Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Hur upplever kollektivet funktionaliteten på SAS WiFi inrikes och inom Skandinavien?
Tycker det är lite väl ofta det bara fungerar till och från eller inte alls, dvs man kommer inte ens till inloggningen.
På mina senaste resor så är det nog bara 2 ggr av 3 det har fungerat helt Ok.
Ska det vara så svårt att få detta att fungera - eller är dålig handhavande av systemet av kabinpersonalen ?
Senast idag på SK2023 UME-ARN fungerade det inte alls.

/ TT
Jag skulle bedöma min upplevelse senaste månaderna (ca 20 flighter) till att det fungerar ca 90% av gångerna.
Har ibland varit tvungen att ladda inloggningssidan några gånger innan den fungerat.

Hur upplever kollektivet funktionaliteten på SAS WiFi inrikes och inom Skandinavien?
Tycker det är lite väl ofta det bara fungerar till och från eller inte alls, dvs man kommer inte ens till inloggningen.
Ska det vara så svårt att få detta att fungera - eller är dålig handhavande av systemet av kabinpersonalen ?

/ TT
Misstänker att det på sträckan Arlanda-Umeå är notoriskt dålig funktionalitet på Wi-Fi. Kan inte påminna mig om att jag någonsin kunnat använda Wi-Fi på sträckan.

Misstänker att det på sträckan Arlanda-Umeå är notoriskt dålig funktionalitet på Wi-Fi. Kan inte påminna mig om att jag någonsin kunnat använda Wi-Fi på sträckan.
Idag var det nog SE-ROR som inte hade fungerande WiFi. Fortsatte med samma plan till Göteborg som SK161 och inte heller då funkade WiFi.

/ TT

/ TT
På mina 3 dagar med mileage run i våras fungerade det bra alla gånger crew slog igång det.

Ända gången jag flygigt med SAS och WiFi inte fungerat på Europalinjerna är man flyger till och från LPA när man har kommit ut över havet mellan fastlandet och Kanarieöarna då brukar det ligga nere ca 1 timme, detta kan nog @fcx förklara
Det här är ungefärliga täckningsområdet för den satellit som SAS använder (man kan använda andra/fler satelliter för bättre täckning, men det är ju en ekonomisk fråga...)

EUTELSAT_KA-SAT_9A_Ka-band_Combined_Downlink_Coverage.png

Hade en bonusresa som fick bokas av på sportlovet.. ursprungligen en Pre-corona-resa som ombokats X gånger.
Skulle få pengarna tillbaka men fick idag mail från sas:

"Dear Sir/Madam,
We are writing to you regarding a refund request that was sent to us. Booking reference:

Please be informed that the limit for refunding tickets are 2 years after original issue. For this reason we are not able to process any refund on your ticket.
Sincerely,"

Har man missat hela corona-situationen?

SAS har på något sätt raderat min EB-konto, så nu håller de på att försöka få tillbaka all information(poäng, vouchrar osv osv) till ett nytt konto
Håller det inte för troligt att de kommer lyckas nått vidare, när de inte ens kunde stava mitt efternamn rätt när de skapade det nya kontot.
Någon här som varit med om nått liknande?

Toppen