Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Försökte boka en ungdomsbiljett via Sas.se, men lyckades inte trots att det var 2 timmar innan flyget gick. Sas skriver ju på sin hemsida att man ska kunna boka via Sas.se 1 timme innan avgång.
När det inte gick att boka via hemsidan så ringde jag till SAS Eurobonus kundtjänst. Jag knappade in mitt EB nummer och fick efter någon minuts väntan prata med en trevlig kille.
Han fixade så jag fick den biljett jag önskade, han frågade om namn där jag svarade och bokstaverade då mitt namn innehåller K där många väljer C, samt att mitt efternamn är lite svårstavat och man hör ofta fel på V och S osv. Så jag bokstaverade det klart och tydligt för att INTE skulle bli fel. Jag frågade också om han lagt in biljetten på mitt EB kort så jag bara kunde dra det i gaten som vanligt, varpå han svarade nej och jag fick ge honom mitt EB nummer.
När jag får bekräftelsen på biljetten via mail (har fortfarande killen i luren) så ser jag att han ändå stavat fel på mitt efternamn, vilket jag påpekar och han ursäktar sig och säger att det inte ska vara några problem att få in EB poängen.
När jag kommer fram till Arlanda T4, så går jag ändå till SAS disk för att kolla om det går att ändra namnet på biljetten då det känns som om att det kommer bli problem vid inläggandet av poäng.
Kvinnan vid disken säger att det är väldigt jobbigt och byta namn och vill absolut inte göra det, utan försäkrar om att mitt EB nummer är inlagt och skriver ut ett boardingkort. Jag säger till henne att jag inte vill ha något strul då det alltid är lite jobbigare att efterregistrera poängen då det blir ett merjobb för mig.
När jag får mitt boardingkort så ser jag att det inte står att jag är EBG eller EB medlem alls på boardingkortet. Jag påpekar detta men hon svarar att poängen kommer komma in som vanligt. Jag accepterar detta och flyger hem.

Nu har det gått över 2 veckor sedan flygningen och mina poäng för flygningen GOT-ARN har kommit in (som jag bokade via Sas.se) men flygningen med det felstavade efternamnet lyser med sin frånvaro.

Hittar inte mitt inlägg om köpt lunchlåda på SAS med en träflis i maten.... Blev den borttagen då den låg mitt i diskutionen 6 nov? o_O

Meddelar att jag fick 10k poäng för mitt bord som lutade så pass mycket att man fick hålla i allt. Det var trevligt ett meddelande!

Toppen