Senaste nytt

SAS - An evening of conversation -EBD+

En begränsning på typ 50 hade såklart satt ett tak på kampanjkostnaden, men det har varit en väldigt mycket sämre kampanj också. Det blir typ som gamification - "vi lottar ut 1 miljon poäng bland de som reser inrikes i november". Ger inte mycket marknadsföringsvärde eller ökad försäljning.
Frågan är om de verkligen hade fått så mycket mindre marknadsföring. Det hade även där räckt med att ett par "travel influencers" hade plockat upp det (och det köper man sig till) så hade det nog tagit skruv ändå. Och merförsäljningen som är går ju i första hand inte till SAS, utan till de andra bolagen...

Jag misstänker att det är fler som nappar på det än vad de räknat med från början. Det finns fler galningar helt enkelt :) Om Anko pratar om en miljard poäng så motsvarar det ju 1000 personer -- nu överdriver han garanterat siffrorna lite där, men det skulle inte förvåna mig om de räknat med betydligt färre än vad det pekar på...

Jag misstänker att det är fler som nappar på det än vad de räknat med från början. Det finns fler galningar helt enkelt :) Om Anko pratar om en miljard poäng så motsvarar det ju 1000 personer -- nu överdriver han garanterat siffrorna lite där, men det skulle inte förvåna mig om de räknat med betydligt färre än vad det pekar på...
Jag tror absolut att fler nappat på detta än någon inom SAS hade tänkt sig.
OBS siffran är min, ingen med insyn har ens hintat hur många det kan bli.

Anko gjorde däremot en "show of hands" på eventet för vem som var med i kapanjen. Säg att det var 10 som räckte upp handen. Aron sa "OK, så 10 st i Danmark, det är inte så många" och Anko kontrade med "Nej, det är 10 st av 200".

Jag tror absolut att fler nappat på detta än någon inom SAS hade tänkt sig.
OBS siffran är min, ingen med insyn har ens hintat hur många det kan bli.

Anko gjorde däremot en "show of hands" på eventet för vem som var med i kapanjen. Säg att det var 10 som räckte upp handen. Aron sa "OK, så 10 st i Danmark, det är inte så många" och Anko kontrade med "Nej, det är 10 st av 200".
Men att vara med i kampanjen innebär inte att man försöker sig på 15 bolag/miljonen. Någon kanske med vanligt resemönster eller lite avvikelser når de lägre nivåerna.

Men att vara med i kampanjen innebär inte att man försöker sig på 15 bolag/miljonen. Någon kanske med vanligt resemönster eller lite avvikelser når de lägre nivåerna.
Anko "intervjuade" de som räckte upp. 2-3 st sa att de hade en handfull resor planerade. Flera sa att de redan hade 15 eller 16 bolag flugna eller bokade. Utan exakt vetenskap skulle jag säga att huvuddelen av de som sa att de var med i kampanjen hade klarat eller var på väg mot högsta nivån.

Urvalet av medlemmar är såklart inte represenativt, men på eventet kändes det rätt klart att kampanjen dominerades av medlemmar som aktivt jagade 15 bolag, utanför sina resmönster. (s.k. flyg-galningar ;) )

Men helt rätt, det går inte att extrapolera från det, det kommer att finnas massor av svenson-resenärer som går med i kampanjen och gör 5 bolag.

BKK har lika "urusel" tillgänglighet som alls andra linjer i Business, så ingen skillnad där. Men de är av förklarliga skäl extremt eftertraktade och som du själv säger, de går åt direkt.

Att EBD skulle få fler biljetter eller förtur kan man nog glömma. Det finns på tok för många EBD för det och man kan inte fylla kabinen med EBD upgrade eller EBD awards. Många av de som hugger dessa biljetter är dessutom EBD i dagsläget.

Det är dock skillnad om man är Pandion, men EBD så ser jag inte att det skulle ske. Möjligt att det kommer en upgrade voucher, men den lär inte vara för 4 personer och eventuellt enbart för en person.

Att plocka ut awards i peak season till populära destinationer är ingen rättighet och folk samlar poäng ändå, alternativen är inte bättre på den fronten i dagsläget.
Jag håller inte med att det finns "på tok för många". Väldigt subjektivt dock.
Pratade med en från EuroBonus igår. Sade att det är alldeles för lite med två award platser i C per flyg. Jag föreslog fyra, om inte för alla så för EBD kanske. Hon lyssnade iaf och skulle ta det vidare. Jag hade heller inte varit först med den tanken tydligen.

