Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Det är verkligen nedslående hur lite påverkan det nya servicekonceptet haft på personalens attityd. För några dagar sedan flög jag LH i ekonomy följt av SK i Go. Personalen på LH skämtade och var glada när de serverade mig min gratisöl och macka medan SK-folket verkade ha drabbats av någon form av kollektiv depression. Jag tror att allt krängande av olika varor får personalen att känna sig osäker. Man kan ju fråga sig hur LH får ekonomi i att erbjuda fri service medan det för SK är en nono. Personligen hade jag gärna betalat 100 kr extra för min biljett om jag fick en dryck och snacks på europalinjerna.

Nu har det snart gått 3 veckor sen vi såg röken av vår "frukost" på VBY-ARN 06:40 flighten...
Personalen har förvisso sedan 1.5 veckor tillbaka börjat annonsera, sist i utropet, "vi måste dessvärre meddela resenärer som flyger med oss i Plus att vi inte kan erbjuda frukost på grund av utebliven leverans"

Blev nästan tragiskt i tisdags när jag landar 07:35 ARN och lyfter 08:10 mot CPH och där får uppleva vad som endast kan beskrivas som ett halelulja moment, frukosten såg ut som på broschyren!
10751782_10153293201051165_2097228199_n.jpg

Vi har börjat vänja oss vid frukostar som ser ut så här nämligen...
2014-09-17 06.58.32.jpg

Nu har det snart gått 3 veckor sen vi såg röken av vår "frukost" på VBY-ARN 06:40 flighten...
Personalen har förvisso sedan 1.5 veckor tillbaka börjat annonsera, sist i utropet, "vi måste dessvärre meddela resenärer som flyger med oss i Plus att vi inte kan erbjuda frukost på grund av utebliven leverans"

Klaga till SAS, borde bli många poäng i kompensation om du flugit några gånger med den där mackan...

Klaga till SAS, borde bli många poäng i kompensation om du flugit några gånger med den där mackan...

Så här har frukosten sett ut i ett halvår nu...

Vi är flera som påpekat detta genom Customer service men det är lite lotto vem som får kompensation. Dessvärre är det hittills bara Diamond som fått ersättning och då i form av SAS-check om 50€
Själv med bara ebg så har det blivit ett standard "vidarebefordrar till rätt person bla bla"

Well Well två Wasa sandvich en smoothie och kaffe är vad man får ta istället i väntan på nya besked

Det där är ju standardfrukost på alla linjer som SAS tycker är för korta för lådan. Har fått påsen mellan GOT och CPH mer gånger än vad jag kan räkna till. Fast också mellan BGO och SVG och även på någon annan rutt.

Men det är så konstigt för det står ingenstans om en "sämre frukost på vissa korta linjer"
Det står på baksidan av menykortet alla avikelser, där finns en rad om VBY-ARN att Go passagerare inte serveras möjlighet att köpa ur cafe sortimentet, något som de konsekvent faktiskt får göra, så jag förstår ingenting...dessutom i alla svar vi, ja vi är flera som klagar regelbundet, får så säger de ingenting om att detta är beslutat att det ska se ut så här

Toppen