Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Tycka vad man vill om kvällstidningarna och dess sanningshalt, men den här typen av artiklar är väldigt dålig reklam.

SAS bokade av Bengts biljett – tvingades köpa ny

På en middag i helgen var alla icke medvetna resenärer överrens om att "SAS, nej de vågar vi inte boka med nu...jasså, du säger att det bara bara var en tillfällighet? Nej det tror vi inte på osv".

Aftonbladet har inverkan på folks medvetande.
 

palmen

Moderator
Tycka vad man vill om kvällstidningarna och dess sanningshalt, men den här typen av artiklar är väldigt dålig reklam.

SAS bokade av Bengts biljett – tvingades köpa ny

På en middag i helgen var alla icke medvetna resenärer överrens om att "SAS, nej de vågar vi inte boka med nu...jasså, du säger att det bara bara var en tillfällighet? Nej det tror vi inte på osv".

Aftonbladet har inverkan på folks medvetande.
Det är även samma typ av resenärer som direkt glömt hur bra/dåligt ett bolag är och bara tittar på hur billig biljetten är och struntar i allt annat.
 

plover

Medlem
Helt enig, men den typen är ändå kund och får ofta stort genomslag i media = värd att hanteras därefter, skall dock säga att jag inte alls är insatt i ärendet. Har själv studenter som blivit bryskt avslängda med lastat bagage och boarde (BRA), men de fick ju full komp.
 

ekf

Medlem
Och hade de gett fan i att starta separata bolag och inte återanställa personalen så hade de haft crew som kunde flyga. Då hade de sluppit ställa in.
De hade också kunnat låta bli att sälja biljetter till flyg som de aldrig avsett att flyga... :rolleyes:
Eller ställa in då de kommer fram till att de inte vill flyga en viss avgång och direkt betala tillbaka pengarna till de passagerare som är berörda, istället för att låtsas att en 737-700 ska ta dem till solen i sommar fram till drygt 14 dagar innan utresan då de helt plötsligt kommer på att de hellre ställer in. Det skapar så mycket badwill och sura kunder...

Jag tror att jag har en lite lugnare inställning till det där än alla familjer som lagt "hela resekassan" hos SAS, men avser ändå inte att ge SAS några (mer) pengar i biljettintäkter innan de rett ut den där soppan.
 

Nander

Medlem
Tycka vad man vill om kvällstidningarna och dess sanningshalt, men den här typen av artiklar är väldigt dålig reklam.

SAS bokade av Bengts biljett – tvingades köpa ny

På en middag i helgen var alla icke medvetna resenärer överrens om att "SAS, nej de vågar vi inte boka med nu...jasså, du säger att det bara bara var en tillfällighet? Nej det tror vi inte på osv".

Aftonbladet har inverkan på folks medvetande.

Låter som att han skippade utresan, och därför avbokades från hemresan. Någonting brast helt klart i SAS' kommunikation, men detta känns ju inte som något jätte-"scoop" direkt.
 
Last edited:

NotRyan

Medlem
Jag undrar om det inte är någon bot som löpt amok igen? Det verkar vara flera som blivit avbokade från flighter som faktiskt finns kvar och man avser att flyga!
 
  • Gilla
Reactions: fcx

Hachans

Medlem
Låter som att han skippade utresan, och därför avbokades från hemresan. Någonting brast helt klart i SAS' kommunikation, men detta känns ju inte som något jätte-"scoop" direkt.

Fast så står det inte i artikeln. Han bokades om, men hans kompisar gjorde det inte. Han meddelade SAS att han inte accepterade ombokningen.

Deras arrangemang bekräftas via mail.

Så medan du har säkert har rätt i den tekniska anledningen till att han blev avbokad, så är det väl själve den om man inte ska kunna tro på SAS skriftliga bekräftelser?
 

Nander

Medlem
Fast så står det inte i artikeln. Han bokades om, men hans kompisar gjorde det inte. Han meddelade SAS att han inte accepterade ombokningen.

Deras arrangemang bekräftas via mail.

Så medan du har säkert har rätt i den tekniska anledningen till att han blev avbokad, så är det väl själve den om man inte ska kunna tro på SAS skriftliga bekräftelser?

Det jag menar med att det var dålig kommunikation - för jag tror inte att "arrangemanget" var det som Bengan tror det var. Flyget var överbokat, och då har SAS ansvar att antingen omboka honom (samma dag eller vid ett annat tillfälle), eller att återbetala honom. Bengan meddelade att han inte ville ha ombokningen, så SAS återbetalade honom. Ingenstans har SAS ett ansvar att både återbetala honom och att ändra hemresan till en enkelbiljett - och jag har svårt att tro att det faktiskt hände.

Taskig kommunikation, men SAS håller på med klart mer shady grejer än det här. Kanske Aftonblaskan borde skriva om 737-700-ändringarna som SAS har satt i system för att ta räntefria lån från sina kunder istället?
 
Toppen