Jag håller inte med att det finns "på tok för många". Väldigt subjektivt dock.
Pratade med en från EuroBonus igår. Sade att det är alldeles för lite med två award platser i C per flyg. Jag föreslog fyra, om inte för alla så för EBD kanske. Hon lyssnade iaf och skulle ta det vidare. Jag hade heller inte varit först med den tanken tydligen.
Det är inte på tok för många EBD, men om alla dessa ska kunna boka business awards så är det på tok för många att ge den förmånen.

Även om det finns 2 extra platser för EBD så kommer de populära avgångarna bokas extremt snabbt oavsett då det är 10.000-tals i dagsläget som är EBD, och man hintade ju även på eventet att alla LTG eventuellt framöver ska få starta på 45k nivåpoäng och då skulle ju flera av dessa som nu i dagsläget inte kvalificerar för EBD göra det.

Går ju att lösa liknande som Finnair har det att man får upgrade vouchers. Man får 4 er år som gold och det krävs 4 för att uppgrdera en sträcka till business från ekonomi. Men då skulle säkert folk klaga på det att man inte kan uppgradera åt båda håll och att det bara gäller för en person.

För
Det är inte på tok för många EBD, men om alla dessa ska kunna boka business awards så är det på tok för många att ge den förmånen.

Även om det finns 2 extra platser för EBD så kommer de populära avgångarna bokas extremt snabbt oavsett då det är 10.000-tals i dagsläget som är EBD, och man hintade ju även på eventet att alla LTG eventuellt framöver ska få starta på 45k nivåpoäng och då skulle ju flera av dessa som nu i dagsläget inte kvalificerar för EBD göra det.

Går ju att lösa liknande som Finnair har det att man får upgrade vouchers. Man får 4 er år som gold och det krävs 4 för att uppgrdera en sträcka till business från ekonomi. Men då skulle säkert folk klaga på det att man inte kan uppgradera åt båda håll och att det bara gäller för en person.
Förstår inte ditt resonemang. Det är alltså dåligt om SAS erbjuder fler award platser för att de kommer ändå att bokas.....

Vi ser nog bara olika på saker och ting.

Jag föreslog det för SAS EB igår för jag tycker det för få tillgängliga platser i C. Det var allt.

För

Förstår inte ditt resonemang. Det är alltså dåligt om SAS erbjuder fler award platser för att de kommer ändå att bokas.....

Vi ser nog bara olika på saker och ting.

Jag föreslog det för SAS EB igår för jag tycker det för få tillgängliga platser i C. Det var allt.
Ja det är dåligt för sas då de får ut mer om de säljer platserna istället för att de går som award.

Man kan självklart ha synpunkter på att det är för få platser som awards och att det kanske borde vara 4 platser. Men det gör inte att man kan vänta flera dagar att boka från att biljetter släpps på populära destinationer, de kommer bokas upp ändå på några minuter.

Vill man åka till Bangkok i peak season så måste man ha lite tur och möjlighet att hänga på låset annars försvinner platserna direkt, men oavsett om det släpps 2 eller 4 platser. Samma sak med Miami, Los Angeles, Tokyo, San Francisco som är de destinationer med högst tryck i dagsläget.

Ja det är dåligt för sas då de får ut mer om de säljer platserna istället för att de går som award.

Man kan självklart ha synpunkter på att det är för få platser som awards och att det kanske borde vara 4 platser. Men det gör inte att man kan vänta flera dagar att boka från att biljetter släpps på populära destinationer, de kommer bokas upp ändå på några minuter.

Vill man åka till Bangkok i peak season så måste man ha lite tur och möjlighet att hänga på låset annars försvinner platserna direkt, men oavsett om det släpps 2 eller 4 platser. Samma sak med Miami, Los Angeles, Tokyo, San Francisco som är de destinationer med högst tryck i dagsläget.
Vem har snackat om att vänta flera dagar. Lite äpple och päron här. Stora skillnaden vore att man kan boka fyra i ett sällskap, det var min poäng till SAS, och att jag tror att det vore uppskattat av en del.

Jag tycker inte synd om SAS och tror inte de går under om två mer får möjlighet att boka C. Men strunt samma, vi håller inte med varandra. Det är ok.

Toppen