Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Provade att checka in online BER-CPH idag för flight i morgon. 2 vuxna och 2 barn i bokning. De två vuxna gick fint stt he ka in online, men barnen gick ej (check in at airport). Första gången jag upplever detta. Någon som upplevt samma?

Ringde till kundtjänst (låga förväntningar att få fallet löst, vilket visade sig vara riktigt). Engelska kundtjänst sa att "så är det ofta" och "just barn behöver checka in på flygplatsen, det är inget vi kan styra". Danska supporten "tyvärr det verkar inte funka, prova classic-sidan" (vilket heller inte funka). Mest för pin kiv frågade jag båda två om prio-checkin å FastTrack var tillgängligt för EBD. Fick såklart olika svar från båda. Siq! Hur svårt kan det vara™

Det verkar inte vara en engångsföreteelse. På checkin.dk finns en nyhet om en liknande händelse som drabbade en norsk företagsledare med familj som var på resa i Svalbard. Då grep SAS VD in och bad om ursäkt. Två nyheter om samma företeelse på kort tid innebär sannolikt att det rör sig om mer än två fall.
Ännu en artikel i Aftonbladet nu i samma ämne: Kiriakos inställda flyg går att boka – för dubbelt pris
SAS svarar här: SAS: Extremt komplext att bedriva flygverksamhet just nu

/ TT

Karin Nyman, SAS: "Det är extremt komplext att bedriva flygverksamhet just nu. Många flighter ställs in för väl oss som för andra europeiska flygbolag."
Ja, tror f-n att det är komplext om någon illvillig springer runt och ställer in flygen för er...
(Hon använder passiv-formen på verbet ställa in så att hon slipper ange subjektet, dvs vem som utför handlingen att ställa in flygen)
;)

Karin Nyman, SAS: "Det är extremt komplext att bedriva flygverksamhet just nu. Många flighter ställs in för väl oss som för andra europeiska flygbolag."
Ja, tror f-n att det är komplext om någon illvillig springer runt och ställer in flygen för er...
(Hon använder passiv-formen på verbet ställa in så att hon slipper ange subjektet, dvs vem som utför handlingen att ställa in flygen)
;)
Exakt!

Om de bara gav fan i att ställa in en massa flyg så tror jag att de hade haft fler resenärer... Och då inte bara för att det finns fler säten att fylla utan också för att många drar sig för att boka när man ändå inte kan lita på att man kommer att komma iväg som planerat (och sedan få vänta obestämd tid på återbetalning, som det rapporterats om i pressen senaste året/n)...

Om de bara gav fan i att ställa in en massa flyg så tror jag att de hade haft fler resenärer... Och då inte bara för att det finns fler säten att fylla utan också för att många drar sig för att boka när man ändå inte kan lita på att man kommer att komma iväg som planerat (och sedan få vänta obestämd tid på återbetalning, som det rapporterats om i pressen senaste året/n)...

Och hade de gett fan i att starta separata bolag och inte återanställa personalen så hade de haft crew som kunde flyga. Då hade de sluppit ställa in.

Det går rykten om att det kommer att bli förändringar i ledningen inom kort.
Men eftersom det dels är ett rykte, och jag inte vet mer, kan jag heller inte säga mer...

Det går rykten om att det kommer att bli förändringar i ledningen inom kort.
Men eftersom det dels är ett rykte, och jag inte vet mer, kan jag heller inte säga mer...

nä, men spekulera går ju. Ut med VD och hitta någon som säger det som behöver sägas och gör det som behöver göras, men som undviker att starta öppet krig med medarbetarna?

Toppen