Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Du kan ju testa att snacka med folket på ARN. Har du tur kan de routa om ditt bagage...

Förstår att det är korrekt enligt regelverket. Men att de inte gick med att bara skicka den till ARN? Är det också enligt regelverket?

Jag vet inte om det är så mycket regler kring det, men att short-checka bagage är inte heller någon självklarhet.

Man måste se på flygbiljetter som point-to-point, även om man råkar ha massor med mellanlandningar. Man har betalat för A-B och att man råkar stanna på femtioelva ställen däremellan har inget med saken att göra.

Incheckningen i GOT vägrade checka in mitt bagage hela vägen trots bara SAS-flighter, på grund av separata bokningar. Vill att jag ska hämta ut och checka in både mig och väskan med en turnaround på 30 min.
Föreslog att väskan bara skulle med första leget istället så jag kunde plocka ut i ARN, men det vägrade de också.
Det gjorde ni inte så bra SAS.

Har också haft det problemet, senast i SDL. Riktigt dåligt hanterat. Regler eller inte, som EBD kan man tycka att flexibilitet/bättre kundservice kanske kunde visas. Men icke.
Överlag inte imponerad över EBD överhuvudtaget. Det har inte visat sig ge något value added.

Det löste sig. Lyfter nu, återkommer om en timme!
Fick springa som en dåre ner till check-in som såklart var obemannad. Swedavias infodisk lyckades få tag på SAS-personal som kom efter en stund. Fick förklara att jag ville checka in en väska som jag inte har, till flyget som avgår om en kvart. Lämnade pass och boardingkort och sprang och hämtade väskan som kom efter några min. Under tiden hade jag fått bagagetagg utskrivet, och lastarna stod och väntade. Fort iväg med väskan, sedan springa till security under tiden jag blev efterlyst i högtalarna. Det hade varit en smula enklare om de lyckades checka in väskan hela vägen. Eller låtit mig få plocka ut den efter första leget. Beröm till personalen på Mmx dock som hjälpte mig galant!

Skönt att det verkar ha löst sig och hjälpsam personal på MMX om GOT var riktigt till samma hjälp.

Kan det vara så att systemet inte tillåtet att väskan passerar samma plats två gånger?
GOT-ARN-MMX-ARN = error!

Toppen