Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Fast även det är att jämföra äpplen och päron. Ultimate är definierat och det kan du flyga in vilket inte Pandium är.
Ska du jämföra Pandium mot FB’s status så är det väl AF’s Hippo som är jämförbart om jag förstått det rätt.
Säger inte att det är en bra jämförelse men Ultimate ligger betydligt närmre Pandion än EBD. Reser man så mycket som krävs för Ultimate blir man nästan garanterad Pandion också.

Att jämföra sas dåliga support som alla eurobonus medlemmar får med topp tier supporten för Flying Blue Ultimate blir väldigt skevt. Jag håller dock med om att allt jag läser om supporten från Flying Blue Platinum och uppåt är ljusår bättre än supporten man får hos Eurobonus.
 
Säger inte att det är en bra jämförelse men Ultimate ligger betydligt närmre Pandion än EBD. Reser man så mycket som krävs för Ultimate blir man nästan garanterad Pandion också.

Att jämföra sas dåliga support som alla eurobonus medlemmar får med topp tier supporten för Flying Blue Ultimate blir väldigt skevt. Jag håller dock med om att allt jag läser om supporten från Flying Blue Platinum och uppåt är ljusår bättre än supporten man får hos Eurobonus.

Fast det där är inte servicen du får som top tier, det är servicen du får även som vanlig Platinum. Det bemötande jag fått när jag behövt krångla med något hos AF/KLM går inte ens att jämföra med SAS. När SAS suckar och säger går inte, vill inte så säger AF/KLM oftast "jag ska se vad jag kan göra" och "här är ett förslag på lösning". Sen finns det såklart gränser på vad som går att åstadkomma, men bara bemötandet är ljusår olika.
 
Fast det där är inte servicen du får som top tier, det är servicen du får även som vanlig Platinum. Det bemötande jag fått när jag behövt krångla med något hos AF/KLM går inte ens att jämföra med SAS. När SAS suckar och säger går inte, vill inte så säger AF/KLM oftast "jag ska se vad jag kan göra" och "här är ett förslag på lösning". Sen finns det såklart gränser på vad som går att åstadkomma, men bara bemötandet är ljusår olika.
Tror vi är överens om att KLMs support är ljusår bättre, precis som jag skrev i det du citerade. Om de för Platinum medlemmar tar ärendet vidare till VP CDG för att utvärdera vad som inte funkar är det bara att applådera.

Utan att veta, men jag gissar på att en Ultimate får bättre service än Platinum hos Flying Blue, men att service för platinum är väldigt bra den också. Hos eurobonus får ingen bra service som EBD eller lägre, möjligt att Pandion har det bättre än övriga inom eurobonus.
 
Nu är det någon i den riktiga världen som noterat SAS taktiker: SAS sålde biljetter som redan sålts
Verkar ju vara något fel som inträffar snarare än att sälja dyrare biljetter. Hade varit dyrare för sas att flyga honom via Bergen helt klart.

Att ett sådant fel kan uppstå är ju dock skandalöst dåligt, att de själva inte har koll på vilka som hade bokat initialt är väldigt dåligt och något man borde bli orolig över.
 
Utan att veta, men jag gissar på att en Ultimate får bättre service än Platinum hos Flying Blue, men att service för platinum är väldigt bra den också. Hos eurobonus får ingen bra service som EBD eller lägre, möjligt att Pandion har det bättre än övriga inom eurobonus.

Jo, Ultimate får säkert absolut bäst service.

Jag tror faktiskt inte Pandion får bättre service än andra. Jag hoppas jag har fel, men med tanke på hur kassa SAS är på segmentering och erkännande, så tror jag knappt incheckningspersonalen ens skulle känna igen en Pandion om den bet dem i näsan.
 
Skillnaden mellan SAS och tex AF/KLM är ju milsvidd.
GOT är sämst i världen på att hantera prio bagage.
SAS Diamond support svarar enligt:
Visa bifogad bild 129570

Visa bifogad bild 129571

Så valet framgent är ju solklart inte SAS..[/Q
Tror vi är överens om att KLMs support är ljusår bättre, precis som jag skrev i det du citerade. Om de för Platinum medlemmar tar ärendet vidare till VP CDG för att utvärdera vad som inte funkar är det bara att applådera.

Utan att veta, men jag gissar på att en Ultimate får bättre service än Platinum hos Flying Blue, men att service för platinum är väldigt bra den också. Hos eurobonus får ingen bra service som EBD eller lägre, möjligt att Pandion har det bättre än övriga inom eurobonus.
Fun fact...MGM Grand hade (har?) ett gäng VP Customer Service, som skickades fram när folk ville prata med chefen...den jag pratade med körde helikopter i stället eftersom jobbet på MGM i princip bara gick ut på att ta emot skit ;)
 
Nu är det någon i den riktiga världen som noterat SAS taktiker: SAS sålde biljetter som redan sålts
Det verkar inte vara en engångsföreteelse. På checkin.dk finns en nyhet om en liknande händelse som drabbade en norsk företagsledare med familj som var på resa i Svalbard. Då grep SAS VD in och bad om ursäkt. Två nyheter om samma företeelse på kort tid innebär sannolikt att det rör sig om mer än två fall.
 
Det verkar inte vara en engångsföreteelse. På checkin.dk finns en nyhet om en liknande händelse som drabbade en norsk företagsledare med familj som var på resa i Svalbard. Då grep SAS VD in och bad om ursäkt. Två nyheter om samma företeelse på kort tid innebär sannolikt att det rör sig om mer än två fall.

Ytterligare en snubbe i en grupp på Facebook har råkat ut för samma.
En gång är ingen gång, två gånger är en gång för mycket. Tre gånger en trend.
 
Toppen