Senaste nytt

SAS - An evening of conversation -EBD+

Vem har snackat om att vänta flera dagar. Lite äpple och päron här. Stora skillnaden vore att man kan boka fyra i ett sällskap, det var min poäng till SAS, och att jag tror att det vore uppskattat av en del.

Jag tycker inte synd om SAS och tror inte de går under om två mer får möjlighet att boka C. Men strunt samma, vi håller inte med varandra. Det är ok.
Pratade rent generellt, man läser dagligen om folk som förfasas över att det inte finns awards med några månaders framförhållning (dock inte på bc).

4 awards är ändå rätt rimligt, men varför det enbart skulle vara för EBD köper jag inte. Denna synpunkt kommer från de som är EBD, men frågar du någon som är EBG vill de ha samma för EBG.

Trycket kommer oavsett att vara väldigt högt på populära destinationer i högsäsong. Det kommer även bli en nackdel att boka 4 då en sådan tar längre tid att fylla i än om man reser 1 eller 2 och man riskerar missa även om man hänger på låset.

Pratade rent generellt, man läser dagligen om folk som förfasas över att det inte finns awards med några månaders framförhållning (dock inte på bc).

4 awards är ändå rätt rimligt, men varför det enbart skulle vara för EBD köper jag inte. Denna synpunkt kommer från de som är EBD, men frågar du någon som är EBG vill de ha samma för EBG.

Trycket kommer oavsett att vara väldigt högt på populära destinationer i högsäsong. Det kommer även bli en nackdel att boka 4 då en sådan tar längre tid att fylla i än om man reser 1 eller 2 och man riskerar missa även om man hänger på låset.
Håller med dig. Att fyra platser (eller egentligen att vissa platser bara skulle synas för EBD) skulle vara en Diamond förmån var hennes (SAS rep) idé. Jag tycker fyra för alla.
Det brukar ju hänga ihop lite ändå, har du ingen eller låg status har du oftast inte 400K för fyra platser i C (generaliserar att folk med låg status inte har högsta FlyPremium).

• Gilla
Reactions: hco
Håller med dig. Att fyra platser (eller egentligen att vissa platser bara skulle synas för EBD) skulle vara en Diamond förmån var hennes (SAS rep) idé. Jag tycker fyra för alla.
Det brukar ju hänga ihop lite ändå, har du ingen eller låg status har du oftast inte 400K för fyra platser i C (generaliserar att folk med låg status inte har högsta FlyPremium).

Intressant tanke om man vill skapa mervärde för EBD att då få förtur till awards eller flera platser och få en Diamond lounge.

Det är inget rykte. Redogjordes klart i Danmark när vi träffades på SAS Event med deras flygpartner att detta skall genomföras. Måste anpassa sin produkt för andra flygbolag som kommer över pölen som flyger vidare med SAS i business. https://www.businessclass.com/forum/threads/sas-event-i-köpenhamn-get-ready-for-takeoff-17-9.106081/. See post #20.

Lifetime Diamond nämnde Aron till mig innan mötet att det kommer inte ske inom närstående tid. Förmodligen aldrig så jag släpper detta nu efter 13:e året i rad. Blir sista för mig.
Funderar på hur detta kommer lösas rent praktiskt, den dagen de går skarpt med detta kommer det väl ändå ta typ 10 månader innan det fullt slår igenom? Redan nu finns ju delvis fullbokade plus-sektioner på flyg hösten 2025.

Funderar på hur detta kommer lösas rent praktiskt, den dagen de går skarpt med detta kommer det väl ändå ta typ 10 månader innan det fullt slår igenom? Redan nu finns ju delvis fullbokade plus-sektioner på flyg hösten 2025.
Även nya konceptet kommer att ha flyttbar gräns så lär inte vara några problem. Tvivlar på att det är några flyg som är helt utsålda så här tidigt.

EuroBonus-miljonen är en riktig skitkanpanj. Värdelöst resande som är kasst för miljön. Fattar verkligen inte vad detta skapar för välde för SAS? Var själv med en gång i tiden på Fly5Get5 när man gick med i Star alliance. Flög du 5 bolag fick du resor 5 resor valfritt i välden för 2 personer. Hörde något rykte om att personen som låg bakom kampanjen den gången fick sparken. Varför lägger man inte pengarna på att förbättra tillgängligheten för oss alla istället? I övrigt tycker jag att dom enda som ska kunna boka Business med bättre tillgänglighet än EBG/EBG är dom som faktiskt köper fullpris business biljett då och då. Känns helt rimligt

EuroBonus-miljonen är en riktig skitkanpanj. Värdelöst resande som är kasst för miljön. Fattar verkligen inte vad detta skapar för välde för SAS? Var själv med en gång i tiden på Fly5Get5 när man gick med i Star alliance. Flög du 5 bolag fick du resor 5 resor valfritt i välden för 2 personer. Hörde något rykte om att personen som låg bakom kampanjen den gången fick sparken. Varför lägger man inte pengarna på att förbättra tillgängligheten för oss alla istället? I övrigt tycker jag att dom enda som ska kunna boka Business med bättre tillgänglighet än EBG/EBG är dom som faktiskt köper fullpris business biljett då och då. Känns helt rimligt
Det är ju där hela uppsidan med kampanjen ligger! Jag flyger inte 15 Skyteam bolag för att få en miljon bonuspoäng utan för att få en ny VP Product and Loyalty ;)

Det är ju där hela uppsidan med kampanjen ligger! Jag flyger inte 15 Skyteam bolag för att få en miljon bonuspoäng utan för att få en ny VP Product and Loyalty ;)
Kanske missat något men vad får du utöver poängen? Borde det inte vara så att dom som faktiskt köper flest fullpris-biljetter också är dom som blir bäst belönade?

Även om det finns 2 extra platser för EBD så kommer de populära avgångarna bokas extremt snabbt oavsett då det är 10.000-tals i dagsläget som är EBD, och man hintade ju även på eventet att alla LTG eventuellt framöver ska få starta på 45k nivåpoäng och då skulle ju flera av dessa som nu i dagsläget inte kvalificerar för EBD göra det.

Én mulig løsning kunne jo vært at LTG kun trenger 45K poeng for Diamant, men at kun poeng fra SAS teller.

(Alternativt LTG får doble Level Points med SAS)

Én mulig løsning kunne jo vært at LTG kun trenger 45K poeng for Diamant, men at kun poeng fra SAS teller.

(Alternativt LTG får doble Level Points med SAS)
Ja det är ju möjligt men det lägger bara till ytterligare än nivå av komplexitet som sedan måste hanteras framöver. Det är dessutom kontraproduktivt om man vill komma in bra i alliansen om man säger att övriga flygbolags poäng inte gäller för sina Lifetime Gold som ska fortsätta kvalificera.

Att dra in 45k på sas är ju dock inga problem för en LTG som faktiskt fortfarande flyger lite.

Toppen