidga...
Hachans skrev:Eftersom den undersökningen som utmärkelsen du länkade till grundar sig på material som som ett företag som heter Nordic Bench tagit fram. Det företaget är två gubbar i ett kontorshotell invid Klarabergsviadukten.Poängen var att den kanske inte säger så mycket. Och är rätt gammal.Klicka för att utvidga...