Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Ja, det är förbjudet att ge bort alkohol i Sverige. SAS har löst det genom att inkludera en enhet alkohol i biljetten på något sätt och kommer därmed runt lagen om detta på inrikes.
Det är gissningsvis ett villkor i det serveringstillstånd som SAS har för inrikestrafiken, som går under andra regler än utrikes trafik. Det kan möjligen vara SAS som bara har sök tillstånd med denna begränsning (inklusive begränsningen enbart öl och vin).

Så har det väl varit sedan plus infördes och för 99% av resenärerna är en enhet alkohol tillräckligt på typ 30-60 minuter.
Se där, en ny definiton av "oner-percenter". :D

Här har vi min senaste chatt upplevelse(Har hänt så innan också där dem ljuger och hittar på saker)

Transkript

SAS : Toppen! Jag ställer dig på kö, så kopplas du snart till en mänsklig kollega.
SAS : Hej, trevligt att se dig här!
JAG : Hej, Det har gått 2 månader men jag har inte fått svar på mitt ärande, kan du skicka en påminnelse om mitt case ärande?
SAS : Hej! vi har ingen inblick i ärenden med vår customer care avdelning. Jag vill då be dig att skapa ett nytt ärende hos cusomer care.
JAG : Jag har gjort det innan utan någon framgång.
SAS : jag har skickat en påminelse nu om ditt case, Är det något annat jag kan hjälpa dig med?
JAG : Jasså hur har du gjort det? Jag har ju inte gett min CaseID till dig?
SAS : Förlåt jag skickade fel påminelse, Vad är din Caseid?

Massa okunniga och oprofessionella arbetare SAS har. Om det var jag som var VD skulle alla dessa ha fått sparken.
No sh!t att inget händer när dem ljuger och hittar på massa saker.

Problemet är att de inte är anställda hos SAS, olika konsultbolag som hyr ut kundtjänstpersonal. Tror att svaret ligger någonstans mellan dålig utbildning till bristande intresse hos de unga konsulterna.

SK157 ARN-GOT ska gå i tid enligt all info.
Planet som ska flyga oss har precis lyft från Malmö.
Boarding började för flera minuter sen - i teorin alltså. I verkligheten har följer gatepersonalen Flight Radar och vet att flyget är sent så de gör annat.

Som vanligt ingen personal i gaten. Inga skärmar har uppdaterats. De rutinerade håller koll på FlightRadar.

Jag fattar att det är snöigt ute och plan kan bli sena. Men uppenbarligen är det stora brister i informationsflödena. Hade kunnat sitta i loungen denna tiden.

Vet att det inte är direkt SAS men Aviator som SAS använder. Skulle för en gång skull checka in väska igår på Landvetter och visade fram appen med biljett och boardingkort till incheckningen. Fick ett spydigt svar att hon ville se mitt pass. Jag svarade lugnt att nej jag ska bara till Stockholm och visar gärna mitt körkort. Nej nationellt id funkar. Men jag ska ju bara till Stockholm svarade jag. Fick svaret att dom har två diskar öppna för incheckning! 1 för inrikes och 1 för utrikes! Men det står ju ingenstans sa jag och fick svaret att jag tänker inte checka in dig för du ifrågasätter vad jag säger! En mer rutinerad dam kommer fram och frågar vad som sker och tjejen innanför disken svarar att jag ifrågasätter henne och att hon vägrar checka in mig. Kom med mig säger den mer rutinerade och öppnar en ny disk och ruskar lätt på huvudet och säger ”vissa borde inte ha med kunder att göra!” Incheckad väska 1min senare. Inte vad man vill ha en ledig fredagsmorgon.

Vet att det inte är direkt SAS men Aviator som SAS använder. Skulle för en gång skull checka in väska igår på Landvetter och visade fram appen med biljett och boardingkort till incheckningen. Fick ett spydigt svar att hon ville se mitt pass. Jag svarade lugnt att nej jag ska bara till Stockholm och visar gärna mitt körkort. Nej nationellt id funkar. Men jag ska ju bara till Stockholm svarade jag. Fick svaret att dom har två diskar öppna för incheckning! 1 för inrikes och 1 för utrikes! Men det står ju ingenstans sa jag och fick svaret att jag tänker inte checka in dig för du ifrågasätter vad jag säger! En mer rutinerad dam kommer fram och frågar vad som sker och tjejen innanför disken svarar att jag ifrågasätter henne och att hon vägrar checka in mig. Kom med mig säger den mer rutinerade och öppnar en ny disk och ruskar lätt på huvudet och säger ”vissa borde inte ha med kunder att göra!” Incheckad väska 1min senare. Inte vad man vill ha en ledig fredagsmorgon.
Blev antagligen ”kränkt”……

Vägran att utföra sitt jobb är saklig grund för uppsägning, LAS 7§, t.o.m. i Sverige.

Landvetterpersonalen är lite struliga. Vid incheckningen häromdagen tog det lång tid pga ingen som jobbade i 2/3 diskar. När det till slut kom en person till så rörde sig kön något och när vi kom fram, gick damen som jobbade sidan om iväg mitt incheckningen av mannen som väntade där för att gå på toaletten.

Men - helt ärligt - vad gjorde du i incheckningen om du redan hade boarding pass och bara skulle checka in väska? Det finns ju self service för sånt.

Landvetterpersonalen är lite struliga. Vid incheckningen häromdagen tog det lång tid pga ingen som jobbade i 2/3 diskar. När det till slut kom en person till så rörde sig kön något och när vi kom fram, gick damen som jobbade sidan om iväg mitt incheckningen av mannen som väntade där för att gå på toaletten.

Men - helt ärligt - vad gjorde du i incheckningen om du redan hade boarding pass och bara skulle checka in väska? Det finns ju self service för sånt.
Ja det kan man undra? Men alla maskiner upptagna och ingen kö till incheckningen

Toppen