Känns lite märkligt men jag tyckte inte det var så länge sedan SAS fick sin sista 737-800, jäklar vad åren går...Så lämnar ytterligare en 737-700 SAS flotta.
På måndag sätter LN-TUL kurs mot Marana, med sedvanlig övernattning i Bangor.
LN-TUL levererades till Braathens i februari 2002 och blev SAS-maskin i samband med att SAS övertog Braathens 2005.
Maskinen är av typen 737-705 (där 05 indikerar leverans till Braathens) och har i stort sett flugit med Oslo som bas under hela sin tid.
Nu återstår bara en maskin från forna Braathen-flottan: LN-TUM som kom i april 2002.
Utöver dessa flyger ännu 6 stycken 737-700 och 4 stycken 737-800
Så lämnar ytterligare en 737-700 SAS flotta.
På måndag sätter LN-TUL kurs mot Marana, med sedvanlig övernattning i Bangor.
LN-TUL levererades till Braathens i februari 2002 och blev SAS-maskin i samband med att SAS övertog Braathens 2005.
Maskinen är av typen 737-705 (där 05 indikerar leverans till Braathens) och har i stort sett flugit med Oslo som bas under hela sin tid.
Nu återstår bara en maskin från forna Braathen-flottan: LN-TUM som kom i april 2002.
Utöver dessa flyger ännu 6 stycken 737-700 och 4 stycken 737-800
Stort tack för din input angående dessa maskiner @KalleSus !Så lämnar ytterligare en 737-700 SAS flotta.
På måndag sätter LN-TUL kurs mot Marana, med sedvanlig övernattning i Bangor.
LN-TUL levererades till Braathens i februari 2002 och blev SAS-maskin i samband med att SAS övertog Braathens 2005.
Maskinen är av typen 737-705 (där 05 indikerar leverans till Braathens) och har i stort sett flugit med Oslo som bas under hela sin tid.
Nu återstår bara en maskin från forna Braathen-flottan: LN-TUM som kom i april 2002.
Utöver dessa flyger ännu 6 stycken 737-700 och 4 stycken 737-800