Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Var du irriterad när du pratade med kundtjänst? Det man måste acceptera är att de inte kan trolla med knäna, men att de antagligen kommer att göra vad de kan för att lösa ens problem. Om man är otrevlig brukar det få effekten att de blir likadana tillbaka, vilket kanske inte alltid är bra men helt enkelt mänskligt.

Bortsett från snäsigheten verkar kundtjänst ha gett dig bra tips.

Nej, jag var inte irriterad. Jag vet att det brukar bli lite fel då. Jag vet ju också att det inte är så mkt de kan göra. Däremot gillar jag absolut inte att bli avsnäst eller liknande när det är jag som är kunden.

Du menar tipset att inte boka direkt med sas.se (utan gå genom resebyrå) eller inte boka flyg där United är involverat?

Var du irriterad när du pratade med kundtjänst? Det man måste acceptera är att de inte kan trolla med knäna, men att de antagligen kommer att göra vad de kan för att lösa ens problem. Om man är otrevlig brukar det få effekten att de blir likadana tillbaka, vilket kanske inte alltid är bra men helt enkelt mänskligt.

Bortsett från snäsigheten verkar kundtjänst ha gett dig bra tips.

Bra tips?! Ehh?

Du menar tipset att inte boka direkt med sas.se (utan gå genom resebyrå) eller inte boka flyg där United är involverat?
Resebyrå vet jag inte om jag tror på, det kan väl bli lika mycket strul när de börjar skylla ifrån sig. Men att undvika United (eller codeshare överlag) och att själv vara uppmärksam är såklart bra.

Resebyrå vet jag inte om jag tror på, det kan väl bli lika mycket strul när de börjar skylla ifrån sig. Men att undvika United (eller codeshare överlag) och att själv vara uppmärksam är såklart bra.

Du får naturligtvis tro på vad du vill. Men när hon sa att hon inte rekommenderade United så sa jag att de inte hade andra val (när jag bokade). Det var då hon tog upp resebyrån.
Och jag vet att man ska undvika Codeshare men det är en hel del nationella flyg sas inte har utan man får foga sig i att ta annat, speciellt inom USA.

Jo, hyfsat långt fram, gäller december i mitt fall. Vi får väl se vad som händer med resan. Dit har jag SAS+Virigin så det är nog inga problem. Frågan är om United ställer in eller ändrar ytterligare. Försökte få dem att boka om till SAS+Virgin hem också (eftersom allt var så dåligt med United), men det funkade inte.
Jag har en sådan resa om några veckor med United på lokala legs i USA. Ändrades för någon månad sedan med tiderna på United-legget, och jag fick mail från SAS om det. Däremot inget SMS. Så det är inte konsekvent att de missar det...

Men när hon sa att hon inte rekommenderade United så sa jag att de inte hade andra val (när jag bokade).
Det är ju en intressant rekommendation, eftersom det är deras enda Star Alliance-partner där.

Själv blir jag irriterad varje gång de envisas med att erbjuda American eller Virgin-flighter på anslutningarna eftersom inga statusförmåner gäller och man inte får poäng. Och de erbjuder ofta dem även när det finns en United-avgång inom 10-15 minuter från den erbjudna...

Håller helt med. Som *G har du i alla fall lite förmåner på United jämfört med på de andra bolagen. Hade jag varit helt statuslös kanske jag hade valt Virgin America (har aldrig flugit med dem) före United men tusan inte AA i ekonomi.

AA och UA är väl bägge notoriska för att ändra sina tidtabeller. Har en resa med AA i november, bokad i april, nyligen kom den 4:e eller 5:e omskrivna biljetten på grund av ändrade tidtabeller eller ändrade flygnummer. Men den informationen kommer i mitt fall direkt från AA och jag kan notera att ibland kommer den ganska långt efter jag "råkat" se den exempelvis i ExpertFlyer. Hur SAS hanterar informationen som kommer dem från alla flygbolag vet jag inte men jag är ganska säker på United skickar informationen.

AA och UA är väl bägge notoriska för att ändra sina tidtabeller. Har en resa med AA i november, bokad i april, nyligen kom den 4:e eller 5:e omskrivna biljetten på grund av ändrade tidtabeller eller ändrade flygnummer..

Ja AA är hopplösa på att byta flyg och tidtabell. Även om man har status och om man har bokat några månader i förväg och valt plats kan det bli en överraskning när man loggar in.

Toppen