Jag meddelade just Wikipediaförfattaren, och han har lovat att rätta till det!
Tack @KalleSus för att du är så uppmärksam! Jag har nu korrigerat detta!
Jag meddelade just Wikipediaförfattaren, och han har lovat att rätta till det!
Fast frågan är ju då vilken flygplanstyp SAS ska använda för avgångar som planeras att ställas in om SAS saknar 737-700 i sin flotta ?Toppen. Hoppas att dessa maskiner fasas ut snabbt Skillnaden mellan NEO och 737 i ljudnivå är enorm.
Om jag har förstått diskussionen i Norge rätt så har väl de som hann utbildas på Airbus innan pandemin bröt ut, nu fortsatt anställning (på Airbus) inom SAS Scandinavia.Hur går det med Boeingpiloter hos SAS? Ligger man i fas för konvertering till andra maskiner, eller ska de också fasas ut?
Det blir ju MD83 i så fall.Fast frågan är ju då vilken flygplanstyp SAS ska använda för avgångar som planeras att ställas in om SAS saknar 737-700 i sin flotta ?
Eller det kanske man gör ändå med tanke på att man använt A340 på longhaul som är planerade att ställas in ?
/ TT
Caravelle hade ju varit häftigtDet blir ju MD83 i så fall.
MD83 är alldeles för ädel för sådana tveksamma uppgifterDet blir ju MD83 i så fall.
Finns det någon som vet hur resterande utfasning ser ut, eller när det ska vara klart?