Mike@GOT
Medlem
En av mina favoritförfattare var inte så nöjd med SAS bagagehantering...
Matlådedamens sista vrål | Dag Öhrlund Blogg
Intressant läsning. Jag jobbar med SAS personal på deras bagageservice varje dag och funderar på vem det kan vara. Jag har en dam i åtanke, men säker kan jag ju inte vara
Jag funderar på hur passageraren kunde säga att hans rollup fanns i utrymmet bredvid kontoret. Han verkar inte ha sett den där, rent visuellt, men påstår ändå att "om hon hade tittat där, så hade hon hittat den". Passageraren har samma attityd som de flesta andra: "jag behöver det som saknas, direkt, och om jag inte får det så ska du minsann få se..."
Dock säger jag inget om SAS attityd i övrigt - är väl tyvärr allmänt känt att servicen inte alltid direkt är på topp. Det största misstaget tycker jag att personalen i transit gjorde, som lovade att bagaget skulle tas om hand. Lova inte saker om man inte själv kan se till att löftet uppfylls, är min regel iaf.
Det här påminner mig f.ö. att jag borde starta en blogg med historier från jobbet på ankomstservice