Senaste nytt

SAS börjar med Caviar (eg. Kalix löjrom) i Business Class

Att SAS börjar med Kalix Löjrom https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Kalix_Löjrom är jag verkligen glad för, det är min favorit förrätt. Undrar vad det kommer att bli för rätter som kommer senare och som skall representera Danmark och Norge.
I början av 2000 talet och även i sluter av 1900 talet så serverades det smörrebröd på SAS flygningarna till USA som 2:E service, det var räkor, leverpastej och rostbiff att välja på, de serverades från ett fat och var bara att välja, på slutet av smörrebröd perioden så serverades det inplastade på assiett .
När jag flyger SAS i C, brukar jag välja det vegetariska alternativet och det är pastan, offras med svamp, har aldrig blivit missnöjd.

Nu är det långt ifrån rubriken på denna tråd, men jag tycker att frukosten har blivit sämre på SAS och i Businesskabinen, rökt kalkon som pålägg och kycklingprinskorvar, är det Skandinavisk mat?

i dag den 1 februari så lanserar SAS i Businessklass sitt nya utbud av mat och drycker
mer info finns här

Den nye signatur ret på Business Class bliver nordisk kaviar – også kaldet Kalix Löjrom.

Det är bara löjrom från Kalix som får kallas Kalix Löjrom, så bara halvt rätt där i artikeln. Men hurusom så är Kalix Löjrom förbaskat gott så ser fram emot att få testa!

Vad glad man blir över att se det nya konceptet. Har kanske Peter kollat in vår förslagstråd?

Synd bara att man måste göra ett ställningstagande och inte göda amerikanerna med pengar längre. Annars hade jag fått testa det nya konceptet inom några veckor.

• Gilla
Reactions: Alf
Kul, gillar löjrom. Åt det till förrät innan Pite palten i dag.
Först laddning på smörstekt bröd, sen en mer traditionell på hårdbröd med hackad gul lök och lite svartpeppar.
Till det ett glas Launois, Blanc de Blancs Brut Cuvée Reservée helt super. Ska bli kul att testa vad sas har fixat fram.

OT: champagne passar tyvärr inte nått vidare till Pite palt... :)

Toppen