Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Idag på väg hem till GOT från ARN fick jag erfara det bästa av SAS: vid serveringen bad jag om en Ringi och en Coke Zero [min standard beställning i Go] flygvärdinnan frågar barskt med en dryg ton -HAR DU NÅGOT KORT?! Jag visar mitt Diamondkort i appen.

Då säger hon med ännu drygare röst -DU VET VÄLL ATT DET BARA INGÅR EN DRYCK! Jag svarar, ok det viste jag faktiskt inte, inga problem då tar jag Zeron, då säger hon ännu drygare -DU FÅR TVÅ IDAG MEN BARA SÅ DU VET SÅ ÄR DET EN DRYCK SOM GÄLLER! samtidigt som hon hytter åt mig med en dryck i varje hand.

Det är i de lägena jag verkligen känner mig uppskattad att jag valt att spendera mina pengar hos SAS.

Last edited:
Man kan ju nästan beställa allt på Ryans menykort och ändå inte komma upp i 1049 kr :rolleyes:

Skulle du lyckas brygga gapet med menykortet kan du prova igen på måndag när utmaningens svårighetsgrad mer än dubblas :D :

upload_2022-2-19_22-10-33.png

Jag skall åka SK 910 från EWR till CPH ord avgång 17,30 framflyttad till 18.00
Fick detta SMS från SAS, det är inte skandinavisk tid det skiljer 6 timmat

Visa bifogad bild 126431
Påminner mig om när jag var i LA i januari och fick SMS från Region Stockholm att jag nu kunde boka tredje vaccindosen. I deras app hittade jag en tid 00:45 på Älvsjömässan som jag bokade. Appen var alltså så "smart" att den omvandlade tidpunkten till den tidszon där telefonen befann sig. 9 h tidsskillnad i detta fall.

Påminner mig om när jag var i LA i januari och fick SMS från Region Stockholm att jag nu kunde boka tredje vaccindosen. I deras app hittade jag en tid 00:45 på Älvsjömässan som jag bokade. Appen var alltså så "smart" att den omvandlade tidpunkten till den tidszon där telefonen befann sig. 9 h tidsskillnad i detta fall.
Man ska inte använda färdiga bibliotek utan att läsa dokumentationen...

Toppen