Intressant, min fru sa att hon var inbokad på en B737 idag och jag skojade lite att den då var ev cancellerad pga att SAS inte har kvar B737 längre.Tobbe.O skrev:Så verkar även LN-RRA checkat ut och nu återstår bara LN-RRB i passagerarutförande som ska flyga till finalen på söndagVisa bifogad bild 147753Klicka för att utvidga...
Jag känner snarare som att B737 har varit en parentes i SAS flygplansflotta.HCas skrev:Lite trist, det känns som att 737NG liksom följde på DC9 och MD8x i att vara en flygplanstyp som verkligen "var" SAS. Men så är det.Klicka för att utvidga...
Jag kommer inte att sakna 737 alls. Däremot DC9 och MD-80.KalleSus skrev:Jag känner snarare som att B737 har varit en parentes i SAS flygplansflotta.Om det är något som känns som ett verkligt SAS-kännetecken så är det DC9 och MD-80.Klicka för att utvidga...
Generellt 737(NG) håller jag helt med, men lilla grisen var ändå synonymt med sas under rätt många år tycker jag.KalleSus skrev:Jag känner snarare som att B737 har varit en parentes i SAS flygplansflotta.Om det är något som känns som ett verkligt SAS-kännetecken så är det DC9 och MD-80.Klicka för att utvidga...
Absolut att DC9 och MD-8x var än mer SAS. Men 737NG var ju i alla fall en ryggrad i flottan i tjugo år, inte lika länge som föregångarna, men ändå.KalleSus skrev:Jag känner snarare som att B737 har varit en parentes i SAS flygplansflotta.Om det är något som känns som ett verkligt SAS-kännetecken så är det DC9 och MD-80.Klicka för att utvidga...