Goda nyheter!
Jag har åkt ett gäng långflighter i SAS Business det senaste året och tycker att det har varit rätt dålig variation på rätterna. Förrätterna är iofs oftast det godaste på menyn, men det kan väl alltid bli bättre antar jag, hehe. Bra SAS!
Bättre mat i SAS Business än LH First, givetvis med undantaget för kaviar. Men med löjrom nu så...Sedan vet jag inte om det är på nivå med en bättre restaurang direkt, haha.Håller inte med om maten, jag har visserligen bara åkt en t o r till MIA med SAS nya koncept och det var utsökt huvudrätt åt båda hållen. På utresan valde jag rådjurskind som är ett långkok med mycket bra smak. På hemresan tog jag pork belly med pollenta som var likt sidfläsk i tjocka skivor, mört och med en mycket bra smak. Helt i klass med huvudrätter på en bättre restaurang. Det är ju ändå fyra rätter att välja på så någon borde passa. Men det är klart om man åker flera gånger i månaden så kanske det blir samma men så är det ju även om man går på restaurang.
Bättre mat i SAS Business än LH First, givetvis med undantaget för kaviar. Men med löjrom nu så...Sedan vet jag inte om det är på nivå med en bättre restaurang direkt, haha.
Enig och jag har fått riktigt bra mat de senaste gångerna. God och enkel mat som passar för flygplansmiljön.Det är svårt med mat och smak, det är så inviduellt, men huvudsaken är att man själv tycker om det.
Till och från Boston fick vi olika glass, en pistage glass som var ritkigt god på utresan och hem var det någon form av Hägen Dasz (om jag kommer ihåg rätt) med choklad som jag tyckte var grymt god, minst lika god som de fårn Valrhona jag fått tidigare. Det bästa de som saknar denna kan göra är nog att lämna feedback till SAS på att man saknar den, skulle inte bli förvånad om den kommer finnas ombord igen, men allt roteras väl på typ 3 månaders cykler om jag förstått det rätt.För övrigt tycker jag att det är synd att de skippade den superba Valrhona-glassen. Det var den godaste glassen jag någonsin ätit - alla kategorier. Hörde från en flygvärdinna så sent som förra veckan att det finns fler än jag som saknar den![]()