Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Då har det skett igen. United har ställt in en av mina flyg (tor USA, bokat genom sas.se). Naturligtvis bemödar sig inte SAS att skicka ut ett mail att detta har skett utan jag råkade se det när jag kikade över mina bokningar.
Nu blev det en mellanlandning i USA innan man kom fram till Washington för vidare transport till Köpenhamn. Mellanlandningen i Washington var ju rejäl, hela 24 minuter...

Ringer upp och förklarar att det blir lite problem. Först säger hon att jag blir ombokad till dagen innan, vilket inte funkar. Sen hittar hon till slut en ny resa (efter en lång frånvaro). När jag poängterar att det kan vara bra om de hör av sig blir kundtjänst snäsig och säger att det inte är deras ansvar och jag får "skylla mig själv att jag tagit United". Jag håller väl inte riktigt med då jag har bokat genom sas och att de inte kan skylla på andra, vilket hon tycker. Rådet jag får av henne är att jag inte borde gjort den bokningen, och när jag säger att jag bara hade United att välja mellan när jag bokade, tycker hon att jag borde vänt mig till en resebyrå istället (???). Tråkigt bemötande....

Så, håll koll på era bokningar (vilket jag alltid försöker göra) och undvik United på vägen kanske?

Det enda och det bästa du kan göra i en sån situation är att notera namn och se till att människan aldrig arbetar inom kundtjänst igen. Sämre bemötande får man leta hårt efter. Oavsett om kundtjänst har en dålig dag är svaren du fick under all form av kritik. Ta det vidare.

Du ska aldrig behöva bli behandlad av kundtjänst på de sättet. Personen som du talade med ska aldrig sätta sin fot inom kundtjänst. En sådan person gör mer skada än nytta. Jobbar man inom service sektorn så ska man alltid vara trevlig, oavsett vad som hänt utanför jobbet. Jag hade tagit personens namn och sedan tagit ärendet vidare, att sitta och spendera flera minuter på att komma fram för att sedan få tala med en människa som har noll intresse av att hjälpa en är oacceptabelt.

Incheckningen i GOT vägrade checka in mitt bagage hela vägen trots bara SAS-flighter, på grund av separata bokningar. Vill att jag ska hämta ut och checka in både mig och väskan med en turnaround på 30 min.
Föreslog att väskan bara skulle med första leget istället så jag kunde plocka ut i ARN, men det vägrade de också.
Det gjorde ni inte så bra SAS.

Incheckningen i GOT vägrade checka in mitt bagage hela vägen trots bara SAS-flighter, på grund av separata bokningar. Vill att jag ska hämta ut och checka in både mig och väskan med en turnaround på 30 min.
Föreslog att väskan bara skulle med första leget istället så jag kunde plocka ut i ARN, men det vägrade de också.

Å herre min jösses

DÅRLIGT SAS!!!

Der findes ingen god undskyldning for ikke at checke bagagen igennem på separate bookinger når det er samme selskab hele vejen.

Riktigt segt!
Lite konstigt kan jag tycka men det är strikt taget korrekt.
Förstår att det är korrekt enligt regelverket. Men att de inte gick med att bara skicka den till ARN? Är det också enligt regelverket?
Det känns ju som en smidigaste lösningen, för att undvika MCT strul.

MCT är ju lungt, OM de bara hade checkat väskan hela vägen. Eller bara checkat den första sträckan Got-Arn så jag kunde plockat ut den där och checkat in den där igen sen. Men damen i Got var inte öppen för något.

Nu blir det massa meck. I Arn fick de checka in mig från Mmx, och ringa ner och ge dem heads up om att mitt bagage kommer att droppas sent. Förhoppningsvis löser det sig. Annars får jag plocka ut bagaget där och ta mig till CPH istället, ska dit senare i em ändå. Sitter på planet ner till Mmx nu, strax dags att lyfta. Återkommer!

Toppen