Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Ringde in till kundtjänst för att ändra min bokning från YYZ till ARN från GO till PLUS, det gick snabbt och smärtfritt. Mailet med länken till betalningen för ändringen kom så funkar det inte att betala. Har prövat med 3 olika kort och 3 olika webbläsare men utan resultat. Prövade först lyckan med att chatta med SAS kundtjänst för att få svaret att jag var tvungen att ringa in för att betala direkt via telefon.

Sagt och gjort, ringde, hamna i kö och kom fram till en agent. Efter att ha suttit i "väntaläge" i en kvart då agenten skulle kolla något snabbt efter att ha fått kortuppgifterna så bröts samtalet och jag var tillbaka på ruta ett igen. Nu sitter jag i kö på nytt för att försöka få ändringen betald inom 20 min då tidsfristen för ändringen går ut. Fortsättning följer..

Uppdatering 17:06: Efter ytterligare 12 min i kö kom jag fram till någon på kundtjänst som inte kunde hjälpa mig utan att hänvisade mig till att kontakta supporten då det är en bonusresa men de hade stämplat ut för dagen så får göra ett nytt försök i morgon..

Jag hade samma problem med betalningssidan igår, och på telefonsupport lät han helt oförstående för detta men löste betalningen med lite krångel.
 
Som en uppdatering till gårdagens inlägg om biljettstrulet så löste det sig idag efter supporten testat både 1 och 3 olika varianter. Men som han sa själv: -"Det här systemet är lite petigt ibland.."
 
Företaget som tillhandahåller kundtjänsten har ju inte provlem med intäkterna! Ju mer strul vi har desto mer intäkter för dem,så länge det inte bryter mot något i avtalet...
Beror ju på hur de fakturerar SAS. Om de tar tim-/minutbetalt för tid i samtal, eller tim-/minutbetalt för schemalagd arbetstid, eller enbart betalt per/procentuellt per bokning de gör. Finns många olika upplägg kring sånt, och oftast får de "böter" (mindre betalt) om SLA (Service Level Agreement) som kö-/väntetid är för hög eller kundenkäterna är för låga. SÅ, att dem inte skulle vilja fixa problemen är inte nödvändigtvis sant.
 

Maja

Medlem
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, ANA, Eva Air, Brussels Airlines
Kabinklass: Business, First, Business, Ekonomi
Avreseort: Göteborg
Destination: Tokyo
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 97500 (1 st Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 2857:- (men såg sedan när jag fick biljetten att de tagit 375:- i telefonavgift!)
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): Maj 2023
Bokad: 2022-05-27
Hur hittades tillgänglighet: Hittades via AC Reward Space Searcher, Awardfares, dubbelkoll via SAS Star Alliance sida.
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 0 initialt för att boka resan och sedan 1 (än så länge) för att korrigera den felaktiga telefonavgiften.

Min första Firstclass-resa har blivit av och ombokad så många gånger att jag helt tappat räkningen. Nytt försökt i mitten på maj 2023.

GOT-FRA Lufthansa - Business
FRA-LHR Lufthansa - Business
LHR-HND ANA - First
NRT-TPE Eva Air - Business
TPE (BKK) - VIE Eva Air - Business
VIE-BRU Brussels Airlines - Ekonomi
BRU-GOT Brussels Airlines - Ekonomi

Har ringt in igen för att korrigera den felaktiga telefonavgiften. Gjorde misstaget att inte dubbelkolla avgifterna när han sa slutsumman, men då jag inledde samtalet med att detta gäller en resa i First class och den går inte att boka online så jag måste ringa in så tog jag för givet att han tog bort telefonavgiften. Är inte det gratis ännu för EBD? Eller är den förmånen borttagen? Om inte så är det två fel av två möjliga här gällande telefonavgiften.

Kom till en osäker tjej som kopplade bort mig efter 30 min i telefonkö och återkom 13 minuter senare och sa att någon skulle ringa upp mig idag eller imorgon om det gick att ändra i efterhand. Imorgon lär ingen ringa då det är lördag och idag ringde de självklart inte tillbaka.

Åkte på att betala telefonavgiften om 375:- vid en Amexbokning i First class. Ringde in och de skulle återkomma idag eller imorgon om det gick att lösa! :mad::eek: Ingen återkom idag och jag är ytterst tveksam om någon hör av sig imorgon lördag.

Hur har ni andra gått tillbaka den felaktiga telefonavgiften?
 
Skillnaden mellan SAS och tex AF/KLM är ju milsvidd.
GOT är sämst i världen på att hantera prio bagage.
SAS Diamond support svarar enligt:
4C1AFD42-9623-452A-882D-AC34B2DFAEE5.jpeg


AF/KLM Ultimate supporten svarar enligt nedan:
7732B9AE-C353-4DB7-BB54-2C7704CE5BF5.jpeg


Så valet framgent är ju solklart inte SAS..
 

palmen

Moderator
Skillnaden mellan SAS och tex AF/KLM är ju milsvidd.
GOT är sämst i världen på att hantera prio bagage.
SAS Diamond support svarar enligt:
Visa bifogad bild 129570

AF/KLM Ultimate supporten svarar enligt nedan:
Visa bifogad bild 129571

Så valet framgent är ju solklart inte SAS..
Det är ju sas svar på allt där man har klagomål, ska registreras via formulär.

Sen är det ju lite skillnad på AF/KLM Ultimate jämfört med en EBD, blir att jämföra äpplen och päron vad det gäller Service. Nu vet jag inte hur Pandion har det med support, men det hade varit en bättre jämförelse.
 
Det är ju sas svar på allt där man har klagomål, ska registreras via formulär.

Sen är det ju lite skillnad på AF/KLM Ultimate jämfört med en EBD, blir att jämföra äpplen och päron vad det gäller Service. Nu vet jag inte hur Pandion har det med support, men det hade varit en bättre jämförelse.

Fast även det är att jämföra äpplen och päron. Ultimate är definierat och det kan du flyga in vilket inte Pandium är.
Ska du jämföra Pandium mot FB’s status så är det väl AF’s Hippo som är jämförbart om jag förstått det rätt.
 
Toppen