Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Tråden har rensats på ett antal inlägg från igår kväll. Vi förväntar oss en mycket högre nivå, vi diskuterar ämnet och inte person.
Finns absolut inga krav på att man ska ha perfekt svenska, eller kunna skilja på vissa ord. Medveten resande ska stå i fokus, inte ett perfekt språkbruk.

Blir man störd över hur folk uttrycker sig, vänligen rätta inte folk med en post som förklarar att de skriver fel. Ta en nypa luft istället och andas och scrolla vidare...

/Moderator

Det finns fortfarande inga direktflyg upplagda i vintertidtabellen på sträckorna GOT-ARN och ARN-GOT.
SAS sa i vintras att pga. pandemi dröjer det lite men det är på gång, nu har det gått mer än de där veckorna SAS syftade på då, som det är nu tvingas jag välja bort SAS som alternativ för resor från och med 29/10.

Det finns fortfarande inga direktflyg upplagda i vintertidtabellen på sträckorna GOT-ARN och ARN-GOT.
SAS sa i vintras att pga. pandemi dröjer det lite men det är på gång, nu har det gått mer än de där veckorna SAS syftade på då, som det är nu tvingas jag välja bort SAS som alternativ för resor från och med 29/10.
Även ARN-MMX/UME/OSD/SFT saknar flyg efter 29/10.

/ TT

Observationer från dagens pågående flight till Chicago.

1) Löjrommen rök i SAS senaste sparpaket? Trist tycker jag - den var faktiskt inte illa jämfört med alla annan C jag åkt senaste halvåret - Qatar tog till min förvåning priset i usel mat. Även LH verkar helt a säckat ihop

2) Vad händer med SAS A350?? Av någon anledning har det under flera månader nu varit A330 till Chicago men övriga destinationen har mestadels varit A350. Idag se i princip alla flighter förutom Miami vara med a330 och det stod 3 A350 med motorskydd på Kastrup… vad har jag missat?

3) planet till ORD är 2/3 fyllt i C nästan helt tomt i övrigt. Är det åtstramningar på resande pga av Ryssland/Ukraina? Mina senaste 4/5 resor till ORD har varit helt fulla i C

4) jag brukar klaga på SAS men jag har under det senaste halvåret flugit mycket igen och jag måste faktiskt säga att SAS nog har den bästa hårdvaran över pölen. Jag är 1.96 lång och får alltid bra plats och sover gott - Kudos på det.

jaja det var det, åter till den extremt oaptitliga maten och den obefintliga servicen. Allt som vanligt alltså.

/Dr D

Nu ligger iallafall GOT-ARN, ARN-GOT.
Oklart om det skedde idag eller tidigare, jag lyckades inte lösa en poängbokning med sträckan GOT-ARN inblandad den 30 den 29/10 men väl hem den 7/11 där sträckan ARN-GOT är med.

Nu ligger iallafall GOT-ARN, ARN-GOT.
Oklart om det skedde idag eller tidigare, jag lyckades inte lösa en poängbokning med sträckan GOT-ARN inblandad den 30 den 29/10 men väl hem den 7/11 där sträckan ARN-GOT är med.

Och KLR/RNB/AGH
Enkelt uttryckt: All svensk inrikes utom ARN - KRN/LLA

Samtliga svenska inrikes destinationer är nu bokningsbara i vintertidtabellen! :)

...
2) Vad händer med SAS A350?? Av någon anledning har det under flera månader nu varit A330 till Chicago men övriga destinationen har mestadels varit A350. Idag se i princip alla flighter förutom Miami vara med a330 och det stod 3 A350 med motorskydd på Kastrup… vad har jag missat?
...
Inte vet jag om det är fallet här, men vad jag hört är att för vissa loadfactors (passagerare och last) är A330 är billigare att flyga än A350.

Toppen