NotRyan
Medlem
inte en dag för sent.
Jo, det är det.... Däremot är det inte en dag för tidigt
inte en dag för sent.
Exakt, till Pitepalt skall det vara smör, lingonsylt och mjölk...OT: champagne passar tyvärr inte nått vidare till Pite palt...![]()
Jag minns när jag var nyinflyttad till Piteå och vi hade inspark på högskolan. Första gången jag åt palt... Satte i mig tre stycken stora rackare och drack 5 öl till. Gjorde inte mycket som kan betecknas som aktivt den kvällen efter det.Exakt, till Pitepalt skall det vara smör, lingonsylt och mjölk...![]()
paltsvimmen kallas det på den lokala dialekten, Paltkoma på "rikssvenska"Jag minns när jag var nyinflyttad till Piteå och vi hade inspark på högskolan. Första gången jag åt palt... Satte i mig tre stycken stora rackare och drack 5 öl till. Gjorde inte mycket som kan betecknas som aktivt den kvällen efter det.![]()
Du måste ha fått en OpUp och inte en Courtesy Upgrade, men det är lika gott så... Trevlig resaVisa bifogad bild 60950 Det ska bli ett sant nöje att testa nya menyn och Kalix löjrom!
Cortesy upgrade för mig på flighten cph-pek. Yaaaay!
Andra glaset pre departure i handen. Menyn i knät. Bälte på.
Tjohooo!
Fota gärna menynVisa bifogad bild 60950 Det ska bli ett sant nöje att testa nya menyn och Kalix löjrom!
Cortesy upgrade för mig på flighten cph-pek. Yaaaay!
Andra glaset pre departure i handen. Menyn i knät. Bälte på.
Tjohooo!
Du måste ha fått en OpUp och inte en Courtesy Upgrade, men det är lika gott så... Trevlig resa![]()