Senaste nytt

SAS börjar med Caviar (eg. Kalix löjrom) i Business Class

Om man får Courtesy så får man också ett mail innan där SAS talar om hur glada de är att du reser med dem och att de bjuder på en uppgradering.

IMG_1756.JPG IMG_1757.JPG IMG_1758.JPG IMG_1759.JPG IMG_1760.JPG IMG_1761.JPG
Fota gärna menyn

Attachments

• IMG_1762.JPG
    IMG_1762.JPG
    58,1 KB · Visningar: 429
OpUp: (operational reasons). Dvs flyget är överbokat i Y och du får en plats i C för att där finns plats och någon annan som annars inte skulle fått resa med får din plats i Y.

Courtesy Upgrade: Det finns plats i Y med du blir likväl uppgraderad till C, tex som EBD/EBP får då och då.

Dock kanske du likväl inte fick en OpUP, det vet jag inget om...

Vad vet jag.
När jag 48 timmar innan fick veta att mitt bud på uppgradering till Plus gick igenom så fanns det över hälften av platserna att välja mellan i Plus.

Vid incheck undrade jag om det fanns plats längre fram än rad 19 mitten som jag fått. Det gjorde det inte.

Småpratade även om annat.

Jag fick känslan av att hon var juste att flytta fram mig på nästa flight istället.

Gick aldrig bak för att kolla beläggningen i Plus.

Hur som hade jag en underbar flight!
Mycket bra och trevlig Crew.
Sov gott gjorde jag också. :)

Är du EBD eller Pandion? Annars kan du inte få en Courtesy Upgrade. Fick du ett mail någon dag innan som sa att du fått en Courtesy Upgrade? Annars fick du inte en CU.

Från vad du skriver låter det mer som en vanlig opup vilket inte på något sätt ska förväxlas med en CU.

Jag har blivit uppgraderad tidigare vid incheckning. Senast med min mor till New York. Övertygad om att det var CU även då.

Det vet säkert bara SAS själva.

Men är det missunnsamhet ifall jag tror det var CU så låter vi det gå för en op-up.

Hur som helst njöt jag enormt av flighten, servicen, mat, dryck och allt annat på min plats 2D!

Jag har blivit uppgraderad tidigare vid incheckning. Senast med min mor till New York. Övertygad om att det var CU även då.

Det vet säkert bara SAS själva.

Men är det missunnsamhet ifall jag tror det var CU så låter vi det gå för en op-up.

Hur som helst njöt jag enormt av flighten, servicen, mat, dryck och allt annat på min plats 2D!
CU meddelas per E-mail
OpUp meddelas vid check-in/gate

Man kan givetvis bli OpUpad p g a courtesy/vänlighet av en anställd på flygplatsen, men det är fortfarande ingen CU som enligt SAS inofficiella information hanteras automatiskt av ett datasystem i Köpenhamn...

Löjrommen var ljuvlig!
Och efter en artig fråga om backning på en till löstes det direkt.

Serverades i en glasburk av typen stenbitsrom. Créme fraiche över och toppat med gräslök.

Det serverades även något slags tunt hårt bröd till men jag undviker gluten så den fick vara för mig.

Ok så det va redan "färdigblandat" under locket? Det gick inte att få en burk utan "gojs" ovanpå alltså?

Härligt med backning::)

Toppen