Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

SK 523 GOT-LHR nu på morgonen. CC "glömmer" att servera de två raderna mellan vagnen. Tar en extra 20 minuter innan de serverat resten av kabinen och konmer tillbaka. Då ägnas de första minuterna åt att skämta om hur jobbigt det måste vara att inte bli serverad a la "men ojojoj'." Inte bara fånigt men också olämpligt då en ursäkt skulle ha framförts istället. 50 kronor för en vatten och en smoothie ville CC ha även fast EBD visades, och jag fick argumentera om vad som gällde. SAS fortsätter att leverera...
 
SK 523 GOT-LHR nu på morgonen. CC "glömmer" att servera de två raderna mellan vagnen. Tar en extra 20 minuter innan de serverat resten av kabinen och konmer tillbaka. Då ägnas de första minuterna åt att skämta om hur jobbigt det måste vara att inte bli serverad a la "men ojojoj'." Inte bara fånigt men också olämpligt då en ursäkt skulle ha framförts istället. 50 kronor för en vatten och en smoothie ville CC ha även fast EBD visades, och jag fick argumentera om vad som gällde. SAS fortsätter att leverera...
Tre i rad. När lämnar du SK?
 
Då har det skett igen. United har ställt in en av mina flyg (tor USA, bokat genom sas.se). Naturligtvis bemödar sig inte SAS att skicka ut ett mail att detta har skett utan jag råkade se det när jag kikade över mina bokningar.
Nu blev det en mellanlandning i USA innan man kom fram till Washington för vidare transport till Köpenhamn. Mellanlandningen i Washington var ju rejäl, hela 24 minuter...

Ringer upp och förklarar att det blir lite problem. Först säger hon att jag blir ombokad till dagen innan, vilket inte funkar. Sen hittar hon till slut en ny resa (efter en lång frånvaro). När jag poängterar att det kan vara bra om de hör av sig blir kundtjänst snäsig och säger att det inte är deras ansvar och jag får "skylla mig själv att jag tagit United". Jag håller väl inte riktigt med då jag har bokat genom sas och att de inte kan skylla på andra, vilket hon tycker. Rådet jag får av henne är att jag inte borde gjort den bokningen, och när jag säger att jag bara hade United att välja mellan när jag bokade, tycker hon att jag borde vänt mig till en resebyrå istället (???). Tråkigt bemötande....

Så, håll koll på era bokningar (vilket jag alltid försöker göra) och undvik United på vägen kanske?
 
Då har det skett igen. United har ställt in en av mina flyg (tor USA, bokat genom sas.se). Naturligtvis bemödar sig inte SAS att skicka ut ett mail att detta har skett utan jag råkade se det när jag kikade över mina bokningar.
Nu blev det en mellanlandning i USA innan man kom fram till Washington för vidare transport till Köpenhamn. Mellanlandningen i Washington var ju rejäl, hela 24 minuter...

Ligger din resa långt fram i tiden?

För min Hong Kong-resa i November fick jag idag ett SMS och ett mejl om att tiderna hade ändrats och att en flight hade ersatts. Det gällde i detta fallet anslutningen ARN-GOT. Först blev jag lite förvirrad över vad ändringen var, innan jag insåg att jag redan hade noterat den via mina sidor i början av juni. Det är fortfarande inte bra, men något sätt verkar det inte notifieringarna gå ut när det ändras, utan vid någon senare tidpunkt.
 
Ligger din resa långt fram i tiden?

För min Hong Kong-resa i November fick jag idag ett SMS och ett mejl om att tiderna hade ändrats och att en flight hade ersatts. Det gällde i detta fallet anslutningen ARN-GOT. Först blev jag lite förvirrad över vad ändringen var, innan jag insåg att jag redan hade noterat den via mina sidor i början av juni. Det är fortfarande inte bra, men något sätt verkar det inte notifieringarna gå ut när det ändras, utan vid någon senare tidpunkt.

Jo, hyfsat långt fram, gäller december i mitt fall. Vi får väl se vad som händer med resan. Dit har jag SAS+Virigin så det är nog inga problem. Frågan är om United ställer in eller ändrar ytterligare. Försökte få dem att boka om till SAS+Virgin hem också (eftersom allt var så dåligt med United), men det funkade inte.
 
Var du irriterad när du pratade med kundtjänst? Det man måste acceptera är att de inte kan trolla med knäna, men att de antagligen kommer att göra vad de kan för att lösa ens problem. Om man är otrevlig brukar det få effekten att de blir likadana tillbaka, vilket kanske inte alltid är bra men helt enkelt mänskligt.

Bortsett från snäsigheten verkar kundtjänst ha gett dig bra tips.
 
Toppen