Voyageur
Medlem
Då har det skett igen. United har ställt in en av mina flyg (tor USA, bokat genom sas.se). Naturligtvis bemödar sig inte SAS att skicka ut ett mail att detta har skett utan jag råkade se det när jag kikade över mina bokningar.
Nu blev det en mellanlandning i USA innan man kom fram till Washington för vidare transport till Köpenhamn. Mellanlandningen i Washington var ju rejäl, hela 24 minuter...
Ringer upp och förklarar att det blir lite problem. Först säger hon att jag blir ombokad till dagen innan, vilket inte funkar. Sen hittar hon till slut en ny resa (efter en lång frånvaro). När jag poängterar att det kan vara bra om de hör av sig blir kundtjänst snäsig och säger att det inte är deras ansvar och jag får "skylla mig själv att jag tagit United". Jag håller väl inte riktigt med då jag har bokat genom sas och att de inte kan skylla på andra, vilket hon tycker. Rådet jag får av henne är att jag inte borde gjort den bokningen, och när jag säger att jag bara hade United att välja mellan när jag bokade, tycker hon att jag borde vänt mig till en resebyrå istället (???). Tråkigt bemötande....
Så, håll koll på era bokningar (vilket jag alltid försöker göra) och undvik United på vägen kanske?
Det enda och det bästa du kan göra i en sån situation är att notera namn och se till att människan aldrig arbetar inom kundtjänst igen. Sämre bemötande får man leta hårt efter. Oavsett om kundtjänst har en dålig dag är svaren du fick under all form av kritik. Ta det vidare.