Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Åk sk144, idag var det som vanligt T5 som gällde. Tydlig enligt utrop fullt på T4.... Men igentligen är det väl SAS egen planering
45adbcd08795a0d5b00cd87c74300b09.jpg
De behöver ju inte betyda olika saker. Misstänker att det är så enkelt som att den är planerad till T5 pga att det är fullt på T4. Självklart väljer de att flytta en flight som då kan göras effektivare för maskinen...

Åk sk144, idag var det som vanligt T5 som gällde. Tydlig enligt utrop fullt på T4.... Men igentligen är det väl SAS egen planering
45adbcd08795a0d5b00cd87c74300b09.jpg

Då jag flyger från UME så blir det svårt.
Hade dock tur idag ich landade på T5.

Boarding i Umeå sker 20min innan avgång, vilket klarades med några minuters försening.
06:30 flyget blev inställt och tycker att det var konstigt att jag och några till hade seatblock.
Det var inget vidare gjort av SAS, även om det gynnade mig.

Fick precis svar på en claim jag skickade in i förrgår kväll vid 18.00, så 36h till Svar. Resan som det gällde var i tisdags kväll.

Så under 60 timmar från avgångstid på det försenade flyget tills 25000 EB på kontot är absolut en hastighet som gör mig som kund nöjd.

Bra jobbat SAS!

Ja, det är kanske lättare att få Points på sitt konto än få ersättning med cash
Dessutom så har du lättare ärende än jag misstänker jag.

Servicen på SAS är ju märkligt dålig ibland alltså, iaf väldigt ojämn.
Har bara åkt business med swiss och emirates förutom sas innan, men det är ju stora skillnader på servicen. Om man som jag är intresserad av mat och dryck blir ju servicen på sas märklig ibland. Om man frågar om vilket vin dom rekommenderar till varmrätten har jag fått svaret flera gånger "beror på vad du gillar" och säger sen ingen mer. Emirates var riktigt riktigt bra när jag åkte, bra utbud av vin och kunnig personal, men även Swiss överglänste SAS rejält på service och proffessionalitet.

Senaste resan i Plus till Los Angeles tycker jag som alltid med SAS att det tar så märkligt lång tid med servering av mat, kanske bara jag?
känns som man får sitta med tom bricka i 30 min och vänta på sitt kaffe och sen sitta i ytterligare 30 min och vänta efter man druckit upp innan de plockar bort sakerna.

Ringde in till SAS kundtjänst för att boka en award, Lufthansa first. Den unga damen förklarade att det går bara att boka economy och business, och att de (SAS kundtjänst) inte har tillgång till first inom *A. Försökte på ett vänligt sätt förklara att jag gjort sådana bokningar tidigare och jag bad henne dubbelkolla med någon kollega. Hon var dock inte intresserad av att kolla med någon kollega utan förklarade att "det är omöjligt" samt "då får du ringa Lufthansa". Insåg då att det var lönlöst och tackade för samtalet. Ringde upp SAS kundtjänst direkt efter jag lagt på och fick tala med en annan travel agent. Då var det såklart inga problem och jag fick både önskad bokning och gott bemötande.

När man är på semester och alltid två dagar innan man skall åka hem får ett mail från SAS. Dags att åka hem! Jo jag vet SAS att min semester snart är slut, sluta påminna mig ;):p

Fast tänk den dagen du inte får det mailet, då kommer du bli stressad och tro att du bokat fel hemresedag..... ;)

OT deluxe: Ovan har typ hänt mig, feb med 28 dagar och mars har ju samma nummer samma dag. Hade lyckats boka hotell i februari istället för mars. Jag tyckte det va lite konstigt att jag fick ett Välkommen till London mail med väder och allt från hotels.com hela en månad och tre dagar innan vi skulle åka... Fick inte lite ont i magen när jag insåg mitt misstag och dum som jag va då, hade jag inte tagit ombokningsbart hotell.
Men ett samtal till hotellet och det löste sig så bra att jag fick boka om och när vi skulle betala så missade dom dessutom en natt.

Toppen