Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

sandek

Medlem
Fick ombokning av resa. Bytt hemresedatum samt ej direktflyg längre.

Pratade med SAS igår, då kunde de boka om mig till annat bolag.

Pratar med SAS idag, då kunde de inte boka om mig till annat bolag längre. Dessutom var en av de jag prata med mkt otrevlig.

Vad gör man?
 

011430121

Medlem
Fick ombokning av resa. Bytt hemresedatum samt ej direktflyg längre.

Pratade med SAS igår, då kunde de boka om mig till annat bolag.

Pratar med SAS idag, då kunde de inte boka om mig till annat bolag längre. Dessutom var en av de jag prata med mkt otrevlig.

Vad gör man?
Du har självklart noterat namnet på agenten och då är det bara att skriva till SAS costumer service och berätta din upplevelse finns formulär på hemsidan
Prova och ring igen och se vad svaret blir idag! Detta är som priset på räkor varierar från dag till dag.
 

GOTBound

Medlem
04ED3BD0-49C4-43FD-BF93-6B595EC5E58F.jpeg

Det är svar på ett claim rörande ett flyg som blev försenat på grund problem med en motor innan start… svaret från SAS är helt befängt då det inte varit någon schema ändring överhuvudtaget, hur fanken skall jag kunna ha förtroendet för ett flygbolag som svara så här?

Fotnot: Detta är inte svaret på mitt claim från januari det har SAS fortfarande inte svarat på… även om de ersatt mina utgifter för hotell etc. vilka postades i tillsammans med EU261/2004 claimet.
 

trekker

Medlem
Visa bifogad bild 129917
Det är svar på ett claim rörande ett flyg som blev försenat på grund problem med en motor innan start… svaret från SAS är helt befängt då det inte varit någon schema ändring överhuvudtaget, hur fanken skall jag kunna ha förtroendet för ett flygbolag som svara så här?

Fotnot: Detta är inte svaret på mitt claim från januari det har SAS fortfarande inte svarat på… även om de ersatt mina utgifter för hotell etc. vilka postades i tillsammans med EU261/2004 claimet.
Liknar svaret jag fick när jag klagade på den uteblivna serveringen mellan BER och CPH, de svarade att pga covid så serverar de all mat på en bricka i business..... :mad:
 

Kris

Medlem
Liknar svaret jag fick när jag klagade på den uteblivna serveringen mellan BER och CPH, de svarade att pga covid så serverar de all mat på en bricka i business..... :mad:
Det är väl inte faktuellt fel? All servering (dvs kaffe och te) sker ju från en liten bricka... ;):eek:

Skämt å sido, de får nog jobba lite på charmen i copy+paste-fabriken för att få förtroendet tillbaka.
 

GOTBound

Medlem
Intressant nog fick jag ett snabbt svar efter jag påpekat att SAS och agenten i fråga gjort hel gällande mitt EU261/2004 claim då denne hänvisat till schema ändring.
C8067769-99AE-4506-B1DD-08525A2F3B78.jpeg


Jag tänkte släppa det först, men nu hade agenten också ändrat till Mrs. istället för Mr GOTBound… så otroligt oprofessionellt och barnsligt bara för att jag var tydlig i min feedback kring misstaget i SAS bedömning.

Helt allvarligt, är det detta ett bemötande jag som Diamond och aktieägare kan förväntar mig från ett SAS på randen till konkurs 2022 så har jag faktiskt inte mycket till övers för detta företag öht. [obs, sista stycket skrivet i affekt ;)].

EDIT: Stavfel
 
Last edited:

bnr

Medlem
Intressant nog fick jag ett snabbt svar efter jag påpekat att SAS och agenten i fråga gjort hel gällande mitt EU261/2004 claim då den hänvisat till schema ändring.
Visa bifogad bild 129919

Jag tänkte släppa det först, men nu hade agenten också ändrat till Mrs. istället för Mr GOTBound… så otroligt oprofessionellt och barnsligt bara för att jag var tydlig i min feedback kring misstaget i SAS bedömning.

Hejt allvarligt, är det detta ett bemötande jag som Diamond och aktieägare kan förväntar mig från ett SAS på randen till konkurs 2022 så har jag faktiskt inte mycket till övers för detta företag öht. [obs, sista stycket skrivet i affekt ;)].
Helt sjukt. Så, SAS följer inte längre EC 261/2004?

Kanske lika bra om hela skiten går i konkurs, så kan någon plocka upp resterna och bygga en ordentlig verksamhet utan allt legacy-skräp (bl.a. den helt verklighetsfrånvända galenskap (läs: strejk/hot om strejk) som piloterna håller på med gång efter gång, för att inte nämna den skräpiga IT-plattformen).

Man känner inte igen SAS längre. Från att ha varit en skandinavisk stolthet, till att ha blivit en skam för Skandinavien.
 

jonten

Medlem
Det är ett lotteri när de svarar, jag har två st ärenden hos Allmänna reklamationsnämnden just nu. De klipper och klistrar fel även dit, och de svarar inte på raka frågor. De har tex fått två frågor varför de inte bokade om till annat flyg (Norwegian gick samtidigigt och det fanns platser) istället för att ställa in. De svarar även alltid på sista dagen, Arn ger 30 dagar isch och de svarar sista dagen. Allt för att krångla och försvåra.
I ett av fallen så har de betalat ersättning till tre av fyra i samma bokning. Och de bara nekar fjärde, klipp och klistra svar. Outsourcat till typ Indien.
Hade bestämt att dra till ARN om de nekade, fick nekande svar på Engelska. Drog till ARN och svarade SAS på Svenska. När typ handläggningen är färdig hos ARN så får jag goddag yxskaft svar ifrån SAS, de då inte heller fattat at jag tagit det vidare...
 
Toppen