Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Idag på väg hem till GOT från ARN fick jag erfara det bästa av SAS: vid serveringen bad jag om en Ringi och en Coke Zero [min standard beställning i Go] flygvärdinnan frågar barskt med en dryg ton -HAR DU NÅGOT KORT?! Jag visar mitt Diamondkort i appen.

Då säger hon med ännu drygare röst -DU VET VÄLL ATT DET BARA INGÅR EN DRYCK! Jag svarar, ok det viste jag faktiskt inte, inga problem då tar jag Zeron, då säger hon ännu drygare -DU FÅR TVÅ IDAG MEN BARA SÅ DU VET SÅ ÄR DET EN DRYCK SOM GÄLLER! samtidigt som hon hytter åt mig med en dryck i varje hand.

Det är i de lägena jag verkligen känner mig uppskattad att jag valt att spendera mina pengar hos SAS.
Ska vi gissa om det var mainland sas eller några av de inhyrda bolagen? Min röst går på det förstnämnda... :eek:

Flög SAS inrikes till Luleå, satt i Plus med resonemanget att man skulle kunna sänka 3 bärs innan vi landade. Fick höra att det är endast 1 dryck (alkohol) i plus inrikes, pga alkohollag.
Stämmer verkligen det?

Här har vi min senaste chatt upplevelse(Har hänt så innan också där dem ljuger och hittar på saker)

Transkript

SAS : Toppen! Jag ställer dig på kö, så kopplas du snart till en mänsklig kollega.
SAS : Hej, trevligt att se dig här!
JAG : Hej, Det har gått 2 månader men jag har inte fått svar på mitt ärande, kan du skicka en påminnelse om mitt case ärande?
SAS : Hej! vi har ingen inblick i ärenden med vår customer care avdelning. Jag vill då be dig att skapa ett nytt ärende hos cusomer care.
JAG : Jag har gjort det innan utan någon framgång.
SAS : jag har skickat en påminelse nu om ditt case, Är det något annat jag kan hjälpa dig med?
JAG : Jasså hur har du gjort det? Jag har ju inte gett min CaseID till dig?
SAS : Förlåt jag skickade fel påminelse, Vad är din Caseid?

Massa okunniga och oprofessionella arbetare SAS har. Om det var jag som var VD skulle alla dessa ha fått sparken.
No sh!t att inget händer när dem ljuger och hittar på massa saker.

Massa okunniga och oprofessionella arbetare SAS har. Om det var jag som var VD skulle alla dessa ha fått sparken.
No sh!t att inget händer när dem ljuger och hittar på massa saker.
Säger inte att du har fel men i slutändan är det VD/ledning som ansvarar för att medarbetarna får tillräcklig utbildning innan de börjar hantera kunder och ärenden (vilket jag tvivlar på att de får/fått).

Men är de svensk alkohollag som sätter stopp?
Ja, det är förbjudet att ge bort alkohol i Sverige. SAS har löst det genom att inkludera en enhet alkohol i biljetten på något sätt och kommer därmed runt lagen om detta på inrikes.

Så har det väl varit sedan plus infördes och för 99% av resenärerna är en enhet alkohol tillräckligt på typ 30-60 minuter.

Toppen