fcx
Medlem
mmmm, men kanske konkurrenterna har ännu mer småförseningar?Hmm,
Anko var ju stolt på CPH eventet över att SAS var bäst på on time under hösten.
Nåja, det kan omöjligen gälla för november, mycket små-förseningar nu.
mmmm, men kanske konkurrenterna har ännu mer småförseningar?Hmm,
Anko var ju stolt på CPH eventet över att SAS var bäst på on time under hösten.
Nåja, det kan omöjligen gälla för november, mycket små-förseningar nu.
Kanske det.
Har ingen fullständig analys av vare sig sas eller konkurrenter. Men jag tror det blir svårt för sS att nå till Europas (eller världens, minns inte exakt Ankos jämförelse ) mest punktliga flygbolag i november. Upplever att plan brist och väldigt tajt packade schema straffar sig.
I dag blev minst en avgång till Skellefteå, Åre, Luleå och Malmö inställda. CPH, Åbo, Berlin, Skellefteå mfl avgångar försenade mellan 30 och 60 minuter
Pratar bara Arlanda då
Kastrup också förseningar i kort distans trafiken, sent inkommande redan på morgonen och bygger bara på under dagen
Det var rejält blåsigt idag (och igår), vi flög tex LHR-HEL på strax över 2h och resan dit tog ca 3h.Kanske det.
Har ingen fullständig analys av vare sig sas eller konkurrenter. Men jag tror det blir svårt för sS att nå till Europas (eller världens, minns inte exakt Ankos jämförelse ) mest punktliga flygbolag i november. Upplever att plan brist och väldigt tajt packade schema straffar sig.
I dag blev minst en avgång till Skellefteå, Åre, Luleå och Malmö inställda. CPH, Åbo, Berlin, Skellefteå mfl avgångar försenade mellan 30 och 60 minuter
Pratar bara Arlanda då
Kastrup också förseningar i kort distans trafiken, sent inkommande redan på morgonen och bygger bara på under dagen
Någon som fått SQ lounge access eller SAS lounge access när man flyger med SQ från CPH ? Verkar fortfarande inte vara på plats?Det som bekräftades är att SQ award kommer till våren och att SQ revenue biljett ska ge både bonus och level points. Lounge access till SQ lounger ska vara möjlig vilken dag som helst och om jag förstod det rätt så senast nästa vecka.
Från mitten av 2025 avser man att harmoniera benämning av kabinklasser med övriga bolag.
Go ändras till Economy
Plus inrikes ändras till Premium Economy
Plus long-haul ändras till Premium Economy
Plus intra Europa ändras till Business. Gäller även mellan Nordiska länder, t ex CPH-OSL.
Business long-haul: ingen ändring
En i publiken ställde fråga om att diversifiera Plus long-haul lite mer och fick applåder. Personen i fråga undrade varför cabin crew enbart kan komma ut med drinkvagnen en enda gång. Ledningen var väl medvetna om problematiken. De funderar på att utöka servicen, men man har inte bestämt vad man vill göra.
Svarar mig själv efter passerat CPH nu. Är EBD och valde att kreditera EB för resan för att få poäng. Dock inga status förmåner alls med en Ekonomi biljett. Dvs varken SAS fast track, lounge eller prio boarding.Ingen lounge alls med SQ från CPH? Spelar det någon roll om man har status med SAS eller *A. Jag har en bokning om någon vecka. Funderar på om jag ska kreditera den till SAS EBD eller Thai gold.
De (=två loungevärdinnor i samförstånd) sa att man kommer in i SAS Businesslounge om man flyger Singapore Airlines businessclass. Om man flyger Singapore Airlines ekonomiklass och har Krisflyer guldkort (dom sa att Star Alliance guldkort inte räcker...???) så får man komma in i vanliga SAS guldkortsloungen.Ingen lounge alls med SQ från CPH? Spelar det någon roll om man har status med SAS eller *A. Jag har en bokning om någon vecka. Funderar på om jag ska kreditera den till SAS EBD eller Thai gold.